900 pakkilukko

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
mkmolen
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Ma Touko 12, 2014 05:27

900 pakkilukko

Viesti Kirjoittaja mkmolen »

Moro, minulla on pikku onkelmani 900 91'' saapin kans. Pitäis päästä töihin maanantaina mut ei saa käyntiin....

Eli:

Tos pari päivä sitten käynnistin viimeks auton ja siirsin sen parkkipaikalle jotta saisin laitettu lämpenemä. Yllätyksenä emäntä oli ajannut oman auton päin persettä ja tajusin silloin heti ettei joto tule riittämään ja jätin auton kuitenkin sinne (tyhmä).
Sitten kun oli aika käynistä auto helvetin kylmän yön jälkeen ei käynistynyt paukusta jan ajattelin että vaan työnnän sen pikkasen lähemmäs ja laitan johdon kii. Parin tunnin jälkeen kun auto oli läämmennyt sähläsin autossa ja laitoin avaimet virtalukkoon ja otin yritin otta pakki pois päältä- tuntui jotenkin jäykältä vedin vaan ja sit kävi pikku pamahdus ja vaihde lähti irti... mhh...okei... Senjälkeen kun yritin käynistä, ei enä avain kääntynyt eden "virrat päällee" asentoon... WTF ??.
Okei, ajattelin että paska on jääs, purkasin konsolin ja laitoin puhaltimien sen päälle jotta se lämpiäisi- ehkä auke... (fiksu???-en tiiä) menin tunnin päästä kokeile ei mitään- sama homma, avain ei käänny ja mitään ei tapahtu... (aammulla kuitenkin yritin käynistä, ilman defa ja ei mennyt käynti, vaihteen ulos ottamisen jälkeen ei saa edes virtoja päälle)

Joten hyvät herrat ja ehkä rouvatkin, kertokaa mitää minun pitäisi tehdä että saisin pikaisesti maanantaiksi lukon pois päältä ja että paska käynnistyisi, muuten ei ole leipä perhellä pöydässä :D

Terveisin /v*tun/ kylmä talvi :(
here comes the king...
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: 900 pakkilukko

Viesti Kirjoittaja jus »

Mitä tarkoittaa vaihde lähti irti? Vaihdekeppi on edelleen kiinni autossa kuten kuuluu, mutta pakki ei enää ole päällä?

Pakki pitää saada takaisin päälle, jotta avain kääntyisi ja saisit käynnistettyä.

Vaihdekepin saa ehkä irrotettua, kepin aukosta näkee missä jamassa pakkilukon vipu on ja autettua vaihteensiirtotangon sellaiselle reitille, että saat avaimen kääntymään pois lukko-asennosta ja kepin tataisin.
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8094
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: 900 pakkilukko

Viesti Kirjoittaja mestari »

varkaat vei kerran saabin ja kun hain sitä pois naapurikaupungista huomasin että kepakko oli potkittu väkisin pois ja jollakin vanhalla avaimella saatu käyntiin
pistin oman avaimen siihen ja melkoisella väkivallalla murjaisin kepin takaisin ruotuun eli pakki päälle ja sain sen verran pelaan että pääsin pois
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
mkmolen
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Ma Touko 12, 2014 05:27

Re: 900 pakkilukko

Viesti Kirjoittaja mkmolen »

sain siis pakkilta pois eli vapalle. nyt pakki kuitenkin menepäälle mutta ei lukko vapautu, vahdekeppi on ok ja kaikki muukin näytt olevan
here comes the king...
mkmolen
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Ma Touko 12, 2014 05:27

Re: 900 pakkilukko

Viesti Kirjoittaja mkmolen »

Päivitys onkelmaan:

ajattelin että kai voi kokeilla käynnistä auto johdoista, meni käynttin ja sain kaikki valot ym päälle, auto aja nätisti ja kaikki vahteet toimivat, ainoana miinuksena on että: pitä käynnistä johdoilla.

Todennäköisesti sillon kovalla aamupakkasella kun pakista yritin siirtää vapalle meni joku pakkilukossa rikki ja nyt see "lepää päällä jatkuvasti" ...

olisiko missään kokonaista pakkilukko myynis tai pitäisikö poista pakkilukko virtalukkon välistä kokonaan ? mitä ootte mieltä ?

Terveisin !
here comes the king...
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8094
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: 900 pakkilukko

Viesti Kirjoittaja mestari »

huomenna
kun on pyhäpäivä eli arjen sankarilla päivä jolloin autot korjataan, renkaat vaihdetaan, venttiilit hiotaan
tehdään niin että nyppäät sen keppihässäkän pois autosta, irroitetaan ne 3 erikoismuteria löysään taltalla ja vasaralla jos ei ole special verkstyd number onia käytössä, lopuksi irtoaa ruuvarin päällä

sit härdeli kouraan ja käännä ympäri ja irrota muovikansi ja pura alumiinikotelo ja huomaat pakkisalvan sekä lerpatusjousen, tee diagnoosi, fiksaa, kasaa ja aja
jos osat sökönä multa ainakin löytyy koko setti eli se alumiini keppi hässäkkä 5v
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Vastaa Viestiin