900 käy kolmella?
900 käy kolmella?
mikä vois olla vikana kun kone käy kolmella ja vaihdettu jo seuraavat osat: virranjakajan kansi tulpat ja johdot ja sytkäboksi. ja samassa vehkeessä on toi pakki ongelma vielä.
Re: 900 käy kolmella?
ja jos joku pystyis korvausta vastaan kattoo tota Akaassa niin ois hyvä
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2047
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: 900 käy kolmella?
olisiko tulpat vialliset tai venttiili kantaa jos 8v. kone.
millä moottorilla saab on?
millä moottorilla saab on?
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: 900 käy kolmella?
2.0L ruisku ja oisko ollu 8 venttiilinen
Re: 900 käy kolmella?
voisko olla kansipahvi menny? ja olisko tampereen seudulla ketään kuka vois vaihtaa korvausta vastaan?
Re: 900 käy kolmella?
Ekana ottaisin ne uudet tulpat irti ja katsoisin miltä ne näyttää. Jos jossain pytyssä ei ole liekki käynyt, on tuore tulppa vielä puhdas. Jos tulppa on puhdas, katsoisin ajoituslampulla että näkyykö tulpanpiuhassa elämää - tässä vaiheessa tiedetään jo, mistä pytystä vikaa haetaan ja haetaanko sitä sytkästä vai muualta (bensasta tai puristuksesta).
Jos päädyttiin sytkään, kokeilisin ekana vielä toista virranjakajan kantta, pyörijää ja kunnollista tulpanpiuhaa.
Jos päädyttiin muuhun, mittaisin seuraavaksi puristuspaineet. Jos puristuspaineet on kunnossa, on vian pakko olla polttoaineen saamisessa. K-Jetin tapauksessa tässä vaiheessa kääntäisin katseeni ensimmäisenä suuttimeen.
Jos taas pytystä on puristukset kateissa, avaisin venakopan ja katsoisin varuksi venttiilinvälykset. Seuraavaksi vetäisin nokkapyörän nippusiteellä jakoketjuun kiinni, nostaisin nokan irti ja tarkistaisin venttiilikupit. Jos vika ei vieläkään ole löytynyt, ollaan kansirempan äärellä.
Työkaluja kannattaa varata auton ääreen ainakin 21mm tulppahylsy, ajoituslamppu, puristuspainemittari, rakotulkkisarja sekä perus hylsysarja (ja olikohan venakoppa vielä jollain kuusiokoloruuveilla kiinni?).
Jos päädyttiin sytkään, kokeilisin ekana vielä toista virranjakajan kantta, pyörijää ja kunnollista tulpanpiuhaa.
Jos päädyttiin muuhun, mittaisin seuraavaksi puristuspaineet. Jos puristuspaineet on kunnossa, on vian pakko olla polttoaineen saamisessa. K-Jetin tapauksessa tässä vaiheessa kääntäisin katseeni ensimmäisenä suuttimeen.
Jos taas pytystä on puristukset kateissa, avaisin venakopan ja katsoisin varuksi venttiilinvälykset. Seuraavaksi vetäisin nokkapyörän nippusiteellä jakoketjuun kiinni, nostaisin nokan irti ja tarkistaisin venttiilikupit. Jos vika ei vieläkään ole löytynyt, ollaan kansirempan äärellä.
Työkaluja kannattaa varata auton ääreen ainakin 21mm tulppahylsy, ajoituslamppu, puristuspainemittari, rakotulkkisarja sekä perus hylsysarja (ja olikohan venakoppa vielä jollain kuusiokoloruuveilla kiinni?).
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: 900 käy kolmella?
kiitos vinkeistä tarvii hakee pyöriä tänään ja kokeilla pelittääkö.
Re: 900 käy kolmella?
Jos tuo on B-koneella, niin siinä on nokan rattaalle teline, johon se pultataan kiinni. Itse mittaisin puristuspaineet aivan ekana. Sitten muuta kuten ylläolevat jo mainitsivatkin.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: 900 käy kolmella?
joo 4:sen tulppa oli ihan puhdas ei siis sytytä siellä.
Re: 900 käy kolmella?
vika löytyi venttiili kopan alta 4 pytyn toinen venttiili ei pääse aukeen
Re: 900 käy kolmella?
Joo venttiilin nostaja? oli hajlla saako sen vaihdettua ilman kannen irrotusta?
Re: 900 käy kolmella?
Onko tuo B- vai H-koneella? Tai edes minkä vuotinen se on, niin vois olla helpompi vastailla...? Nääs ku noita OG ysisatasia on tehty vuosien saatossa aika monella eri koneella.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
-
- "Viggen"
- Viestit: 502
- Liittynyt: Pe Elo 10, 2012 13:41
- Paikkakunta: Tampere City
Re: 900 käy kolmella?
^Olisko se vaikka tämä: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 7#p1073067
Eli VIN:in perusteella 8-v ruisku vuosimallia 1988.
(OT: Taisin bongata kyseisen auton viime viikonloppuna yöaikaan Ratinassa.)
Eli VIN:in perusteella 8-v ruisku vuosimallia 1988.
(OT: Taisin bongata kyseisen auton viime viikonloppuna yöaikaan Ratinassa.)
#5673
SAAB-SCANIA 900i 2.116-VALVE 5d -92 (KA)
SAAB-SCANIA 900i16-VALVE 2d -89 (PR)
АвтоВАЗ 21122 -03 (RUS) Mercedes-Benz E200 BlueTEC -16 (TAXI)
SAAB-SCANIA 900i 2.116-VALVE 5d -92 (KA)
SAAB-SCANIA 900i16-VALVE 2d -89 (PR)
АвтоВАЗ 21122 -03 (RUS) Mercedes-Benz E200 BlueTEC -16 (TAXI)
Re: 900 käy kolmella?
vm.87 8venttiilinen 2.0 ruisku