90 vm-87 harvinainen
Ronska kirjoitti:Poikkeuksena Töölö, saman kadun varrella pysäköi usein neljä 99:ä...
Joista kaksi klubilaisten autoja, omani ja jonkun toisen hienossa kunnossa oleva
kenties ekan vuosimallin valkoinen 99.
Porukat kun asuvat Töölössä Tunturikadulla, tiedän tuon neljän 99:n "ringin".
Tuo valkoinenhan taitaa olla rautapuskurinen?! Ainakin jos samasta autosta on kyse? Siis valkoisesta 99:stä, (vm 71???)
Kummassakin 90:ssä jotka onnellisesti omistan on Solex-kaasari. Ainakaan tähän mennessä ei ole kaasariongelmia ollut... *Koputtaa puuta*
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Kromipuskurithan siinä oli...lucaf kirjoitti:
ööömitämitämitä, kertoisitko vähän tarkemmin
Siis rautapuskurinen?
Kurkistapa auton sisälle, jos mittaristo on "perinteinen tuplaysin mittaristo", auto on 71 vuosimallia, jos on vanhemman näköinen mittaristo, on 69,70. Onko peltimaskissa merkintä 1.85?
Maskin merkintöjä en tähän hätään muista, pitäis katsoa kun seuraavan kerran kävelee ohi.
Klubitarrakin oli siis ikkunassa
Penkit oli muuten kuin jostain ulkoavaruuden härvelistä
Välistä harmittaa, kun ei ole enempää varaa pistää 90:n korjaukseen.
Tuntuu kyllä välistä, että kärry vähän niinkuin vanhenee käsiin, mutta kyllä tämä minunkin 3. polvessa sukukalleutena kulkeva -86 noppa on varmasti joka sentin arvoinen mikä siihen on mennyt. Loistava opiskelija-auto, ei liikaa sähköhärveleitä, jotka vanhassa autossa menevät aina (kalliisti) rikki. Vankka ja mukava peli. (Perkules kun jostain löytäis vielä jonkun vähän ajetun ja hyväkuntoisen helmen niin voi sitä onnea!
Meni muuten tänään taas heittämällä katsastuksesta läpi
Tuntuu kyllä välistä, että kärry vähän niinkuin vanhenee käsiin, mutta kyllä tämä minunkin 3. polvessa sukukalleutena kulkeva -86 noppa on varmasti joka sentin arvoinen mikä siihen on mennyt. Loistava opiskelija-auto, ei liikaa sähköhärveleitä, jotka vanhassa autossa menevät aina (kalliisti) rikki. Vankka ja mukava peli. (Perkules kun jostain löytäis vielä jonkun vähän ajetun ja hyväkuntoisen helmen niin voi sitä onnea!
Meni muuten tänään taas heittämällä katsastuksesta läpi
"SaabAna"
Komppaan!ajakaa kirjoitti:
Loistava opiskelija-auto, ei liikaa sähköhärveleitä, jotka vanhassa autossa menevät aina (kalliisti) rikki. Vankka ja mukava peli. (Perkules kun jostain löytäis vielä jonkun vähän ajetun ja hyväkuntoisen helmen niin voi sitä onnea!
Kaverin satkun Check Engine-valon ja sähkövikojen kanssa tepelleena on aina mukavaa ajella kotiinpäin autolla, jossa ei ole kaikessa karuudessaan mitään ekstraa!
Ja ohjaustehostintahan ei raavas mies tarvitse!
Opiskelija-autona ehkä kaasarisatkujen kanssa parhaimmistoa, mielestäni edes 99 ei tiettyjen ratkaisujen vuoksi sovi niin hyvin "Bensaa tankkiin ja kovaa ajoa" - tyyliseen käyttöön. Myönnän että itsellänikin olisi opiskelijana jäänyt auto seisontaan monta kertaa jos en olisi ollut nopan omistaja...
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
-
- "Viggen"
- Viestit: 654
- Liittynyt: To Elo 12, 2004 19:37
- Paikkakunta: Orivesi
Itse ostin 279tkm ajetun 90:n vm.85 marraskuun lopulla ja liityin Saabien omistajien joukkoon. Ruostetta on hieman ja takavalojen maadoitukset laitettava kuntoon, takaäänenvaimentaja piti ostaa. Hintaa autolla oli naurettavat 220euroa, alusta ok ja tekniikka toimii mainiosti, ei mitään ongelmia näin parin kuukauden aikana. Pitää ruveta varustelemaan autoa kukkaron mukaan, vanteet ainakin ovat hankintalistalla. Aion kyllä pitää kiinni tästä nopasta.
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Kyllähän nooppa on jo nyt yksi harvinaisimmista sarjavalmistetuista Saabeista. -87 mallia on tehty 1800 kpl kalenterivuoden aikana, vuosimallina valmistusmääristä ei 9ole tietoa.
Ulkomaalaiset tavan takaa keskustelevat listoillaan noopasta. Niitä kun ei ole viety kuin harvoihin Euroopan maihin. meillähän niitä on, muttemme ymmärrä auton poikkeuksellisuutta.
Kun malli tulee 25 vuoden ikään olen varma, että ainakin jenkit haluavat sellaisia maahansa, koska niitä ei milloinkaa sinne ole uutena viety.
Omistin noi 200.000 ajetun noopan vuosituhannen vaihteessa, mutta vaihdoin sen tonnariin. Oli tosi mukava auto ja pelasi hyvin.
