Mietintää lucas 408cc tonnarin suuttimista satkuun
Mietintää lucas 408cc tonnarin suuttimista satkuun
Mietin onko joku testannut tai tietääkö pelittääkö suoraan 2.3T tonnari -93 orkkis t5.2 lucas 408cc suuttimet esim. ässän lucaksien tilalla?
Noita 2.3T t5.5 350cc punasiahan on laitettu satkuihin.
Mulla noita on 8kpl varalla ni joku tästä Imatran läheltä vaikka haluaisi testata viri/viinakäytössä ni voisin lainata.
Tuos jotain perustietoa noista tonnarin 408cc ja 350cc, satkun ohmi, virtaus jne arvoista mulla ei tietoa
Stock injectors on Saab 9000 1993
Brand: Lucas
Mfd. p/n:D5162EA
Imp: 15.9 Ohms
Flow: 286g C7H16 @ 3 bar / 60s (~408 cc/min)
Stock injectors on Saab 900/9000 1994-1998
345 cc/min @ 3 bar fuel pressure
Static Flow Rate: 31.6 lb/hr @ 43.5PSI = 239.4 g/min = 349 cc/min (+/-4%)
Dynamic Flow Rate 2.5ms pulse width @ 100Hz: 6.68 mg/pulse (+/-6%)
Coil Resistance: 16.2 Ohms (+/-0.35 Ohms)
Noita 2.3T t5.5 350cc punasiahan on laitettu satkuihin.
Mulla noita on 8kpl varalla ni joku tästä Imatran läheltä vaikka haluaisi testata viri/viinakäytössä ni voisin lainata.
Tuos jotain perustietoa noista tonnarin 408cc ja 350cc, satkun ohmi, virtaus jne arvoista mulla ei tietoa
Stock injectors on Saab 9000 1993
Brand: Lucas
Mfd. p/n:D5162EA
Imp: 15.9 Ohms
Flow: 286g C7H16 @ 3 bar / 60s (~408 cc/min)
Stock injectors on Saab 900/9000 1994-1998
345 cc/min @ 3 bar fuel pressure
Static Flow Rate: 31.6 lb/hr @ 43.5PSI = 239.4 g/min = 349 cc/min (+/-4%)
Dynamic Flow Rate 2.5ms pulse width @ 100Hz: 6.68 mg/pulse (+/-6%)
Coil Resistance: 16.2 Ohms (+/-0.35 Ohms)
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Mietintää lucas 408cc tonnarin suuttimista satkuun
Älä pistä ässään, nuo tonnarin lucakset on korkean impedanssin suuttimia, ässän CU14.x vaatii matalaimpedanssiset.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Mietintää lucas 408cc tonnarin suuttimista satkuun
Jope kirjoitti:Älä pistä ässään, nuo tonnarin lucakset on korkean impedanssin suuttimia, ässän CU14.x vaatii matalaimpedanssiset.
pistä rauhassa vaan, kyllä noin päin saa laittaa, toisinpäin taas ei!
voisivat olla ihan hyvät oranssien tilalle, tonnarin 431 suuttimet olivat juuri passelit vihreiden tilalle, mutta oranssien tilalle olivat inan pienet ja joutui paineita sitten jonkunverran lisäämään..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: Mietintää lucas 408cc tonnarin suuttimista satkuun
Kiitos
Ei mulla ole og enää mutta kun noita og turbo/S täälläpäin on ni mikäli joku haluaa repiä viina/bensa kunnol lisää tehoa muttei vielä isompia suuttimia olis vaikka isompi vaihtoehto 350cc:lle nämä..
Multa voi kysellä sarjaa vaikka testaukseen näillä suuttimilla jos mielenkiintoa. Lainaus ei maksa mitään ja jos ok niin saattasin luopuakin yhdestä sarjasta.
Ei mulla ole og enää mutta kun noita og turbo/S täälläpäin on ni mikäli joku haluaa repiä viina/bensa kunnol lisää tehoa muttei vielä isompia suuttimia olis vaikka isompi vaihtoehto 350cc:lle nämä..
Multa voi kysellä sarjaa vaikka testaukseen näillä suuttimilla jos mielenkiintoa. Lainaus ei maksa mitään ja jos ok niin saattasin luopuakin yhdestä sarjasta.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Mietintää lucas 408cc tonnarin suuttimista satkuun
Kas, uutta mulle. Etuvastusta ei tarvi/pidä ohittaa?mikkoimp kirjoitti:pistä rauhassa vaan, kyllä noin päin saa laittaa, toisinpäin taas ei!Jope kirjoitti:Älä pistä ässään, nuo tonnarin lucakset on korkean impedanssin suuttimia, ässän CU14.x vaatii matalaimpedanssiset.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Mietintää lucas 408cc tonnarin suuttimista satkuun
Niin siis juu, etuvastus tietysti pitää ohittaa kun laittaa korkeaohmiset suuttimet...Jope kirjoitti:Kas, uutta mulle. Etuvastusta ei tarvi/pidä ohittaa?mikkoimp kirjoitti:pistä rauhassa vaan, kyllä noin päin saa laittaa, toisinpäin taas ei!Jope kirjoitti:Älä pistä ässään, nuo tonnarin lucakset on korkean impedanssin suuttimia, ässän CU14.x vaatii matalaimpedanssiset.
Vanhasta flektistä sattui löytymään hyvä liitin tuohon hommaan niin ei ole kuin tökätä paikalleen ja pois yhtä helposti.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: Mietintää lucas 408cc tonnarin suuttimista satkuun
Noniin, eli aika vaarallinen yleistys tuo, että noin päin saa laittaa ja toisin päin ei. Kaikissa ruiskuissa ei moista ulkoista etuvastusta ole.
