Kytkin

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11632
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

dimebak kirjoitti:Viime syksynä turbon pakettia asentaessa nesteet tuli painovoimalla ulos.
Tuleehan ne painovoimalla ulos sitten kun on ensin saatu ilmat pois. Vaan jos on putkessa on paljon ilmaa, niin vaatii isomman paine-eron että ilmat saa pois.

Pääsylinterin tiivisteet saa vaihdettua jalkatilasta käsin ilman isompia purkuhommia, melkeinpä samalla vaivalla kuin polkimen irrotus.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7777
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Minä laitoin siihen sylinterin eteen rautapidikkeen niin että se varmasti
liiku, ja nyt ilmausruuvi auki ja putki jarruneste pulloon niin että putken
pää oli pinnan alapuolella, ja jarruneste säiliö piripintaan täyteen jarru
nestettä nyt pumppailin jarrunesteen pinnan oikealle tasolle, ja sama homma uudestaan.
Ei se minusta nyt niin paha homma ole ilmata.. :)
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

jus kirjoitti:Tuleehan ne painovoimalla ulos sitten kun on ensin saatu ilmat pois. Vaan jos on putkessa on paljon ilmaa, niin vaatii isomman paine-eron että ilmat saa pois.
Syksyllä 2001 vaihdoin kytkinputken ja silloin nesteet lähti tulemaan painovoimalla alas. Ei tarvinnu mitään vippaskonsteja silloinkaan. Homma meni kutakuinkin näin (kun kaikki ylimääräinen oli purettu edestä pois):

1. Lukkopihdeillä jarrunestesäiliöstä tuleva kumiletku littiin
2. vanha kytkinputki irti
3. uusi paikoilleen
4. ilmausruuvi auki
5. lukkopihdet auki.
6. nesteen valutusta tovin verran
7. paine kytkimeen
8. ilmaus uudelleen
9. paine kytkimeen

Ja ylimääräisten irroitettujen osien paikoilleen laitto ja baanalle. Tärkeänä tekijänä tuossahan on pitää jarrunestesäiliön korkki auki, muuten sieltä tulee niin tippasemalla, että siinä menee koko päivä.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

joo, noinhan se menee jos on tuuria, mutta liikaa työvaiheita..... :lol: Paineilmalla nesteet vaihtaa samassa ajassa kun kaveri vetää tupakan. Ja kun imee kupin ensin tyhjäksi ja sitten tuuttaa puolet kupista järjestelmän läpi niin ei jää mitään vanhoja jämiä minnekkään.
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
Vastaa Viestiin