Päiväajovalonen asennus
Re: Päiväajovalonen asennus
Niitten pitäis hoksata sammua myös silloin kun lähivalot syttyy, joten ohjauksen leipominen huomiovalopiiristä voisi olla hyvä idea.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Tuli vaan huomattua, että lienevät liian tehottomat pelkiksi päiväajovaloiksi.
Onkos ne merkintänsä mukaan parkit vai huomiovalot? Parkeissa pitäisi olla A ja huomiovaloissa (eli päiväajovaloissa) RL.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Noissa ei kyllä ole mitään merkintää.. Niin kiinalaiset. Tuli tosin otettua pois kun ei siis ole riittävän kirkkaat. Mites muuten asiasta kymmenenteen, onko haittaa jos parkki polttimon tilalle vaihtaa 10 wattisen.. Alkuperäinen on 5w
Laillista kytkentää suunnittelen satkuun tehä Talmuille. Aikasemmin mulla on aina olleet etusumareiden johdoissa niin joutunu muistaa sammuttaa kun ajovalot laittanu päälle ja tietenkin ottaa aina katsastukseen pois. Haitanneeko jos ottaa virran laturin perästä laturinvalon navasta? Sillonhan valot syttyis vasta moottorin käyntiinlähdettyä. Sammutukselle ohjaus sitten parkeilta jolloin valot palaisivat vain moottorin käydessä valokatkaisijan ollessa 0-asennossa.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Itse itselleni vastaten. Tuumasin tuossa että ei siitä latausvalon navasta varmaan uskalla ottaa suoraa virtaa releen kautta huomareille vaan teen kytkennän kahdella releellä niin että siitä navasta otetaan toiselle releelle ohjausvirta. Eli huomareilta lähtis maapiuhat maihin ja virtapiuhat normaalille valoreleelle napoihin 87. Valoreleeltä sitten napa 85 maihin, napa 86 tuohon laturinvalon napaan (tähän piuhaan 2A sulake) ja napa 30 vaihtoreleelle napaan 87A. Vaihtoreleeltä sitten napa 30 akulta lisäkaukovalojen releelle menevään johtoon, 85 maihin ja 86 parkkivalojohtoon. Eikös ne tuommosella kytkennällä syttyis auton käynnistyessä katkaisijan ollessa 0 asennossa ja sammuisivat sitten kun parkit napsahtaa päälle? Onhan noihin saatavilla vissiin älyboxeja jotka haistelee latausta mutta ne ilmeisesti sammuttaa huomarit vasta 5 sekunnin jälkeen sammutuksesta. Tuolla kahden releen kytkennällä huomarit sammus heti kun auton sammuttaa.
Jos tuossa minun ajatuksessa on jokin pielessä niin vielä ehtii varottaa, huomenna alkaa asennus jos vain kerkiän.
Jos tuossa minun ajatuksessa on jokin pielessä niin vielä ehtii varottaa, huomenna alkaa asennus jos vain kerkiän.

Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Kytkennät tehty ja huomarit syttyy heti kun laturi alkaa lataamaan ja sammuu kun parkit laittaa päälle kuin myös tietenkin sitten kun laturi heittää lataamasta. Toimii tyylikkästi!
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97