Kattoverhoilun korjaus?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
UUJ-8
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Pe Maalis 28, 2014 21:05

Kattoverhoilun korjaus?

Viesti Kirjoittaja UUJ-8 »

Hei,

Löytyykö tietoa kattoverhouksen korjaajista. Kyseessä Saab 99.

Terv. UUJ-8
900aero
"Tuplakaasari"
Viestit: 76
Liittynyt: Su Kesä 22, 2014 22:28
Paikkakunta: Vaasa

Re: Kattoverhoilun korjaus?

Viesti Kirjoittaja 900aero »

Seinäjoen verhoomo tehnyt minulle useamman katon, ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Suosittelen...
UUJ-8
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Pe Maalis 28, 2014 21:05

Re: Kattoverhoilun korjaus?

Viesti Kirjoittaja UUJ-8 »

Hei,

Kiitti vinkistä. Soittelin verhoomoon ja homma etenee.

Kiitos!!
Dartsmaster
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Su Touko 22, 2011 17:24
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kattoverhoilun korjaus?

Viesti Kirjoittaja Dartsmaster »

Hintaa operaatiolle tuli/tulee noin???
Saab99 -81
Lahti411
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Elo 03, 2009 09:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Kattoverhoilun korjaus?

Viesti Kirjoittaja Lahti411 »

Jatkan nyt tähän ketjuun, kun tuli haulla ensimmäisenä eteen.
Kattoverhoiluun tarvittavaa joustavaa laminaattikangasta saa useastakin paikasta, mutta täällä foorumilla ei kovin moni ole linkkejä jakanut.
Tässä muutama vaihtoehto, josta olen itse kysynyt/ostanut kangasta:

Kuopiossa on K&L Partner Oy, josta saa laadukkaita autoverhoilukankaita. Valikoima on hyvä ja palvelu ystävällistä, mutta hinta kangasmetrille melko kova, n. 50 euroa/m.
http://www.klpartner.fi/11-Autokankaita

Turun suunnalla kattoon sopivia laminaattikankaita myy Muovikum. Heillä on varsin hyvä värivalikoima eri harmaan sävyistä jopa rusehtaviin, mikäli mielii sisustan sävyjä enemminkin muutella. Hinnat 31,90 - 35,90 euroa/m.
http://www.sisustusmuovikum.fi/tuotteet ... angas.html

Täältä Lahden lähettyviltä löysin verhoomon, jonka kautta sain vastikää ostettua sopivaa kangasta. Valikoima oli suppeahko (juuri tämän tyypin kankaissa; muunlaisella pintanukalla olevia laminaattikankaita oli enemmin), mutta hinta oli todella edullinen. Ostin n. 2,5 meträ kangasta ja koko nippun hinta oli vain 30 euroa! Varmasauman sivuilla oli myös tehdyissä töissä Jaguarin vastaava kattoverhoilu, joten eiköhän tuolla Saabinkin katto saa uuden pinnan tarvittaessa.
https://varmasauma.com/
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
pela
"Turbo"
Viestit: 238
Liittynyt: Ti Marras 15, 2011 10:44

Re: Kattoverhoilun korjaus?

Viesti Kirjoittaja pela »

Tuosta hinnasta niin mulle tuli kokonaissuummaksi 130€ kankaineen ja liimoineen itse tehtynä.

Tätä kun aina myynti-ilmoituksissa pidetään pikkujuttuna kun se ei käyttöön vaikuta niin sanoisin 2 verhoilun jälkeen että viikonlopun puurtamisen se ottaa. C-pilarit ovat työläät ja ehkä kannatta jopa ammattiverhoomossa käyttää.
OG 900i 16v 1989
Noppa 90 1987
OG 900i 8v 1988
Lahti411
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Elo 03, 2009 09:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Kattoverhoilun korjaus?

Viesti Kirjoittaja Lahti411 »

En ole verhoomosta koskaan tainnut kysyä työlle hintaa, kun minusta homma on ihan mukavaa puuhastelua.
Ei tuo katon uudelleen verhoilu tosiaan mikään yhdellä ranteen pyöräytyksellä sujuva homma kuitenkaan ole ja etenkin 5-ovisen Combi Coupén C-pilarin verhoilut on työläät tehdä. Homma hankaloituu vielä tuntuvasti, jos lasivillasta prässättyihin verhoilurunkoihin joutuu tehdä korjauksia, tai jos alkuperäinen verhoilu on niin huonossa kunnossa, ettei siitä saa uudelle kaavoja tehtyä.
Lisäksi olisi hyvä olla siistiä, kuivaa tilaa, jossa katto saa olla leväällään puhdistuksen ja verhoilun ajan.
Eli tosiaan, kattoverhoilun korjaus on sellainen viikonlopun homma ja ei ehkä sovellu itse tehtäväksi, jos kysessä on käyttöauto, jonka pitää olla käytettävissä koko ajan.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 963
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Kattoverhoilun korjaus?

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

Lahti411 kirjoitti: Eli tosiaan, kattoverhoilun korjaus on sellainen viikonlopun homma ja ei ehkä sovellu itse tehtäväksi, jos kysessä on käyttöauto, jonka pitää olla käytettävissä koko ajan.
Hyviä huomioita aiheesta, mutta kyllä se auto kulkee tarvittaessa vklopun, vaikka kahdenkin, yli ilman tuota verhoilua...
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
Vastaa Viestiin