OG900 8v turbo ongelmia

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
putkimies
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: La Touko 30, 2015 20:15

OG900 8v turbo ongelmia

Viesti Kirjoittaja putkimies »

Hei!

peruuttaessa jos painaa kytkimen pohjaan auto pysähtyy ja liikkeellä vaihteet menevät vikisevästi silmään, jos menevät ollenkaan. hetken päästä mikään vaihde ei mene silmään ja matka tyssää siihen. autoon on vaihdettu kytkinsarja, painelaakeri ja työsylinteri. myös vaihdevivusto on säädetty ja putsattu ohjeiden mukaisesti. missä voisi olla vika?
-88 900 turbo
myllypa
"Turbo"
Viestit: 201
Liittynyt: Ma Tammi 14, 2008 18:32
Paikkakunta: rovaniemi

Re: OG900 8v turbo ongelmia

Viesti Kirjoittaja myllypa »

Tulihan kytkinlevy varmasti oikeinpäin paikoilleen...
putkimies
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: La Touko 30, 2015 20:15

Re: OG900 8v turbo ongelmia

Viesti Kirjoittaja putkimies »

oireet on samat kuin ennen levyn vaihtoa. vanhassa levyssä oli vielä pintaa jälellä, eli vika ei pitäisi levyssä olla (?)
-88 900 turbo
Mikki2
"Aero"
Viestit: 332
Liittynyt: To Elo 12, 2010 21:26
Paikkakunta: Oulu

Re: OG900 8v turbo ongelmia

Viesti Kirjoittaja Mikki2 »

Onko pääsylinteriä huollettu? O-renkaat väsyneet ja antaa läpi. Ei irrota siten kunnolla.
putkimies
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: La Touko 30, 2015 20:15

Re: OG900 8v turbo ongelmia

Viesti Kirjoittaja putkimies »

pääsylinteriin ei ole vielä koskettu. oon kuullut että sen tiivisteet voi testata pitämällä auton tyhjäkäynnillä 1-vaihde silmässä ja kytkin pohjassa minuutin-pari. jos kierrokset alkaa tippumaan tiivisteet falskaa. pitääkö paikkansa?
-88 900 turbo
-PETTERI-
"Viggen"
Viestit: 579
Liittynyt: Ke Helmi 12, 2014 14:26
Paikkakunta: Himanka, Kalajoki

Re: OG900 8v turbo ongelmia

Viesti Kirjoittaja -PETTERI- »

Vaihda ensin nuo pääsylinterin kumit. Itse sylinterikin voi olla kulunut piloille, itselle kävi näin yhden kerran. Siihen ei auttanut uudet tiivisteetkään. Uusi sylinteri ja vika oli poissa.
#6983 Olli-Petteri Pentti
- Saab 96 -77
- Saab 900 5d 2,1 -93
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: OG900 8v turbo ongelmia

Viesti Kirjoittaja jus »

Pullistuuko kytknletku poljinta painaessa?
putkimies
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: La Touko 30, 2015 20:15

Re: OG900 8v turbo ongelmia

Viesti Kirjoittaja putkimies »

motonetistä onnekseni vielä yksi kappale tiivisteitä löytyy :D käyn hakemassa ja kokeilen, jospa selviäis ilman sylinterin vaihtoa. jus, pitää katsoa pullisteleeko mutta jos näin, mistähän voisi pullistuminen johtua? kiitos kaikille vastanneille! :)
-88 900 turbo
JuHem
"Hölösuu"
Viestit: 1065
Liittynyt: La Tammi 22, 2005 17:36
Paikkakunta: Kuopio

Re: OG900 8v turbo ongelmia

Viesti Kirjoittaja JuHem »

putkimies kirjoitti: mistähän voisi pullistuminen johtua?
En ole jus, mutta vastaan kuitenkin. Kytkinletkun kumipätkä antaa vanhuuttaan periksi ja pullistuu paineessa. Osa tehosta menee siis letkun pullistumiseen eikä sylinterin liikuttamiseen. Samoin letkun sisäpinnasta voi irrota murusia ja pahimmillaan tukkia järjestelmän.
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
Vastaa Viestiin