900 jälkikäy ja on muutenkin flunssainen

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Re: 900 jälkikäy ja on muutenkin flunssainen

Viesti Kirjoittaja rr »

Ekana kannattais katsoa tulpat. Samalla tutkia tulpanjohdot ja vj-kansi. Ennakko kohalleen ja sen jälkeen bensapuolen ongelmat tutkintaan.
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
kuikka
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Su Elo 12, 2007 21:46

Re: 900 jälkikäy ja on muutenkin flunssainen

Viesti Kirjoittaja kuikka »

Jep, tulpat, virranjakajan kansi ja pyörijä on vaihdettu heti ens aluksi. Ja sytytyksen säädin strobolla vähän aikaa sitten.
Rupesin katsomaan pierpurkkia tarkemmin, pitäiskö sen kannen sivussa olevat merkit olla ilmanputsariin päin? Siellä kun on yksi samanlainen kohoumamerkki. Eli olisko tuo kaasari kasattu väärin?
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Re: 900 jälkikäy ja on muutenkin flunssainen

Viesti Kirjoittaja rr »

Ainakin strömperin kansi piti olla merkeissä...

Oisko tästä apua?
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
kuikka
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Su Elo 12, 2007 21:46

Re: 900 jälkikäy ja on muutenkin flunssainen

Viesti Kirjoittaja kuikka »

Huomasin ittekin tuon äsken, mukava että joku muu on jo harrastanut samaa kaasarin ihmettelyä :D

Käänsin kaasarin ja lisäsin öljyä. Käynti parani ajossa ja kone pirteni, mutta tyhjäkäynnillä kierrokset laskevat ja nousevat miten sattuu. Oiskohan tosiaan vikaa jossain alipainehässäkässä.
JJ-99
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Ti Kesä 11, 2013 09:51
Paikkakunta: Lappeenranta / Joutseno

Re: 900 jälkikäy ja on muutenkin flunssainen

Viesti Kirjoittaja JJ-99 »

Alipainesäätimen kunto on helppo tarkastaa. Virranjakajassa olevaan litteään pyöreään säätimeen tulee alipaineletku kaasuttimelta. Otat letkun irti säätimeltä ja imet/puhallat säätimen sisälle, jos ilma virtaa läpi on säädin vaihtokunnossa.
#6513
Käyttis: Saab 900i 2,1 16v MY92 (Platana Grey Metallic)
kuikka
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Su Elo 12, 2007 21:46

Re: 900 jälkikäy ja on muutenkin flunssainen

Viesti Kirjoittaja kuikka »

Virranjakajan alipainesäädin tuntuu toimivan. Kaasarin kansi ja kalvo olivat väärin asennettu, eli eivät kohdistusmerkeissä. Kaasarista puuttui tiiviste. Tiivistettä en ole ehtinyt uusia tai tehdä, saiskohan noita edes mistään.
Kylmänä ei ole enään mitään ongelmia, lämpimänä jälkikäynti jatkuu.

Ja sitten asian vierestä. Olin vaimon kanssa lähdössä työreissulle, Saabilla tottakai, kun peräkärryä pakatessa sain päähäni vaihtaa flektin termostaatin. Isompi lenkkiavain kopsahti hellästi jäähdyttimestä painesäiliöön menevän letkun lähtöön ja napsautti sen tietysti poikki. Kello yhdeksän illalla yritin etsiä jonkinlaista ihmeliimaa hyllyistäni, soitin naapurillekin ja kyselin hyviä ideoita. Naapuri ajoi pihaan, sanoi että ootas hetki ja kaadutti pois. Vartin päästä tuli takaisin mukanaan jäähdytin vanhemmasta satkusta. Yhdentoista aikaan, parin asennusnestepurkin ja yhden rankkasadekuuron jälkeen moottori taas hyrräsi ja jäähdytysneste kiersi. Naapuria kiitellessä ja auton pikaista paranemista ihmetellessä tämä sanoi, että hyvähän se kun sinulla on oikean merkkinen auto...
Vastaa Viestiin