Mutta hyvä tietää tämä, olenkin joskus tuota vastuksen ohittamista pohtinut.
Jos olis oikein viitseliäs, niin haalisi noita lucasin binnejä useamman ja diffaisi, että mistä kohdista niissä bensalastuissa on tehty muutoksia. Sitten se suutinten vaihtokin olisi vähän järkevämpää.
Mutta hyvä tietää tämä, olenkin joskus tuota vastuksen ohittamista pohtinut.
Jos olis oikein viitseliäs, niin haalisi noita lucasin binnejä useamman ja diffaisi, että mistä kohdista niissä bensalastuissa on tehty muutoksia. Sitten se suutinten vaihtokin olisi vähän järkevämpää.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Mietintää lucas 408cc tonnarin suuttimista satkuun
ei mitenkään vaarallinen yleistys. lucasissa nyt vaan sattuu tuo etuvastus olemaan, niin kannattaahan se ilmanmuuta ottaa pois kun se on otettavissa.Jope kirjoitti:Noniin, eli aika vaarallinen yleistys tuo, että noin päin saa laittaa ja toisin päin ei. Kaikissa ruiskuissa ei moista ulkoista etuvastusta ole.
eli matala ohmisten tilalle saa heittää korkea ohmiset, hiukan niiden toiminta ehkä vaan hidastuu jos tuota vastusta ei ota pois, mutta toimii siis ja mitään ei riku.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: Mietintää lucas 408cc tonnarin suuttimista satkuun
Onhan se epäsovitusta pääteasteelle se impedanssin nousukin, mutta suuttimien aukomisessa tuskin puhutaan ihan radiotaajuuksista, joten todennäköisesti ongelmia ei käytännössä ikinä tule.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Mietintää lucas 408cc tonnarin suuttimista satkuun
Uskottava se sitten on.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Mietintää lucas 408cc tonnarin suuttimista satkuun
Ei mulla ainakaan mitään ongelmia tullu, kun vaihoin noi -431 suuttimet lucakseen ja etuvastus oli paikallaan.
Vuoden verran ajelin e85 ja 1bar ahdoilla.
Vuoden verran ajelin e85 ja 1bar ahdoilla.
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
Re: Mietintää lucas 408cc tonnarin suuttimista satkuun
täälä oli sama konstruktio mutta vastus välistä napattu pois..NGpower kirjoitti:Ei mulla ainakaan mitään ongelmia tullu, kun vaihoin noi -431 suuttimet lucakseen ja etuvastus oli paikallaan.
Vuoden verran ajelin e85 ja 1bar ahdoilla.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: Mietintää lucas 408cc tonnarin suuttimista satkuun
Samoilla menty myös assällä n.25tkm. Kohtuulisen hyvin toiminut.mikkoimp kirjoitti:täälä oli sama konstruktio mutta vastus välistä napattu pois..NGpower kirjoitti:Ei mulla ainakaan mitään ongelmia tullu, kun vaihoin noi -431 suuttimet lucakseen ja etuvastus oli paikallaan.
Vuoden verran ajelin e85 ja 1bar ahdoilla.
Volvo S60 T8 2020 Inscpirction
Volvo S80 V8 2007 Summum (myyty)
Kuvioissa mukana myös:
Saab 9-5 2.0T Business -99/00 Stage1 Aero-look BioPower (ex-auto)
Saab 9-5 2.3t SE -98/99 (myyty)
Saab 9-5 2,3T Aero 2001 (myyty)
Saab 900S -90 stage1 BioPower (myyty)
Volvo S80 V8 2007 Summum (myyty)
Kuvioissa mukana myös:
Saab 9-5 2.0T Business -99/00 Stage1 Aero-look BioPower (ex-auto)
Saab 9-5 2.3t SE -98/99 (myyty)
Saab 9-5 2,3T Aero 2001 (myyty)
Saab 900S -90 stage1 BioPower (myyty)
Re: Mietintää lucas 408cc tonnarin suuttimista satkuun
Pedri kirjoitti:Samoilla menty myös assällä n.25tkm. Kohtuulisen hyvin toiminut.mikkoimp kirjoitti:täälä oli sama konstruktio mutta vastus välistä napattu pois..NGpower kirjoitti:Ei mulla ainakaan mitään ongelmia tullu, kun vaihoin noi -431 suuttimet lucakseen ja etuvastus oli paikallaan.
Vuoden verran ajelin e85 ja 1bar ahdoilla.
Niin kummalla setupilla?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: Mietintää lucas 408cc tonnarin suuttimista satkuun
Niin kummalla setupilla?
Sori, Eli etuvastus ohitettuna.
Sori, Eli etuvastus ohitettuna.
Volvo S60 T8 2020 Inscpirction
Volvo S80 V8 2007 Summum (myyty)
Kuvioissa mukana myös:
Saab 9-5 2.0T Business -99/00 Stage1 Aero-look BioPower (ex-auto)
Saab 9-5 2.3t SE -98/99 (myyty)
Saab 9-5 2,3T Aero 2001 (myyty)
Saab 900S -90 stage1 BioPower (myyty)
Volvo S80 V8 2007 Summum (myyty)
Kuvioissa mukana myös:
Saab 9-5 2.0T Business -99/00 Stage1 Aero-look BioPower (ex-auto)
Saab 9-5 2.3t SE -98/99 (myyty)
Saab 9-5 2,3T Aero 2001 (myyty)
Saab 900S -90 stage1 BioPower (myyty)