99/900 Nokka-akseliongelmaa
-
- "Hirsch"
- Viestit: 774
- Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 10:53
- Paikkakunta: SAVO/Kuopio, mualiman napa!!!
- Viesti:
99/900 Nokka-akseliongelmaa
Hei,
Nyt on uusi issa 99 1982 H-mottori (koneistettu ja venttilit uusittu) kansi ja tehdasuusi nokkaakseli, mutta siinä lukee LYD2 ja numero on 536312 - mitä nämä tarkoittaa - akselissa on npusua yli 1mm enemmän ja mietin voiko laittaa ollenkaan ko kanteen - ottaako laitettun kannen kanssa mäntiin kiinni ja mikä on tyhjäkäynti tällä?
Kuka osaa auttaa?
Nyt on uusi issa 99 1982 H-mottori (koneistettu ja venttilit uusittu) kansi ja tehdasuusi nokkaakseli, mutta siinä lukee LYD2 ja numero on 536312 - mitä nämä tarkoittaa - akselissa on npusua yli 1mm enemmän ja mietin voiko laittaa ollenkaan ko kanteen - ottaako laitettun kannen kanssa mäntiin kiinni ja mikä on tyhjäkäynti tällä?
Kuka osaa auttaa?
Tero # 168
9-5 Aero Hirsch Sedan, 9-5 Aero STW, 900 OG 3D, 900 OG 4D, 96 2D , Valmet 702 S 1976, Pyrkijä De Luxe 1962, Honda VFR 700, Suzuki GSX 750F, STIGA TORNADO 2198 H
050-4321560
tehohit@gmail.com
9-5 Aero Hirsch Sedan, 9-5 Aero STW, 900 OG 3D, 900 OG 4D, 96 2D , Valmet 702 S 1976, Pyrkijä De Luxe 1962, Honda VFR 700, Suzuki GSX 750F, STIGA TORNADO 2198 H
050-4321560
tehohit@gmail.com
-
- "Hirsch"
- Viestit: 774
- Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 10:53
- Paikkakunta: SAVO/Kuopio, mualiman napa!!!
- Viesti:
Re: 99/900 Nokka-akseliongelmaa
Voisko tuo olla 99 turbon 1982 tms nokka? Onko jollakin sellainen hyllyssä - onko niissä bensapumpunliipottimen ura?
Tero # 168
9-5 Aero Hirsch Sedan, 9-5 Aero STW, 900 OG 3D, 900 OG 4D, 96 2D , Valmet 702 S 1976, Pyrkijä De Luxe 1962, Honda VFR 700, Suzuki GSX 750F, STIGA TORNADO 2198 H
050-4321560
tehohit@gmail.com
9-5 Aero Hirsch Sedan, 9-5 Aero STW, 900 OG 3D, 900 OG 4D, 96 2D , Valmet 702 S 1976, Pyrkijä De Luxe 1962, Honda VFR 700, Suzuki GSX 750F, STIGA TORNADO 2198 H
050-4321560
tehohit@gmail.com
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: 99/900 Nokka-akseliongelmaa
Eipä tuo 1mm vielä vaikuta että ottaisi ventiili mäntään,
onkos nokan profiili sama mikä vanhassa nokassa?
jossain vanhemmissa nokissa oli sen 1mm enempi nostoa
Tuossa sivu 13 nokan nostot
http://jouppi.fi/saab/Misc/saab_900_tek ... _passi.pdf
onkos nokan profiili sama mikä vanhassa nokassa?
jossain vanhemmissa nokissa oli sen 1mm enempi nostoa
Tuossa sivu 13 nokan nostot
http://jouppi.fi/saab/Misc/saab_900_tek ... _passi.pdf
Ari 1622
Re: 99/900 Nokka-akseliongelmaa
kirjoita nyt vielä selkokielellä tuo avauksen ensimmäinen rivi. itse sen ainakin miljuunaan kertaan sain lukea ja luultavasti ymmärsin että nokka pelkästään on uusi ja kansi vanha mutta koneistettu.
mikä kulkine siis on kyseessä ja mikä nokka tuo pitäisi olla ja mikä oli vanha nokka?
mitä uudessa nostoa ja mitä vanhassa?
mikä kulkine siis on kyseessä ja mikä nokka tuo pitäisi olla ja mikä oli vanha nokka?
mitä uudessa nostoa ja mitä vanhassa?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
-
- "Hirsch"
- Viestit: 774
- Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 10:53
- Paikkakunta: SAVO/Kuopio, mualiman napa!!!
- Viesti:
Re: 99/900 Nokka-akseliongelmaa
Hei Ari ja Mikko,
Peli on 1982-mallinen 99 200 tkm ajettu - kansi on ollut "hoidossa" siis vasta ensimmäistä kertaa ja juuri niin - kansi on koneistettu ja nyt kokeiltu uutta nokkaa, mutta olikin erillainen alkuperäisyydestään huolimatta.
Profiili on eri eli reilut 1mm enemmän nostoa
Peli on 1982-mallinen 99 200 tkm ajettu - kansi on ollut "hoidossa" siis vasta ensimmäistä kertaa ja juuri niin - kansi on koneistettu ja nyt kokeiltu uutta nokkaa, mutta olikin erillainen alkuperäisyydestään huolimatta.
