saabin viritys

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
@saabmies@
"Tuplakaasari"
Viestit: 78
Liittynyt: Ma Huhti 13, 2015 16:02

saabin viritys

Viesti Kirjoittaja @saabmies@ »

Elikkäs kaveri puhui että ottaa hukkaportilta letku pois nii ahtaa nii paljo ku pystyy. Niin kokeilin tätä 9000cs 2.0t ja 900s molemmat ahto melekein 1bar ja lähti kivasti mutta sitten kun ahdot nousee nii sitte hyytyy. Mitä pitäis tehdä? Pitäskö bensanpainetta saada ylemmäs? Molemmathan on matalapaineturboja
Predatori
"Aero"
Viestit: 495
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2011 13:41
Paikkakunta: kuopio

Re: saabin viritys

Viesti Kirjoittaja Predatori »

Moi uusi saabisti :D Ei kyllä ole maailman paras idea lähtee tuolla keinolla virittelemään...Ihan jos perus lisäjousta tankoon,tankoa kiertämällä tai rajapaineventtiiliä. Ja jos siinä ässässä ei ole bensalastua eikä cooleria ei hirveesti kannata ahdoilla leikkiä jos et halua mäntiä särkee.
Saab 900S-91 Autom
exät: Opel kadet 2.0 GT Audi 100 2.0 Lada 2107 Lada 1500S Bmw 316
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: saabin viritys

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

:lol: Nyt jos istut alas ja mietit uudelleen hetken..sitten vaikka ihan tutustut tuohon turbo moottorin sielunelämään ja kirjoitat sen jälkeen maagiset sanat STAGE tuonne hakuosioon ja luet muutaman sata topiccia niin ymmärrät oliko tuossa kysymyksessä oikeasti järkeä..

Ei tarkoitus vit####lla mutta aika paljon näitä kyssäreitä tullut turhaan kun voisi ihan foorumia selailemalla löytää vastauksen :wink:

Niin ja tosiaan eri juttu taas et kumpaanko haet viriä? Trionic tonnariin vai og 900 satkuun..aika erilaiset vaihtoehdot kumpaankin..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Predatori
"Aero"
Viestit: 495
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2011 13:41
Paikkakunta: kuopio

Re: saabin viritys

Viesti Kirjoittaja Predatori »

Juuri näin niinkuin J-V-P kertoi. Vanhan saapin virittely on aika helppoo ja halpaa,kunhan vähän lukee foorumia niin alkaa onnistua aloittelijaltakin. :D
Saab 900S-91 Autom
exät: Opel kadet 2.0 GT Audi 100 2.0 Lada 2107 Lada 1500S Bmw 316
@saabmies@
"Tuplakaasari"
Viestit: 78
Liittynyt: Ma Huhti 13, 2015 16:02

Re: saabin viritys

Viesti Kirjoittaja @saabmies@ »

900 on pistetty cooleri ja jousi vetämään hukkaporttiin. Kyllä se 900 viritys ennemmin kokkeilu mielessä käytin letkua pois
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: saabin viritys

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Ja eroa myös jo siinä onko ässäsi -90 pienemmil vihreil vai 92-93 isommil oransseil suuttimil, noissa myös eri boxi ja bensalastu mikä tulee.
Näkee värieron helposti suuttimen kyljessä olevasta poikkiraidasta
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: saabin viritys

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Jos cooleri jo on ni bensalastu ostaa tai teettää esim jcarlsonilla 20-40e, kunnon rajavena tarvikkeineen 40-50e, catback tekee itse 2,5" , hukkaportille kytkimen palautusjousi lisäksi tiukkaamaan (tuo sul olikin) ja kiertää kuskin jalkatilasta ylipainekytkimen maksimi ahdoille jos kalvo ehjä.
Tuol saa hyvin säätää ahdot mitä haluaa (ahdin saa noin 1.0bar-1,1bar tehoa ulos, yli sen ei vakio mitsua kannata ruuvata) ja nuo ahdin, cooleri, suuttimista saa irti noin 190- 210hv.
Viimeksi muokannut Kupari, Ma Huhti 13, 2015 18:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
@saabmies@
"Tuplakaasari"
Viestit: 78
Liittynyt: Ma Huhti 13, 2015 16:02

Re: saabin viritys

Viesti Kirjoittaja @saabmies@ »

Oranssit suuttimet on ja 1991vm
SammyWagon
Matalapaineturbo
Viestit: 151
Liittynyt: Ke Touko 19, 2004 17:55
Paikkakunta: Raahe

Re: saabin viritys

Viesti Kirjoittaja SammyWagon »

Helpolla tuonne lisää ilmaa.. ja ihan tarpeeksi.. ja ylikin saa. Mutta kun se tarvii kaveriksi tarpeeksi sitä palavaa nestettäkin.

Nimimerkillä: vasta ässästä männän sulattanut :lol:
EX: 9-3 SC 1.9 TIDS Vector (updated)
EX: og 900s (updated)
#3046
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: saabin viritys

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Ässään meni pumpun hajottua walbro 255 ni ei lopu teho..
Scantechia älkää ostako, kesti vajaa 5tkm ku hajosi ja sen jälkeen vain kunnon pumput kelvannu mulle. Suuttimet ja tukki kantsii kanssa putsata ja pa-suodatin vaihtaa ni huolettomampaa ajoa juuri bensansaannin suhteen.
Hirmuvirit taas ovat oma lukunsa.

Sama pumppu tuli tonnariinkin.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
@saabmies@
"Tuplakaasari"
Viestit: 78
Liittynyt: Ma Huhti 13, 2015 16:02

Re: saabin viritys

Viesti Kirjoittaja @saabmies@ »

Nostettii ahdot 1.0bar 900s hukkaporttia säätämällä ja jäykempi jousi laitettiin. Ja letku joka mennee sinne bensapaineesäätimelle kuskin jalakotillaan niin otettiin irti ja tukittiin. Nii nyt pelkää hyvin ja vetojaki tuntuu olevan hyvästi. Minkähä verran kestää saapin kone ahtoja? Kyllähän se tuota 1bar kestää ?
Predatori
"Aero"
Viestit: 495
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2011 13:41
Paikkakunta: kuopio

Re: saabin viritys

Viesti Kirjoittaja Predatori »

Kyllä kestää helposti nuo ahdot, jos olet bensalastun laittanut? Jos et niin käy liian laihalla ja saattaa männät särkyä.
Saab 900S-91 Autom
exät: Opel kadet 2.0 GT Audi 100 2.0 Lada 2107 Lada 1500S Bmw 316
@saabmies@
"Tuplakaasari"
Viestit: 78
Liittynyt: Ma Huhti 13, 2015 16:02

Re: saabin viritys

Viesti Kirjoittaja @saabmies@ »

Joo no mikähän letkuse otettiin irti ja tukittiin nii se letku mennee sinne kuskinjalakotillaanja ku se oli paikollaa nii se sammu tai hyyty ku ahot nousi 0.6bar. Täältä foorumilta on luettu että tukkia se letku!
Predatori
"Aero"
Viestit: 495
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2011 13:41
Paikkakunta: kuopio

Re: saabin viritys

Viesti Kirjoittaja Predatori »

Ylipainekytkimen letku. Sen voi tukkia irrottaa ja laittaa tukkoon konehuoneestakin. Jotkut sanoo että ei kannata tukkia,mulla ollut 5vuotta tukittuna :P Hommaa bensalastu,muuten poltat mäntäsi.
Saab 900S-91 Autom
exät: Opel kadet 2.0 GT Audi 100 2.0 Lada 2107 Lada 1500S Bmw 316
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: saabin viritys

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Jyuuri kuten predatori mainitsi bensalastu ehdoton hankkia ennen ahtojen nostoa.
Ajaa lucas systeemi bensakartan mukaan eli ei ole lambdasäädöl kun kaasun pohjaan tallaa joten vakiokartta ei anna soppaa tarpeeksi isommille ahdoille..
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Vastaa Viestiin