900i:n turbottaminen

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Peltsi
"Kaasari"
Viestit: 25
Liittynyt: Pe Elo 15, 2003 05:16
Paikkakunta: Oulu

900i:n turbottaminen

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Minkäslainen operaatio on vaihtaa T8 / T16 mylly tavallisen 900i tilalle. Lähinnä mitä muutoksia joutuu tekeen ja onko se järkevää. :wink:

Ai niin autohan pystykeula mallia -85

Meinaan ku jalkoihin tahtoo jäädä... :evil:
Ant_ti
"Viggen"
Viestit: 508
Liittynyt: Su Loka 26, 2003 19:09
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ant_ti »

Eiköhän siinä mene kansi, pako- ja imusarja sekä sähkölaitteet ja toki mittaristo.
Ja eikös turbossa ole pienempi puristussuhdekkin, taisi olla 8,5:1 ja tavallinen iivari 9,5:1
Männät ym. hepeneet olisi syytä vaihtaa taottuihin.
Kertokoon vielä joku lisää, joka tietää paremmin. :)
96 V4 Super ´79
96 V4 ´76
900i ´86
900tic ´86
9000t ´88
All rest in peace
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja rr »

Ruiskun turbotukseen tarvitaan mm:

- Määränsäädin (6-koneen) turbossa käytetty
- Ohjauspaineventtiili, lisärikastus ahdoilla
- Männät 7,2:1 tai 8,5:1 + APC
- Turbo + kaikki putket
- Öljynjäähdytin + putket
- Pakoputki mallia turbo
- Pakosarja
- Jäähdytin 2-rivinen
- Ahtopainemittari
- Kytkin mallia turbo (1/2" isompi)

Muistaakseni kulutin 5 iltaa 900i -86 -> turbo muutostöihin. No, meni vielä muutama ilta säätäessä ja viimeistelyssä siihen päälle :roll:

Mulla olis yksi ylimääräinen turbotussarja 7,2:1 STD-männillä ja sopii 8V m85 -> eli startti yläpuolella...

Noi 6 ekaa osaa löytyy.
Vastaa Viestiin