Profiili on eri eli reilut 1mm enemmän nostoa
Tero # 168
9-5 Aero Hirsch Sedan, 9-5 Aero STW, 900 OG 3D, 900 OG 4D, 96 2D , Valmet 702 S 1976, Pyrkijä De Luxe 1962, Honda VFR 700, Suzuki GSX 750F, STIGA TORNADO 2198 H
050-4321560
tehohit@gmail.com
9-5 Aero Hirsch Sedan, 9-5 Aero STW, 900 OG 3D, 900 OG 4D, 96 2D , Valmet 702 S 1976, Pyrkijä De Luxe 1962, Honda VFR 700, Suzuki GSX 750F, STIGA TORNADO 2198 H
050-4321560
tehohit@gmail.com
Re: 99/900 Nokka-akseliongelmaa
Toivottavasti kannessasi ei ole niitä kuristimia imupuolella...
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
-
- "Hirsch"
- Viestit: 774
- Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 10:53
- Paikkakunta: SAVO/Kuopio, mualiman napa!!!
- Viesti:
Re: 99/900 Nokka-akseliongelmaa
Hei rr mitäs se meinaisi ? .... täässä nokan arvot no 75614 39,2+0,4 = 50,3 -> Nosto 10,7
Tero # 168
9-5 Aero Hirsch Sedan, 9-5 Aero STW, 900 OG 3D, 900 OG 4D, 96 2D , Valmet 702 S 1976, Pyrkijä De Luxe 1962, Honda VFR 700, Suzuki GSX 750F, STIGA TORNADO 2198 H
050-4321560
tehohit@gmail.com
9-5 Aero Hirsch Sedan, 9-5 Aero STW, 900 OG 3D, 900 OG 4D, 96 2D , Valmet 702 S 1976, Pyrkijä De Luxe 1962, Honda VFR 700, Suzuki GSX 750F, STIGA TORNADO 2198 H
050-4321560
tehohit@gmail.com
Re: 99/900 Nokka-akseliongelmaa
Imuventtiilin seetissä se ylimääräinen kaulus...
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
-
- "Hirsch"
- Viestit: 774
- Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 10:53
- Paikkakunta: SAVO/Kuopio, mualiman napa!!!
- Viesti:
Re: 99/900 Nokka-akseliongelmaa
.. Ei varmaankaan ole - uusi kansi on koodilla 6A ja lienee uudemman ruiskun?
Tero # 168
9-5 Aero Hirsch Sedan, 9-5 Aero STW, 900 OG 3D, 900 OG 4D, 96 2D , Valmet 702 S 1976, Pyrkijä De Luxe 1962, Honda VFR 700, Suzuki GSX 750F, STIGA TORNADO 2198 H
050-4321560
tehohit@gmail.com
9-5 Aero Hirsch Sedan, 9-5 Aero STW, 900 OG 3D, 900 OG 4D, 96 2D , Valmet 702 S 1976, Pyrkijä De Luxe 1962, Honda VFR 700, Suzuki GSX 750F, STIGA TORNADO 2198 H
050-4321560
tehohit@gmail.com
Re: 99/900 Nokka-akseliongelmaa
uudemmissahan ne kuristukset juuri oli, maailma pelastuu..
kyllä sen patin sielä imupuolella selvästi huomaa varsinkin jos on verrokki missä sitä ei ole...
mutta siis juu, ei muuta kuin nokka paikalleen vaan!
39,2+0,4 = 50,3 -> Nosto 10,7
mikä tuo 0,4 on?
kyllä sen patin sielä imupuolella selvästi huomaa varsinkin jos on verrokki missä sitä ei ole...
mutta siis juu, ei muuta kuin nokka paikalleen vaan!
39,2+0,4 = 50,3 -> Nosto 10,7
mikä tuo 0,4 on?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
-
- "Hirsch"
- Viestit: 774
- Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 10:53
- Paikkakunta: SAVO/Kuopio, mualiman napa!!!
- Viesti:
Re: 99/900 Nokka-akseliongelmaa
...OK - nokka on vain niiiiiiin pitkä että se ottaa 0.1-0,2 mm nokka-akselipukin reunaan - niitä pitäisi viistää hieman
Hyvää joulua - onko tuo akseli "yleinen" ja paljonko niitä lienee tehty ja missä?
Hyvää joulua - onko tuo akseli "yleinen" ja paljonko niitä lienee tehty ja missä?
Tero # 168
9-5 Aero Hirsch Sedan, 9-5 Aero STW, 900 OG 3D, 900 OG 4D, 96 2D , Valmet 702 S 1976, Pyrkijä De Luxe 1962, Honda VFR 700, Suzuki GSX 750F, STIGA TORNADO 2198 H
050-4321560
tehohit@gmail.com
9-5 Aero Hirsch Sedan, 9-5 Aero STW, 900 OG 3D, 900 OG 4D, 96 2D , Valmet 702 S 1976, Pyrkijä De Luxe 1962, Honda VFR 700, Suzuki GSX 750F, STIGA TORNADO 2198 H
050-4321560
tehohit@gmail.com