1) Onko foorumilla harrastajia, jotka tekisivät kansirempan edullisesti?
2) Mitkä moottorit käyvät kyseiseen malliin, jos päättäisin vaihtaa koko koneen?
Kyseiseen autoon on muodostunut vahva viha-rakkaussuhde, joten en raaskisi siitä vielä luopua Lisäksi kori ja sisusta on erittäin hyvässä kunnossa, eikä kilometrejä ole mittarissa paljon.
saabistihan rykäisee räät nokkaan ja hakee täältä vähän näppitietoa ja tekee sen itse koska se
a lisää katu-uskottavuutta kotikadulla
b vaimo alkaa katsella uudestaan sillä silmällä (että saat korjata senkin auton)
c vapaa aika tulee käytettyä hyödyllisesti
d et ole koskaan "ansainnut" näin paljon tunti itse tekemällä jos vertaat korjaamon tunti hintoihin
e onpahan perusteltu syy olla tallilla eikä vaan sen rips äänen takia..
f tulee hyvä mieli koska osaat kuitenkin sen
g takuu asioissa voit valittaa peilin edessä aamulla ja saat asiasi heti perille.
h viha rakkaus suhde ei kun syvenee
antoisia askarteluhetkiä
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
2) Mitkä moottorit käyvät kyseiseen malliin, jos päättäisin vaihtaa koko koneen?
Kyseiseen autoon on muodostunut vahva viha-rakkaussuhde, joten en raaskisi siitä vielä luopua Lisäksi kori ja sisusta on erittäin hyvässä kunnossa, eikä kilometrejä ole mittarissa paljon.
Jos moottoria vaihtaa, niin kaikista helpointa on ottaa toinen moottori samanlaisesta autosta. Kyllähän noita 8V ruisku koneita on tarjolla. Koneen irroitus laatikoineen autosta ei ole paha rasti, jos vaan yhtään työkalut pysyy kädessä.
meillä olisi tarjolla nyt edullisesti koko kone loota setti valmiiksi korkealla joten helppo vetää käryn kyytiin eeeh taisikin olla kaasari h kone ja 5 v loota, myös laturi ja kasari kiinni,
tarvitsevalle tod ed.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Ei se tosiaan niin paha rasti ole kuin miltä kuulostaa. Tietysti jos ei ole minkäänlaista tallia niin ulkona on kurja tehdä.
Itse tuli kokeiltua vastaavaa operaatiota vuosia sitten. Autona oli 8-venttiilinen 900i, paikkana ihan perus autotalli. Apuna oli appiukko, Alfamerin korjausopas, sekä tältä foorumilta löytyvä informaatio. Jeesaamassa tosin kävi tyyppi, joka oli erilaisia isompia moottoriremontteja ennenkin tehnyt. Momenttiavain piti lainata, sekä ostaa kannenpulteille sopiva hylsy. Muuten mentiin perustyökaluilla. Itsellä aiempaa kokemusta noin isosta rempasta ei ollut, mutta toimiva laite siitä kuitenkin tuli. Aikaa kului muistaakseni neljä tai viisi päivää josta osan ajasta kansi vietti koneistamolla. Rahaa tuohon kaikkeen meni murto-osa siitä mitä korjaamo olisi ottanut.
Noniin, kansi purettiin itse. Nyt se pitäisi saada vielä kasaan ja siihen kaipaisin vähän ohjeita. Eli kiristysjärjestys, momentit yms.
Saisiko tänne hyvän ohjeistuksen vai laitanko korjausoppaan tilaukseen...?
Projekti etenee ja ei etene. Kansi oikaistu, mutta vaikuttaa siltä, että sylinterikansi on melko pahasti syöpynyt. Eli, onko sille mitään tehtävissä vai onko peli menetetty tuon koneen osalta?
mikäs siiä kivestää jos se on jo oikaistu vai otettiinko liian vähän pois kun se oikaistiin? asian olisi voinut korjata samantien korjauslastulla.
kansia löytyy kyllä jos oma ei tule kuntoon
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
mestari kirjoitti:mikäs siiä kivestää jos se on jo oikaistu vai otettiinko liian vähän pois kun se oikaistiin? asian olisi voinut korjata samantien korjauslastulla.
kansia löytyy kyllä jos oma ei tule kuntoon
Kansi tuli, kuntoon. Ehkä puhun nyt väärällä termillä. Sylinterilohkon kansi, ns. Alapohja on myös syöpynyt.