K-jet suuttimet ym.
K-jet suuttimet ym.
Terve
Kolmos pytty aina täynnä bensaa!
Kaikenlaista on kokeiltu mm. Ohjaupaineventtiili vaihdettu, suuttimia vaihdettu, ecu vaihdettu, tulpat uusittu, paineenvaraaja vaihdettu, pa-pumppu vaihdettu....
Ainut mitä en oo kokeillu on että vaihtas määränsäätimessä suutinputkien paikkaa. Toisaalta eikö putkissa ole aina sama paine olipa se missä kohtaa tahansa..hmm
Mikähän mahtaa olla ongelma? Välillä käy mutta kolmoseen puskee liikaa ainetta ja lopulta sammuu. Miksi just kolmospytty tukehtuu...??
Jos jollaki on kasitappiseen toimivia suuttimia niin voisin ostaa, alkaa usko jo loppua.
Kolmos pytty aina täynnä bensaa!
Kaikenlaista on kokeiltu mm. Ohjaupaineventtiili vaihdettu, suuttimia vaihdettu, ecu vaihdettu, tulpat uusittu, paineenvaraaja vaihdettu, pa-pumppu vaihdettu....
Ainut mitä en oo kokeillu on että vaihtas määränsäätimessä suutinputkien paikkaa. Toisaalta eikö putkissa ole aina sama paine olipa se missä kohtaa tahansa..hmm
Mikähän mahtaa olla ongelma? Välillä käy mutta kolmoseen puskee liikaa ainetta ja lopulta sammuu. Miksi just kolmospytty tukehtuu...??
Jos jollaki on kasitappiseen toimivia suuttimia niin voisin ostaa, alkaa usko jo loppua.
#3854
* 9-5 2,3t -10* 900 4d sedan T8 -85 * 96v4super -80
* 9-5 2,3t -10* 900 4d sedan T8 -85 * 96v4super -80
Re: K-jet suuttimet ym.
Ootko testaillu suuttimii vai vaan vaihtanu paikkaa?
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: K-jet suuttimet ym.
Ootko mitannut puristuspaineet?
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Re: K-jet suuttimet ym.
Suuttimet aukeavat tietyillä paineella. Vaihda suuttimien paikkaa jos epäilet vuotoa. Vian pitäisi siirryä suuttimen mukana... Ettei kansipahvi vuoda? Lämmityslaitteen vesiliitäntä on imusarjan kautta siitä 3- /4- pytyn alta. Jäähdytinneste voi päästä sylinteriin siitäkauttakin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: K-jet suuttimet ym.
Suuttimia oon testaillu ristiin ja myöskin vaihtanu, aina kolmospytty kusee. Puristuspaineita en oo testannu, sillähän tuo mahd pahvivika löytys. Haisee kyllä niin raakasti bensa aina ku ottaa tulpan pois kolmosta... Tuo pahvivika alkas kyllä kuulostaa kohta ainoalta...
Auto on kyllä seissy jokusen vuoden ja välillä käytetty....
Auto on kyllä seissy jokusen vuoden ja välillä käytetty....
#3854
* 9-5 2,3t -10* 900 4d sedan T8 -85 * 96v4super -80
* 9-5 2,3t -10* 900 4d sedan T8 -85 * 96v4super -80
Re: K-jet suuttimet ym.
enska kirjoitti:Suuttimia oon testaillu ristiin ja myöskin vaihtanu, aina kolmospytty kusee. Puristuspaineita en oo testannu, sillähän tuo mahd pahvivika löytys. Haisee kyllä niin raakasti bensa aina ku ottaa tulpan pois kolmosta... Tuo pahvivika alkas kyllä kuulostaa kohta ainoalta...
Auto on kyllä seissy jokusen vuoden ja välillä käytetty....
Kansi yleensä halkeaa 3-pytyn kohilta 8-venttiilisissä!
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Re: K-jet suuttimet ym.
#3854
* 9-5 2,3t -10* 900 4d sedan T8 -85 * 96v4super -80
* 9-5 2,3t -10* 900 4d sedan T8 -85 * 96v4super -80
Re: K-jet suuttimet ym.
Öljymäärä oli aika reilusti yli ku kaiken starttaamisen lomassa oli bensaa menny sekaan. Laskin pois ja uudet öljyt tilalle. Starttaus ja auto kävi ihan oikein.
Ennen starttia katoin Puristuspaineet, oli ihan ok. Lopulta en tiedä mikä oli syy mutta tärkeintä että ei oo kansi halki tai pahvi rikki..
On tuo k-jetti ihan omaa luokkaa...
Ennen starttia katoin Puristuspaineet, oli ihan ok. Lopulta en tiedä mikä oli syy mutta tärkeintä että ei oo kansi halki tai pahvi rikki..
On tuo k-jetti ihan omaa luokkaa...
#3854
* 9-5 2,3t -10* 900 4d sedan T8 -85 * 96v4super -80
* 9-5 2,3t -10* 900 4d sedan T8 -85 * 96v4super -80
Re: K-jet suuttimet ym.
Toivottavasti ei riemu lopu lyhyeen. Kansivika osaa tehdä tota ettei jokakerta häviä yks sylinteri pelistä. Sit taas tulee takaisin. Pahimmillaan osaa tehdä sitäkin, että ajon jälkeen kone keittää niin huolella että vettä saa lisätä likimain koko jäähdytysjärjestelmän verran ennenkuin paisari täyttyy...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: K-jet suuttimet ym.
Kansiremppa on kuitenki aika helppo tapa varmistaa, että paikat on kunnossa.
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD