1) v. 2014 katsastuksessa käsijarrun voima kummallakin puolella todettiin liian heikoksi, minkä vuoksi kummallekin puolelle vaihdettiin Motonetistä hankitut tehdaskorjatut satulat (alkuperäiset satulat olivat joka tapauksessa muutenkin täysin vaihtokypsiä)
2) Vaihdon jälkeen oikeanpuoleinen käsijarru toimi hienosti mutta vasemman puolen jarru ei tuntunut alkavan säätymään niin millään (asennuksen teki ihan oikea korjaamo, eli luulisi heidän nuo myös osaavan oikein asentaa, joten osa oletettavasti oli viallinen). Katsastuksen jälkitarkastus läpäistiin vasemman puolen osalta rimaa hipoen (eli jarrutehoa oli juuri ja juuri minimivaatimuksen verran), oikean puolen osalta ei ollut mitään ongelmaa.
3) Vuoden 2014 ja 2015 katsastuksien välillä autolla ajettiin yhteensä n. 400km, eli jarrusatulat tai palat eivät ole ainakaan käytössä ehtineet kulua. Ajo tapahtui katsastusasemalta talliin ajoa lukuunottamatta kesäkelissä, pääasiallisesti kuivalla säällä.
4) Vuoden 2015 katsastuksessa KUMMANKIN PUOLEN käsijarrun teho oli jälleen alle minimirajan. Käyttöjarrut kuitenkin olivat täysin kunnossa, ainoastaan käsijarruissa vikaa.
Jos olen oikein ymmärtänyt, näitä jarruja ei koskaan pitäisi säätää vaijereita kiristämällä, ja tuntuu oudolta, jos automaattisäätö on lakannut toisessakin satulassa toimimasta silkkaa käyttämättömyyttään, kun kyse on kuitenkin "uudesta" satulasta, jossa ei ole edes pintaruostetta.
En haluaisi aloittaa satuloiden purkamisesta / vaihtamisesta, mikäli se ei ole ainoa oikea asia tässä vaiheessa tehtäväksi. Mitään tietoa kellään, mistäköhän mun kannattaisi ensimmäisenä alkaa vikaa hakemaan? Ratin ja penkin välistäkö?
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
--Tuomas