Vielä madalluksesta

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
2271
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: To Tammi 27, 2005 15:40
Paikkakunta: Varkaus

Vielä madalluksesta

Viesti Kirjoittaja 2271 »

Laitoin 900i 2.1:seen viime viikolla Motonetistä ostamani Turbon jouset.
Vapaana ollessaan vakion ja Turbon mitoissa oli noin 40mm:n ero, mutta keula nousi noin 20mm.
Mikähän mättää.
2271
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: To Tammi 27, 2005 15:40
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja 2271 »

Joo, mutten ole nähnyt yhtään noin "ylväästi" kulkevaa 900sta liikenteessä kun nyt tuo omani.
Renkaan ja lokarin väli on melkein 100mm.
MSaab
Matalapaineturbo
Viestit: 181
Liittynyt: Ma Maalis 01, 2004 20:58
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Turbon vs Combi Coupen jouset

Viesti Kirjoittaja MSaab »

Moro,
Onko autosi Combi Coupe, siinähän on alunperin Sedania jäykemmät takajouset. Johtuisko tästä?
Saabisti #1497
Saabit 90,99,900
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

Turbon nokka painaa enemmän, sun kevyemmässä nokka siis nousee ylemmäs turbon jousilla.
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Epäilisin että liikkeellä on niin sanottua nykyajan paska tavaraa.
Ostin erään varaosaliike ketjun kautta vakio jouset omaani ja yllätys oli melkoinen .Keula oli tosiaan PYSTYSSÄ.
Ostin lesjöt ja nyt sitä kattelee.
Näkee sen kun kattelee myyntiesitteitä 90 luvulta ettei tosiaan ollut niin pystyssä keula uutena.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Vastaa Viestiin