Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Tuli hommattua satkun etuiskarit toiseen projektiin(lada), siinä uskossa että saabin iskarit on ladan iskareita lyhyemmät. Mutta nämäpä olikin pitemmät.
Eli onkos näissä satkun iskareissa jotain kone/vuosimalli kohtaisia eroja? lähinnä pituudessa.
Eli onkos näissä satkun iskareissa jotain kone/vuosimalli kohtaisia eroja? lähinnä pituudessa.
Saab 9000 CD -97 2.0t Maptun Stage 3
Lada 1200L -88 1.7 TIC
Lada 1200L -88 1.7 TIC
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2047
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Ei taida suuria eroja olla etu iskunvaimentimien mitoissa.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
kohde saab 99 vm75 "lea"
mistä ruiskusuuttimien juureen tiivistekumit uudet ? 8v og900 on samat se ongelma ratkaistu.
nämä vielä hakusessa.
mistä venttiilikopan kanteen tulpanjohtojen pidikkeet.
mistä ruiskusuuttimien juureen tiivistekumit uudet ? 8v og900 on samat se ongelma ratkaistu.
nämä vielä hakusessa.
mistä venttiilikopan kanteen tulpanjohtojen pidikkeet.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Tähän ilmeisesti kone vaihdettu ku startti imusarjan puolella et ei kelvannu alkuperäiselle kysyjälle.tetammi kirjoitti:Paimiossa ois yks -84 T16 auto missä kone paikoillaan. Koko mottilaan ei paljoo maksa jos ite hakee ja irroittaa. Voin toki luopuu koko autostakin.
Koskas toi sit vaihtu pakosarjan alta pois?
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1406
- Liittynyt: To Kesä 25, 2009 00:37
- Paikkakunta: Hellsinki
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Äkillinen moottoriöljyn vähäinen kuluminen ja jäähdytinneste mennyt alarajalle. Mitä ilmeisemmin kyseessä on kannentiivisteen falskaaminen? Ruutuun ei ole ennen merkannut mitään paitsi nyt.
Moottoriöljyn seassa ei mielestäni ole jäähdytinnestettä.
Kannen päällä hiukan öljyä kun avasin suojapellin tulppien päältä. Tulpat kuivat.
Suosituksia mitä kannattaa tehdä?
-og900
Moottoriöljyn seassa ei mielestäni ole jäähdytinnestettä.
Kannen päällä hiukan öljyä kun avasin suojapellin tulppien päältä. Tulpat kuivat.
Suosituksia mitä kannattaa tehdä?
-og900
9-3 Ss - 07 Post apocalypse. og900 - 91 Steamsprocket
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
-85 siirtyi startti imusarjan alle.tetammi kirjoitti:Tähän ilmeisesti kone vaihdettu ku startti imusarjan puolella et ei kelvannu alkuperäiselle kysyjälle.tetammi kirjoitti:Paimiossa ois yks -84 T16 auto missä kone paikoillaan. Koko mottilaan ei paljoo maksa jos ite hakee ja irroittaa. Voin toki luopuu koko autostakin.
Koskas toi sit vaihtu pakosarjan alta pois?
99 GLs CC -78, 900 3d -91 "Aero", 9-3 -01, 9-5 -01 Aero
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Onko tuplakaasuttimet saman suuruisilla suuttimilla kuin ne jotka
toimii yksinään?
Löytyi tuollainen yksinäinen kappale, mutta sopiiko se siis normaalin pierburgin
tilalle vai kävisikö auto liian laihalla? onhan siinä tietysti säätö, mutta riittääkö se...
toimii yksinään?
Löytyi tuollainen yksinäinen kappale, mutta sopiiko se siis normaalin pierburgin
tilalle vai kävisikö auto liian laihalla? onhan siinä tietysti säätö, mutta riittääkö se...
Saab og 900c combi -89 (suomesta) ajossa
Saab 90 -86 (Suomesta) ajossa
Saab og900c (Suomesta) myyty
Saab 90 -86 (Suomesta) ajossa
Saab og900c (Suomesta) myyty
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Ei taida olla
Tuplat 150 ja sinkku 170
Tuplat 150 ja sinkku 170
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 74
- Liittynyt: La Touko 03, 2014 11:05
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Terve! Mikä mahtaa olla 900 Saabissa vm -92 jarruissa vikana? Jarrupolkimessa ei ole mitään "vastusta", poljin painuu pohjaan. Missään ei näy vuotoja, ja silti nestettä häviää! Ja tämä vika siis tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta. Jarrut toimivat aina moitteetta ennen tätä. Ja lisäyksenä: Kun nestettä tuli kaadettua lisää, niin tuntuma palasi takaisin pikku hiljaa jarrupolkimeen, mutta auto ei ollut käynnissä. Kunnes käynnistin auton, niin tuntuma katosi jälleen. Mikä mahtaa olla vikana. Kiitoksia vastauksista!
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2047
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Jos ulkoista vuotoa ei ole, niin jarruneste voi vuotaa pääsylinteristä jarrutehostimen sisään.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Mulla tuli kuskin matolle nesteet pääsylinteristä ja tiivisteitä vaihtaessa tutkin, ettei tehostimen sisään pääsisikään vuotamaan, saatan toki olla väärässä. Kytkimen letku ja sylinterit kannattaa tutkia myös vuotojen varalta.
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Tech 2 china
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
OG900c 4d -89 jarrut täristää. Orkkislevyt vaihdettu eteen leimalle helmikuussa, mutta pikkuhilja tärinä palannut ja alkaa olla jo melko ilkeää kovista nopeuksista jarruttaessa. Tärinä tuntuu ratissa, ei penkissä, vaihdekepissä tai polkimessa. Pyörän navat kierot, vai miten saisi loppumaan? Ei viitsisi 5tkm välein levyjä vaihtaa vaikka niille takuun vaihdettaessa saikin.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2047
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Jommaassa kummassa etu levyssä on heittoa. jos kerran ravistus hävisi kun levyt vaihdoit viimeksi.
jos napa kiero tai likaa välissä olisi se tuntunut heti uusilla levyillä eka jarrutuksesta alkaen.
takuuseen kierolevy ja samalla kunnolla hiot lian pois navalta.
jos napa kiero tai likaa välissä olisi se tuntunut heti uusilla levyillä eka jarrutuksesta alkaen.
takuuseen kierolevy ja samalla kunnolla hiot lian pois navalta.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
No niinpä tietysti, kiitos, ei ajattelukyky nyt riittänyt. Tosiaan levyjen vaihdon jälkeen erittäin pehmeitä jarrutuksia jonkin aikaa, kunnes tärinät alkoivat. Voiko tuo johtua jostain muusta, esim. jarrupaloista tai jarrujen toiminnasta? Jännää että orkkislevyt pettävät melkein heti kun edellisilläkin mentiin 120 tkm ilman tärinääantti.hakamaa kirjoitti:Jommaassa kummassa etu levyssä on heittoa. jos kerran ravistus hävisi kun levyt vaihdoit viimeksi.
jos napa kiero tai likaa välissä olisi se tuntunut heti uusilla levyillä eka jarrutuksesta alkaen.
takuuseen kierolevy ja samalla kunnolla hiot lian pois navalta.
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Huonoa laatua ollut kaupan. Itselläkin meni etulevyt vaihtoon ... takuuna. OG 9-3.