Tuli löydettyä kelpo aihio projektiksi. Kori ok, tekniikka ok ja kaikki muu ok. Ainoa ongelma onkin vuotava kytkimen työsylinteri. Millainen operaatio tämä olisi vaihtaa? Onko pelkoa että olisi kussut kytkimen kitkapinnalle jo ja kytkin olisi mennyt hajalla. Kuulema kytkinpaketti on ehjä.
Onko muita paikkoja jotka kannattaa käydä läpi ostovaiheessa?
Saab 99 osto
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Saab 99 osto
kytkin puolelle kaikki uutta
puskurista puskuriin ku tutkii ,selviää viat ja ruostetilanne.
puskurista puskuriin ku tutkii ,selviää viat ja ruostetilanne.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Saab 99 osto
Eli tarkoitatko että kytkin olisi mennyt vai mitä?nalleolut kirjoitti:kytkin puolelle kaikki uutta
puskurista puskuriin ku tutkii ,selviää viat ja ruostetilanne.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Saab 99 osto
ei toki.
mutta lukenu monista vaihdanpa kykinlevyn ja revin kytkimen viikonpäästä taas auki tarinoita.
mutta lukenu monista vaihdanpa kykinlevyn ja revin kytkimen viikonpäästä taas auki tarinoita.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Saab 99 osto
hätävarjelun liioittelua, kun kumminkin joudut purkamaan sekä työsylkyn levyn että asetelman ulos sieltä niin samalla tullaan kätevällä ranneliikkeellä irroittaneeksi vauhtipyörä ja stekattua silmälaakerin vaihtopäivityksen tarve.
sen jälkeen katsaus levyyn ja pintojen paksuuteen samalla kun toisella jalalla polkee paineasetelmaa ja toteaa sen kunnon niin voi olla että pääsee remansissa pelkästään parin o ringsin vaihdolla muistaakseni procar sevicessa etuhintaan suoraan hyllystä.
Mutta se ei poista purkajan vastuuta sylinterin sisäisen kunnon tutkimiselta, jos siellä näkyy hiemankaan uraa mitä emäntä on siinä tuvassa käydessään hankaillut, sietäs, sietäs vaihdella muutama taktinen ehjä osakin joilla sitten pääseekin montakymmnetä vuotta
sen jälkeen katsaus levyyn ja pintojen paksuuteen samalla kun toisella jalalla polkee paineasetelmaa ja toteaa sen kunnon niin voi olla että pääsee remansissa pelkästään parin o ringsin vaihdolla muistaakseni procar sevicessa etuhintaan suoraan hyllystä.
Mutta se ei poista purkajan vastuuta sylinterin sisäisen kunnon tutkimiselta, jos siellä näkyy hiemankaan uraa mitä emäntä on siinä tuvassa käydessään hankaillut, sietäs, sietäs vaihdella muutama taktinen ehjä osakin joilla sitten pääseekin montakymmnetä vuotta
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Saab 99 osto
http://www.jus.liitin.net/saab/99/kytkin/Ainoa ongelma onkin vuotava kytkimen työsylinteri. Millainen operaatio tämä olisi vaihtaa?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 98
- Liittynyt: Ke Tammi 13, 2010 17:55
- Paikkakunta: Lahti
Re: Saab 99 osto
Minkä ikäinen 99 ? Vanhemmissa ainakin v.74 asti työsylinteri on helppo vaihtaa.
Pari pulttia auki ja kytkinsylinteri on käsissä.
Pari pulttia auki ja kytkinsylinteri on käsissä.
Harrastepelit , Saab 74/99 ja Wolkkari LT-Reimo, matkailuauto. Käyttöpelit Toyota Carina, Mersu124d ja Renault Megane dci. # 3689 #