Joulun aikaan hankin taas -85 noopan. -87 oli haussa, mutta kun kilometrejä oli vain 74.000 ja kunto sen mukainen, en voinut vastustaa kiusausta, vaikken ko. autoa tarvitsekaan.
Uskon vakaasti noopan nousevan klassikoksi, joten ei välitetä jopa kerhon sisälläkin olevasta väheksynnästä, vaan pidetään lippu korkealla ja rinta rottingilla.
Ulkomaalaiset tavan takaa keskustelevat listoillaan noopasta. Niitä kun ei ole viety kuin harvoihin Euroopan maihin. meillähän niitä on, muttemme ymmärrä auton poikkeuksellisuutta.
Kun malli tulee 25 vuoden ikään olen varma, että ainakin jenkit haluavat sellaisia maahansa, koska niitä ei milloinkaa sinne ole uutena viety.
Omistin noi 200.000 ajetun noopan vuosituhannen vaihteessa, mutta vaihdoin sen tonnariin. Oli tosi mukava auto ja pelasi hyvin.
Joulun aikaan hankin taas -85 noopan. -87 oli haussa, mutta kun kilometrejä oli vain 74.000 ja kunto sen mukainen, en voinut vastustaa kiusausta, vaikken ko. autoa tarvitsekaan.
Uskon vakaasti noopan nousevan klassikoksi, joten ei välitetä jopa kerhon sisälläkin olevasta väheksynnästä, vaan pidetään lippu korkealla ja rinta rottingilla.
# 419 Vesa Pohjalainen
-
- "Viggen"
- Viestit: 654
- Liittynyt: To Elo 12, 2004 19:37
- Paikkakunta: Orivesi
Itselläni on tuollainen -87 noppa mutta joudun varmaan myymään sen nyt keväällä. Opiskelijalle on liian kallista pitää kahta autoa ja kun on perheenlisäystäkin tulossa niin järkevintä on tuo harvinaisuus myydä.. Kyllähän se harmittaa kun auto pelaa todella hyvin.. noh katsellaan sitten keväällä mikä on meininki.
Saab 96 -70
Citroen Xsara Picasso HDI 2001
Citroen Xsara Picasso HDI 2001
Täytyypä sanoa että tuo klubin lista on täyttä pötyä. Listalla seilailee autoja jotka ovat vaihtaneet omistajaa klubilaisten keskuudessa mutta sama auto on monella omistajalla. Ei kai kukaan oikeasti oleta että Suomesta löytyisi 22kpl 92:sia Meidänkin omistama löytyy ainakin kolmelta Toinen juttu on myös minkä kuntoisia autot ovat. Voidaanko puhua autosta jos sen osista puuttuu yli 70%
Niinpä, tilastohan voi pohjautua vain saatavilla oleviin tietoihin. Siksi kirjoitinkin, "jäsenrekisterissä on 22 kpl 92:ta", en kirjoittanut "klubilaisilla on 22 kpl 92:ta".jehhe kirjoitti:Täytyypä sanoa että tuo klubin lista on täyttä pötyä. Listalla seilailee autoja jotka ovat vaihtaneet omistajaa klubilaisten keskuudessa mutta sama auto on monella omistajalla.
Tuo autotietojen kerääminenhän on ilmeisesti ollut tapana klubin alkuajoista lähtien, mutta jäsenmäärän kasvaessa homma paisuu niin suureksi että mukaan mahtuu myös sellaisia, jotka eivät viitsi ilmoittaa kalustomuutoksista.
Onpahan klubilaisia ainakin yritetty pyytää päivittämään tietoja, viimeksi jäsenmaksukirjeen yhteydessä, ja ihan kiitettävästi olen muutosilmoituksia nyt saanutkin.
Edelleen on 22 kpl 92:ta.
Malli Määrä
600 1
9-3 125
9-5 85
90 53
900 762
9000 366
900NG 69
92 22
93 28
95 122
96 843
97 16
99 366
Lokari-Saab 1
Saab-vene 1
Saabo-asuntovaunu 2
Sonett 2
Sonett 1
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
http://www.napoy.com/saab.htm
Tuolla osoitteessa löytyy vuoden -87 90, purettavaksi menossa ellei joku pelasta...
Tuolla osoitteessa löytyy vuoden -87 90, purettavaksi menossa ellei joku pelasta...
päivitetyt tiedot 90 mallistalucaf kirjoitti:Se selviää kysymällä AKE:lta (tietopalvelu@ake.fi)masactp kirjoitti:Olisi mielenkiintoista tietää montako 90:tä vielä on tienpäällä, samalla se antaisi toivoa harvinaisuudesta sitten joskus.
Itseasiassa minä olen jo kysynyt - viimeisten tietojen (tiedot päivittyvät vuoden vaihteessa aina) mukaan kanta on seuraava (siis rekisterissä olevat)
käytttöönottovuosi - kpl
1984 - 535
1985 - 2 023
1986 - 1 682
1987 - 565
1988 - 5
Tossa täytyy vaan huomioida se, että kun kyseessä on saab, niin mallivuodet vaihtuu aina syksyllä. käyttöönottovuosi ei välttämättä ole sama kuin mallivuosi. AKEn tilastot tuskin ottaa kantaa saabin mallivuoteen, vaan auton käyttöönottovuoteen.
käytttöönottovuosi - kpl
1984 - 429
1985 - 1 709
1986 - 1 468
1987 - 509
1988 - 3
ja muista saabeista
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=15841
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)