uretaanipuslat / etupään camber

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Combi
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Ma Loka 13, 2014 21:07

uretaanipuslat / etupään camber

Viesti Kirjoittaja Combi »

Olisi tarkoitus saada satkun ajettavuus tunnokkaammaksi ja paremmin ratapäiville sopivaksi. Nyt laitettu Lesjöforsin jouset sekä Bilstein kaasut ja pyöräkulmat säädetty. Paljon parani ajettavuus, mutta vielä olisi parannettavaakin. Eniten häiritsee ohjauksen tunnottomuus. Onko jollain kokemusta, mitkä puslista olisi järkevää vaihtaa uretaanisiin. Kaikkia ei viitsisi lähteä vaihtamaan rahanmenon ja vaadittavan työn vuoksi. Eli minkä puslien vaihdosta kannattaa lähteä liikkeelle.


http://shop.speedparts.se/sv/prod/900-7 ... -standard/

linkissä puslat numeroituna
Viimeksi muokannut Combi, Pe Marras 20, 2015 19:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
C 124 320
"Aero"
Viestit: 372
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 09:00

Re: uretaanipuslat

Viesti Kirjoittaja C 124 320 »

Etupään pusliin en osaa ottaa kantaa, mutta takana reaktiotankojen puslat ovat hyvinkin kulutustavaraa (puslat 11 ja 12). Vaihdoin nuo sekä panhardtangon puslat (9 ja 10). Ajettu ei ole vielä metriäkään.

Ylihuomenna säädetään auraukset. Katsotaan sitten miten auto muuttui.
#5342
2*OG900 3D, Mach I, CLS 320,CLK 320, C43 AMG, SL 500, SEC 560, 220 Sb, 240 KGT
Combi
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Ma Loka 13, 2014 21:07

Re: uretaanipuslat

Viesti Kirjoittaja Combi »

Nuo kyseiset takapään puslat lienee siis viisasta vaihtaa. Laitatko infoa, miten niiden vaihto vaikutti ajettavuuteen.
C 124 320
"Aero"
Viestit: 372
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 09:00

Re: uretaanipuslat

Viesti Kirjoittaja C 124 320 »

Tänään säädettiin auraukset ja pääsin kokeilemaan autoa. Ajettavuus on parantunut huomattavasti entisestä. Nuo reaktiotankojen etummaiset puslat olivat aivan loppu.

Takapään puslien vaihto ei varmaankaan paranna ohjaustuntumaa, mutta vähentää "korjaavien" ohjausliikkeiden tekemistä.

Säädettiinkö sulla (Combi) myös etupään camper? Etupäähän saadaan lisää pitoa negatiivisella camperilla. Suositushan noille korjausoppaan mukaan on sporttialustalla +0,25 +- 0,25. Mulla kuitenkin lievästi negatiivinen - 0,10.

Kannattaa kuitenkin tarkistaa nuo reaktiotankojen puslat, sillä ne vaikuttavat paljon ajettavuuteen. Oikean puolen tangon takimmainen kiinnitys on hieman hankalasti rungon ja bensatankin välissä. Muistaakseni rungon ja tankin välissä oleva mutteri on 17mm, sopivan mittaisella lenkillä pääsin etukautta käsiksi siihen.

Haulla varmaankin löytyy aiheesta lisää ja foorumilta on varmasti enemmän asiasta tietäviä.
#5342
2*OG900 3D, Mach I, CLS 320,CLK 320, C43 AMG, SL 500, SEC 560, 220 Sb, 240 KGT
Combi
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Ma Loka 13, 2014 21:07

Re: uretaanipuslat

Viesti Kirjoittaja Combi »

Hienoa, että ajettavuus parani. Pitää tilata ainakin nuo puslat. Kiitoksia!

Mulla nyt etupäässä camber kanssa lievästi negatiivinen, eli -0.4 . Pari pulttia oli jumissa, joten ei päästy käsiksi noihin shimmilevyihin. Kyllähän se tuollakin camberilla kääntyy, mutta hiukan saisi kaarteessa olla enemmän pitoa etupyörillä. Olisiko eteen - 3 camberia oikeaan suuntaan? Klubilaisilla näkyy olevan hienoja ja radalla toimivia autoja, joten kaikki kokemukset otetaan kiitollisena vastaan.
Vastaa Viestiin