900 katsastus
-
- "Hirsch"
- Viestit: 963
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Re: 900 katsastus
Luojan kiitos on niin pitkä matka konttorille ettei kehtaa turhaan ajella ja maksella jälkinäytöksiä. Eli leima tuli vaikka vähän pelottikin. Harmittavasti kylläkin meni hyvä putki rikki ja katsuri kirjaili törkeästi havaitun puutteen lappuun, rekisterikilven valo toiselta puolelta palanut. Nojoo olihan tuo tiedossa että pientä kontaktihäikkää, ei vaan näköjään sattunut palamaan leimatessa.
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
Re: 900 katsastus
Satku katsastettu puhtain paperein tänään. Suullinen huomautus vänkärin alapallosta kun kuulemma ihan pikkuisen tuntui väljää. Saattopa olla Satkun eka katsastus Rovaniemen ulkopuolella.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: 900 katsastus
Onko ruosteiset ovet ongelma katsastuksessa? Mulla on -89 jokainen ovi aika mätä sieltä alhaalta ihan rei'illä parista kohtaa.. siis sisäpuolelta. Pelottaa myös että massaus pettää alustassa kun kahdesta kohtaa kuplii muttei mene sormella painamalla läpi ainakaan..
Ex 9000 Aero '96 Stg5, Ex 90 -87, EX 900c -89
Re: 900 katsastus
Ei omalla kohdalla ainakaan katsuria haitannut mädät ovien sisäpuolet.
Re: 900 katsastus
Eikös ne ovien alareunat lähtökohtaisesti pitäisi olla ehjät. Ruostetta saa olla muttei reikää.
Mulla on semmoinen tunne että nykyään saa Satkun ruosteiden osalta helpommin läpi katsastuksesta
kun nuoremmat katsastushenkilöt eivät yhtä hyvin tunne tyyppipaikkoja kuin vanhat jermut.
Vai onko asenne palvelukokemusta kohtaan muuttunut, lampulla katsellaan näkyykö ilmireikiä.
Olen osallistunut 80-luvulla todellisiin inkvisitio katsastuksiin jossa 99 vetaritunnelit ja toinen kylki puhkottiin isolla ruuvarilla niin ettei jäänyt epäselväksi vaadittavien korjausten laajuus.
Mulla on semmoinen tunne että nykyään saa Satkun ruosteiden osalta helpommin läpi katsastuksesta
kun nuoremmat katsastushenkilöt eivät yhtä hyvin tunne tyyppipaikkoja kuin vanhat jermut.
Vai onko asenne palvelukokemusta kohtaan muuttunut, lampulla katsellaan näkyykö ilmireikiä.
Olen osallistunut 80-luvulla todellisiin inkvisitio katsastuksiin jossa 99 vetaritunnelit ja toinen kylki puhkottiin isolla ruuvarilla niin ettei jäänyt epäselväksi vaadittavien korjausten laajuus.
OG 900i 16v 1989
Noppa 90 1987
OG 900i 8v 1988
Noppa 90 1987
OG 900i 8v 1988
Re: 900 katsastus
oven sisäreunaa ei mielestäni edes katsottu viimeksi, siinä oli kyllä tuore terva ettei sormella pökitä reikiä hyvään oveen
Saab og 900c combi -89 (suomesta) ajossa
Saab 90 -86 (Suomesta) ajossa
Saab og900c (Suomesta) myyty
Saab 90 -86 (Suomesta) ajossa
Saab og900c (Suomesta) myyty
Re: 900 katsastus
Tarviiko ajovalojen pesimien toimia katsastuksessa? Toinen pelaa vain..
Ex 9000 Aero '96 Stg5, Ex 90 -87, EX 900c -89
Re: 900 katsastus
Ei tarvitse, kun ei ole xenoneja.Cullin kirjoitti:Tarviiko ajovalojen pesimien toimia katsastuksessa?
Re: 900 katsastus
satku sai tänään hylky päätöksen aamulla mutta ainoastaan etuiskareiden heikkoteho (16% ja 32%) oli syynä, joten uudet iskarit (63% ja 61%) paikalleen ja jälkitarkastukseen leima hakemaan
#6467
OG 9-3 Aero 3d -01 ( biopower)
OG 9-5 wagon -06
OG 9-3 Aero 3d -01 ( biopower)
OG 9-5 wagon -06
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2047
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: 900 katsastus
Og900 s sai tänään leiman huomautuksetta, kaksi paikka ja uuden alapallonivelen laitoin ennen katsastusta, eli vähällä päästiin tänäkin vuonna.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: 900 katsastus
Omassa 900c -89 oikean puolen pyöräkotelossa reikä pellin läpi. Mitä katsuri sanoo tuosta? Onko varma hylky?
Ex 9000 Aero '96 Stg5, Ex 90 -87, EX 900c -89
Re: 900 katsastus
Tuon oman -88 satkun kanssa kävin tänään konttorilla. Muuten ei moittimista, mutta vasemman puolen etujousi oli poikki yläpäästä. Tämä oli itseltä jäänyt huomaamatta, ei kolissut yhtään ajossa.
No, uutta jousta tilalle ja sitten hakemaan vuosi ajoaikaa.
No, uutta jousta tilalle ja sitten hakemaan vuosi ajoaikaa.
#6983 Olli-Petteri Pentti
- Saab 96 -77
- Saab 900 5d 2,1 -93
- Saab 96 -77
- Saab 900 5d 2,1 -93
Re: 900 katsastus
900c -89 viiden vuoden seisonnan jälkeen leimaan tänään. Hiukka arvelutti,mutta lopputuloksena vain yksi takavalon poltin pimeänä. Ja leimaahan tuli vuodeksi eteenpäin
#3160
99GL -76, 900i 2,1 16 Valve -92 "Kainuun Rajavartioston Esikunta 1"
99GL -76, 900i 2,1 16 Valve -92 "Kainuun Rajavartioston Esikunta 1"
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Re: 900 katsastus
Jes. 9satku sai taas vuoden lisäaikaa, kerrasta hyväksytty.
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Re: 900 katsastus
Lähes kahden vuoden seisonnan jälkeen konttorille ja läpihän se meni lähes puhtain paperein. Ainoa vika että nopeusmittari toimi kun ajoin konttorille mutta katsastajan koeajolenkillä se ei toiminutkaan. Eikä toiminut kun lähdin ajamaan pois, mutta pikku napautus kojelaudan päälle palautti toimintaan. Korjauskehotus vain jäi rumentamaan otetta.
Jarrut toimivat erittäin hyvin mikä vähän yllätti.
Jarrut toimivat erittäin hyvin mikä vähän yllätti.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334