Saab 99 osto

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
pekkude
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Su Helmi 15, 2015 11:38

Saab 99 osto

Viesti Kirjoittaja pekkude »

Tuli löydettyä kelpo aihio projektiksi. Kori ok, tekniikka ok ja kaikki muu ok. Ainoa ongelma onkin vuotava kytkimen työsylinteri. Millainen operaatio tämä olisi vaihtaa? Onko pelkoa että olisi kussut kytkimen kitkapinnalle jo ja kytkin olisi mennyt hajalla. Kuulema kytkinpaketti on ehjä.

Onko muita paikkoja jotka kannattaa käydä läpi ostovaiheessa?
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Saab 99 osto

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

kytkin puolelle kaikki uutta

puskurista puskuriin ku tutkii ,selviää viat ja ruostetilanne.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
pekkude
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Su Helmi 15, 2015 11:38

Re: Saab 99 osto

Viesti Kirjoittaja pekkude »

nalleolut kirjoitti:kytkin puolelle kaikki uutta

puskurista puskuriin ku tutkii ,selviää viat ja ruostetilanne.
Eli tarkoitatko että kytkin olisi mennyt vai mitä?
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Saab 99 osto

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

ei toki.

mutta lukenu monista vaihdanpa kykinlevyn ja revin kytkimen viikonpäästä taas auki tarinoita.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7568
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Saab 99 osto

Viesti Kirjoittaja mestari »

hätävarjelun liioittelua, kun kumminkin joudut purkamaan sekä työsylkyn levyn että asetelman ulos sieltä niin samalla tullaan kätevällä ranneliikkeellä irroittaneeksi vauhtipyörä ja stekattua silmälaakerin vaihtopäivityksen tarve.
sen jälkeen katsaus levyyn ja pintojen paksuuteen samalla kun toisella jalalla polkee paineasetelmaa ja toteaa sen kunnon niin voi olla että pääsee remansissa pelkästään parin o ringsin vaihdolla muistaakseni procar sevicessa etuhintaan suoraan hyllystä.
Mutta se ei poista purkajan vastuuta sylinterin sisäisen kunnon tutkimiselta, jos siellä näkyy hiemankaan uraa mitä emäntä on siinä tuvassa käydessään hankaillut, sietäs, sietäs vaihdella muutama taktinen ehjä osakin joilla sitten pääseekin montakymmnetä vuotta :D
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Saab 99 osto

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Ainoa ongelma onkin vuotava kytkimen työsylinteri. Millainen operaatio tämä olisi vaihtaa?
http://www.jus.liitin.net/saab/99/kytkin/
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
66Saab74/99
"Tuplakaasari"
Viestit: 98
Liittynyt: Ke Tammi 13, 2010 17:55
Paikkakunta: Lahti

Re: Saab 99 osto

Viesti Kirjoittaja 66Saab74/99 »

Minkä ikäinen 99 ? Vanhemmissa ainakin v.74 asti työsylinteri on helppo vaihtaa.
Pari pulttia auki ja kytkinsylinteri on käsissä.
Harrastepelit , Saab 74/99 ja Wolkkari LT-Reimo, matkailuauto. Käyttöpelit Toyota Carina, Mersu124d ja Renault Megane dci. # 3689 #
Vastaa Viestiin