Kytkimen työsylinteri jumissa
Kytkimen työsylinteri jumissa
Laittelin 99:n kytkintä takaisin nippuun, ja sain sen paikalleen, mutta työsylinteri juuttui täysin ulos.
Taisi mäntä tulla liian pitkälle?
Onko kikkaa millä sen saisi takaisin painettua?
Kukahan tämänkin kytkimen on suunnitellut.....
Taisi mäntä tulla liian pitkälle?
Onko kikkaa millä sen saisi takaisin painettua?
Kukahan tämänkin kytkimen on suunnitellut.....
99GL -82, museo
Jawa Perak -53, museo
Honda GL1000 -77, museo
Honda GL1200 -84, museo
Kuski, museo :-)
Jawa Perak -53, museo
Honda GL1000 -77, museo
Honda GL1200 -84, museo
Kuski, museo :-)
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24048
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Kytkimen työsylinteri jumissa
eikös se ihan painamalla meni
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Kytkimen työsylinteri jumissa
Ei mene, einalleolut kirjoitti:eikös se ihan painamalla meni
99GL -82, museo
Jawa Perak -53, museo
Honda GL1000 -77, museo
Honda GL1200 -84, museo
Kuski, museo :-)
Jawa Perak -53, museo
Honda GL1000 -77, museo
Honda GL1200 -84, museo
Kuski, museo :-)
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24048
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Kytkimen työsylinteri jumissa
kyl sen pitäis saahan sinne tiivisteetkin vaihdettua. onko sylinteri irti?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Kytkimen työsylinteri jumissa
Ei ole sylinteri irti, vaan asennettuna nipussa koko paketti.nalleolut kirjoitti:kyl sen pitäis saahan sinne tiivisteetkin vaihdettua. onko sylinteri irti?
Painoin polkimesta saadakseni vaijerin asetelman käpälien välistä irti,
niin silloin se jäi ulos-asentoon.
Ja nyt tietysti kun se on täysin ulkoasennossa, ei kytkintä saa pois että
pääsisi kurkkaamaan mikä sitä kanittaa.
Ilmausruuvin avaus ei auttanut, eli paine ei sitä kanita.
99GL -82, museo
Jawa Perak -53, museo
Honda GL1000 -77, museo
Honda GL1200 -84, museo
Kuski, museo :-)
Jawa Perak -53, museo
Honda GL1000 -77, museo
Honda GL1200 -84, museo
Kuski, museo :-)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Kytkimen työsylinteri jumissa
Avaa ilma ruuvi,pyöritä mäntää samalla painaen.Painetta männän takana
muuta en keksi josko noilla menis sisään.
muuta en keksi josko noilla menis sisään.
Ari 1622
Re: Kytkimen työsylinteri jumissa
ei mene
se on nyt nahnikkaassa ja iso rälläkkä kouraan ja pilppuamaan sitä ulos, tovi menee kun se on palasina ja sitten vaan hyllystä uutta sylkkyä tilalle ja huomiota kannattaa kiinnittää paineasetelman kehälle asetetun langan paksuuteen
nimimerkillä viime viikolla sama homma
se on nyt nahnikkaassa ja iso rälläkkä kouraan ja pilppuamaan sitä ulos, tovi menee kun se on palasina ja sitten vaan hyllystä uutta sylkkyä tilalle ja huomiota kannattaa kiinnittää paineasetelman kehälle asetetun langan paksuuteen
nimimerkillä viime viikolla sama homma
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Kytkimen työsylinteri jumissa
Lienee sylinteristä tiivisterengas tullut pois urastaan ja leikkautumassa männän välissä.
Turvallisinta on ottaa välike asetelman välistä pois tuurnan avulla naputtelemalla, niin ei tule vaaraa männän pullahtamisesta liian ulos, olipa välike miten paksu tahansa.
