OG900 8v turbo ongelmia
OG900 8v turbo ongelmia
Hei!
peruuttaessa jos painaa kytkimen pohjaan auto pysähtyy ja liikkeellä vaihteet menevät vikisevästi silmään, jos menevät ollenkaan. hetken päästä mikään vaihde ei mene silmään ja matka tyssää siihen. autoon on vaihdettu kytkinsarja, painelaakeri ja työsylinteri. myös vaihdevivusto on säädetty ja putsattu ohjeiden mukaisesti. missä voisi olla vika?
peruuttaessa jos painaa kytkimen pohjaan auto pysähtyy ja liikkeellä vaihteet menevät vikisevästi silmään, jos menevät ollenkaan. hetken päästä mikään vaihde ei mene silmään ja matka tyssää siihen. autoon on vaihdettu kytkinsarja, painelaakeri ja työsylinteri. myös vaihdevivusto on säädetty ja putsattu ohjeiden mukaisesti. missä voisi olla vika?
-88 900 turbo
Re: OG900 8v turbo ongelmia
Tulihan kytkinlevy varmasti oikeinpäin paikoilleen...
Re: OG900 8v turbo ongelmia
oireet on samat kuin ennen levyn vaihtoa. vanhassa levyssä oli vielä pintaa jälellä, eli vika ei pitäisi levyssä olla (?)
-88 900 turbo
Re: OG900 8v turbo ongelmia
Onko pääsylinteriä huollettu? O-renkaat väsyneet ja antaa läpi. Ei irrota siten kunnolla.
Re: OG900 8v turbo ongelmia
pääsylinteriin ei ole vielä koskettu. oon kuullut että sen tiivisteet voi testata pitämällä auton tyhjäkäynnillä 1-vaihde silmässä ja kytkin pohjassa minuutin-pari. jos kierrokset alkaa tippumaan tiivisteet falskaa. pitääkö paikkansa?
-88 900 turbo
Re: OG900 8v turbo ongelmia
Vaihda ensin nuo pääsylinterin kumit. Itse sylinterikin voi olla kulunut piloille, itselle kävi näin yhden kerran. Siihen ei auttanut uudet tiivisteetkään. Uusi sylinteri ja vika oli poissa.
#6983 Olli-Petteri Pentti
- Saab 96 -77
- Saab 900 5d 2,1 -93
- Saab 96 -77
- Saab 900 5d 2,1 -93
Re: OG900 8v turbo ongelmia
Pullistuuko kytknletku poljinta painaessa?
Re: OG900 8v turbo ongelmia
motonetistä onnekseni vielä yksi kappale tiivisteitä löytyy käyn hakemassa ja kokeilen, jospa selviäis ilman sylinterin vaihtoa. jus, pitää katsoa pullisteleeko mutta jos näin, mistähän voisi pullistuminen johtua? kiitos kaikille vastanneille!
-88 900 turbo
Re: OG900 8v turbo ongelmia
En ole jus, mutta vastaan kuitenkin. Kytkinletkun kumipätkä antaa vanhuuttaan periksi ja pullistuu paineessa. Osa tehosta menee siis letkun pullistumiseen eikä sylinterin liikuttamiseen. Samoin letkun sisäpinnasta voi irrota murusia ja pahimmillaan tukkia järjestelmän.putkimies kirjoitti: mistähän voisi pullistuminen johtua?
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938