lordofgreed kirjoitti:Tuota... Eikös tuo poisottaminen ole helppoa. Tunkilla alatukivarresta jousi kasaan ja puristimet kiinni...?
Totta. Tuon kikan olinkin jo unohtanut.
aero kirjoitti:
Off-topic sinänsä, mutta mun jousipuristimien paketissa olleen maininnan mukaan ei pyssyä tahi muuta konevoimaa saa käyttää, vaan ne pitää kiristää nimenomaan käsin. En tosin tiedä onko tuolle muutakin perustetta kuin se, että käsin kiristämällä saa kaksi puristinta painumaan vähällä vaivalla samaa tahtia - sen verran harvoin tulee jousia puristeltua, että olen suosilla käännellyt kiintolenkillä.
Kiintolenkillä olen minäkin nitkutellut. Jos olisi enemmän tilaa, niin voisi edes räikällä hoitaa homman. Sekin nopeuttaisi paljon.
Kuten täällä on jo monesti todettu, koukkumalliset jousipuristimet alkaa sopia Saabin lokasuojan alle paljon paremmin, kun siirtää vääntiön toiseen päähän purisimen kierretangosta. Ei törmää yläpäässä lokasuojaan ja pääsee räikällä vääntämään.
vs
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Ne jouset pitää vaihtaa parina. Aikoinaan 900:sta katkesi toinen etujousi, (vain noin puoli kierrosta) ja ajettavuus muuttui huonoksi. Kurveissa puski oudon herkästi ja ohjaustuntumakin oli epämääräinen ja "liian kevyt". Väitän että eriparia olevilla jousilla ajo-ominaisuudet eivät ole parhaat mahdolliset.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01