Turvallisinta on ottaa välike asetelman välistä pois tuurnan avulla naputtelemalla, niin ei tule vaaraa männän pullahtamisesta liian ulos, olipa välike miten paksu tahansa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Kytkimen työsylinteri jumissa
näin j'likäteen muistelen aina tehneen...mutta minulla ilmeni tuo seisomisen takia
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Kytkimen työsylinteri jumissa
Lähtihän se mäntä liikkeelle kun otin rengasraudan ja asetin sen käpälien
ja painelaakerin väliin ja terävällä vedolla kiskaisin.
Tiiviste tietysti leikkautui rikki, mutta näytti olevan aihetta muutenkin kunnostaa sylinteri.
Avattuani totesin että siellä oli kaksi huulitiivistettä ja korjaussarjassa vain yksi.
Samoin myös kaikissa halkileikkauskuvissa on vain yksi tiiviste?
Yhdellä sen kumminkin kasasin ja tuntuu toimivan.
ja painelaakerin väliin ja terävällä vedolla kiskaisin.
Tiiviste tietysti leikkautui rikki, mutta näytti olevan aihetta muutenkin kunnostaa sylinteri.
Avattuani totesin että siellä oli kaksi huulitiivistettä ja korjaussarjassa vain yksi.
Samoin myös kaikissa halkileikkauskuvissa on vain yksi tiiviste?
Yhdellä sen kumminkin kasasin ja tuntuu toimivan.
99GL -82, museo
Jawa Perak -53, museo
Honda GL1000 -77, museo
Honda GL1200 -84, museo
Kuski, museo :-)
Jawa Perak -53, museo
Honda GL1000 -77, museo
Honda GL1200 -84, museo
Kuski, museo :-)
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24048
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Kytkimen työsylinteri jumissa
Ehkä uusi osa olisi parempi vaihtoehto
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Kytkimen työsylinteri jumissa
miksi uusi jos vanhakin toimii kun vähän kehnää
ja procar sarjassa oli ne 3 o rinksua taas kun sellaisen ostin...
ja procar sarjassa oli ne 3 o rinksua taas kun sellaisen ostin...
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Kytkimen työsylinteri jumissa
Turhaan meni tämäkin homma.
Vaihdoin toiseen kertaan kampuran stefan, ja aina vaan pudottelee
(moottori?) öljyä käynnin jälkeen.
Onko siellä kytkimen seudulla joku muu paikka, mistä öljyä voi vuotaa?
Vaihdoin toiseen kertaan kampuran stefan, ja aina vaan pudottelee
(moottori?) öljyä käynnin jälkeen.
Onko siellä kytkimen seudulla joku muu paikka, mistä öljyä voi vuotaa?
99GL -82, museo
Jawa Perak -53, museo
Honda GL1000 -77, museo
Honda GL1200 -84, museo
Kuski, museo :-)
Jawa Perak -53, museo
Honda GL1000 -77, museo
Honda GL1200 -84, museo
Kuski, museo :-)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Kytkimen työsylinteri jumissa
Jospa se stefa meni vanhaan paikkaan,ja kampuraan on kulunut stefan ura.JukkaU kirjoitti:Turhaan meni tämäkin homma.
Vaihdoin toiseen kertaan kampuran stefan, ja aina vaan pudottelee
(moottori?) öljyä käynnin jälkeen.
Onko siellä kytkimen seudulla joku muu paikka, mistä öljyä voi vuotaa?
Niin voi vuotaa vaikka uusi stefa.Ei siellä kyllä muuta vuotomahdollisuutta ole.
Jos ei laatikosta vuoda.Kytkinakselilta.
Ari 1622
Re: Kytkimen työsylinteri jumissa
Voihan siellä ura olla. Vähän epäilyttää kun autolla ajettu vasta 80.000 km. Kytkinakselin stefa on myös uusi.
Kohta joku saa halvalla museoauton
Kohta joku saa halvalla museoauton
99GL -82, museo
Jawa Perak -53, museo
Honda GL1000 -77, museo
Honda GL1200 -84, museo
Kuski, museo :-)
Jawa Perak -53, museo
Honda GL1000 -77, museo
Honda GL1200 -84, museo
Kuski, museo :-)