peltitankin ehostamista

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

peltitankin ehostamista

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

tuossa toisaalla aikaisemmin pohdiskeltiin uudemman 99:sin muovitankin sopivuutta vanhemman 99:Sin peltitankin paikalle. no siihen ei saanu juurikaan luottavaista vastausta.

joten katsastusraporttiin on merkattu polttoaine vuoto takana. tankki näyttää kuivalta ,mutta kangaspäälysteinen polttoaineletku on aika märän näköinen.

ajattelin tiputtaa tankin alas ,mutta ennen sitä se tarttis tyhjentää. uskaltaako pohjapropun aukaista ja saako sitä millään enään tiiviiksi?

jahka tankki irti ajattelin tuolla facebookin ihmeellisessä maailmassa olleen jutun perusteella kokeilla tätä :
http://mve-online.com/product_info.php/ ... -90l-p-804

tän testaus menee väkisin ensi kesään jahka lämpötila on suositeltavin 20-24 astetta .

jos vuoto kohta löytyy itse tankista miten kannattaisi lähteä korjaamaan? itse ajattelin ihan vuotokohta puhdistaen ja plastikpadding korjaus.

mutta onhan tässä vielä sekin vaihtoehto että teetetään uusi tankki. outotallin kaveriin olen ollu yhteydessä asian tiimoilta. rosteri tankki ois melkein ikuinen.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
punanenä
"Tuplakaasari"
Viestit: 56
Liittynyt: Ke Marras 19, 2008 16:43
Paikkakunta: Hamina

Re: peltitankin ehostamista

Viesti Kirjoittaja punanenä »

Tuohon sen verran, että älä ainakaan niin tee kuin minä tein jotain 40v sitten. Rupesin paikkaushommiin kaasupillin ja juotos hopean kanssa ja vaikka tankki oli moneen kertaan huuhdeltu vedellä niin jotain kumminkin oli jäännyt. Kyllä se tankki aika syvään huokaisi ja lensikin pari metriä.
Mutta ei se plastic baddinkikaan kyllä oikein vakuuta tuohon kohtaan laittaa.
"4100"
Saabbeja vuodesta -76.
9-5 wagon -09.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: peltitankin ehostamista

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

ehkä paras vaihtoehto paikkamateriaaliksi .


mutta edelleen vinkkejä vastaanotan
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: peltitankin ehostamista

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

parin puhelinsoiton jälkeen selvisi että alkuperäinen kangaspäälysteinen bensaletku siellä tiputtelee bensaa. joten se vaihtoon ,taidan löysätä tankin pantoja hiukan ni vaihto sujuu mukavammin.

edit minkäkokoinen letku tuonne sopii. oisko 4-5mm sisähalkaisija sopivaa. ulkohalkaisija sais myös olla aika pientä että mahtuu olemaan.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Vastaa Viestiin