Pieniä kysymyksiä - Saab 99 Finlandia -77
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pieniä kysymyksiä - Saab 99 Finlandia -77
edessä lenkki - lenkki
kurkkaa takarenkaan taakse näkyykö pultin pää.
kurkkaa takarenkaan taakse näkyykö pultin pää.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- "Ruisku"
- Viestit: 126
- Liittynyt: Ke Loka 08, 2014 11:45
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Pieniä kysymyksiä - Saab 99 Finlandia -77
jos oikein muistan niin takana kuuluu olla tappi-tappi kiinitys se vaihtui jotkin noin -79/80 tienoolla
tappi-silmukka kiinitykseen (ja kun olen savosta niin vastuu siirtyy vastaanottajalle)
tappi-silmukka kiinitykseen (ja kun olen savosta niin vastuu siirtyy vastaanottajalle)
Kaikki paitsi Saab autoilu on turhaa!
Re: Pieniä kysymyksiä - Saab 99 Finlandia -77
Takana on tappi-tappi ja edessä lenkki-lenkki.
Viimeksi muokannut saamu, Ke Kesä 15, 2016 09:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Pieniä kysymyksiä - Saab 99 Finlandia -77
Eteen löytyi Tarviketorilta Bilsteinin B4:set ja taakse tilasin Ebaysta Bogen kaasuiskarit.
Pähkäilin tuossa eilettäin pajalla nuita alipaineletkuja. Mihin tuo kuvaan merkitty nro 1. pitäisi mennä? Yritin googletella asiaa, mutta täyttä selvyyttä asiaan en saanut. Onko se jokin vakionopeudensäätimeen ainoastaan liittyvä lähtö vai onko sillä jotakin muutakin tekemistä?
Toisekseen mistäs löytäisin tuohon jarrunestesäiliöön oikein korkin tuon limsapullon korkin tilalle. Eikös tuo ole nyt kytkinnesteen puoli vai onko sitä erotettu erilleen jarrunesteestä?
Pähkäilin tuossa eilettäin pajalla nuita alipaineletkuja. Mihin tuo kuvaan merkitty nro 1. pitäisi mennä? Yritin googletella asiaa, mutta täyttä selvyyttä asiaan en saanut. Onko se jokin vakionopeudensäätimeen ainoastaan liittyvä lähtö vai onko sillä jotakin muutakin tekemistä?
Toisekseen mistäs löytäisin tuohon jarrunestesäiliöön oikein korkin tuon limsapullon korkin tilalle. Eikös tuo ole nyt kytkinnesteen puoli vai onko sitä erotettu erilleen jarrunesteestä?
Viimeksi muokannut saamu, Ke Kesä 15, 2016 09:22. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pieniä kysymyksiä - Saab 99 Finlandia -77
kävin katsomassa omaa lea mallia se vuosimallia 76 ni tuosta menee paksu letku venttiilikoppaan ja toinen läppärungon kylkeen.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Pieniä kysymyksiä - Saab 99 Finlandia -77
Ruiskumallissa tuosta letku venttiilikopalle, mutta turbossa ei välttämättä. Ainakin sen takaiskuventtiilin joutuu turboon laittamaan. Oisko 99:ssä menny ahtomittarille?
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... engine.jpg
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... engine.jpg
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Re: Pieniä kysymyksiä - Saab 99 Finlandia -77
Nettiä päivällä selaillessani löysin seuraavat kuvat:
Turbo 8v, ainoastaan alipaineletku jonnekin.
Turbo 16v, toinen alipaineletku venttiilikoppaan ja toinen sinne samaan jonnekin.
Ja sitten vielä yksi kuva ilmeisesti 16v turbosta, jossa avattu nuita alipaineletkuja hiukan tarkemmin.
http://i1035.photobucket.com/albums/a43 ... 46c13f.jpg
Ja omanihan on siis 8-venttiilinen turbo vuosimallia -81. Ulkomuistista muistelisin, että venttiilikopan kyljestä meni suoraan paksu letku ilmanputsarille. Nyt kiinnostaisi tietää mikä on tuo paikka, johon sekä 8- että 16-venttiilisissä malleissa lähtee alipaineletku tuosta merkitsemästäni paikasta.
Turbo 8v, ainoastaan alipaineletku jonnekin.
Turbo 16v, toinen alipaineletku venttiilikoppaan ja toinen sinne samaan jonnekin.
Ja sitten vielä yksi kuva ilmeisesti 16v turbosta, jossa avattu nuita alipaineletkuja hiukan tarkemmin.
http://i1035.photobucket.com/albums/a43 ... 46c13f.jpg
Ja omanihan on siis 8-venttiilinen turbo vuosimallia -81. Ulkomuistista muistelisin, että venttiilikopan kyljestä meni suoraan paksu letku ilmanputsarille. Nyt kiinnostaisi tietää mikä on tuo paikka, johon sekä 8- että 16-venttiilisissä malleissa lähtee alipaineletku tuosta merkitsemästäni paikasta.
Re: Pieniä kysymyksiä - Saab 99 Finlandia -77
Ylipainekytkimelle ja ahtomittarille. Ei siihen ole pakko liittää mitään.
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Re: Pieniä kysymyksiä - Saab 99 Finlandia -77
Onkos kellään tietoa nuiden kultaisten jalkapallovanteiden värikoodista? Ajattelin lasikuulaapuhallusta ja pulverimaalausta, jonka jälkeen sorvissa tarvittavat osat alumiinipinnalle.
Ovatko nuo kultaiset jalkapallot olleet lakkapinnalla 77-vuosimallissa?
Ovatko nuo kultaiset jalkapallot olleet lakkapinnalla 77-vuosimallissa?
Re: Pieniä kysymyksiä - Saab 99 Finlandia -77
Kysymys liittyen jakoketjun kiristimeen. Autossanihan on ns. vanhan mallinen ilmeisesti 81-84 vuosina h-koneissa käytetty ketjunkiristin, jonka joku on nimennyt myös itsemurhakiristimeksi. Jossakin vaiheessa talvea/kevättä on tarkoitus tuo kiristin uusia.
Meneekö uudemman mallinen kiristin suoraan paikoilleen vanhan tilalle eli onko sille valmiiksi pultin reiät oikeissa kohdissa? Toisekseen voinko hyödyntää vanhan kiristimen yhteydessä olevaa laahainta/ohjainta vai vaatiiko uusi kiristin erilaisen laahaimen?
Kuva selventää aina asiaa, tarvitsenko ainoastaan osan numero 4 vai myös 3?
Meneekö uudemman mallinen kiristin suoraan paikoilleen vanhan tilalle eli onko sille valmiiksi pultin reiät oikeissa kohdissa? Toisekseen voinko hyödyntää vanhan kiristimen yhteydessä olevaa laahainta/ohjainta vai vaatiiko uusi kiristin erilaisen laahaimen?
Kuva selventää aina asiaa, tarvitsenko ainoastaan osan numero 4 vai myös 3?
Re: Pieniä kysymyksiä - Saab 99 Finlandia -77
Nyt on selvitetty, että uuden mallinen kiristin menee heittämällä paikoilleen.
Eikö kellään ole tosiaan tietoa tuosta laahaimesta. Vaatiko uudemman mallinen kiristin erilaisen laahaimen?
Eikö kellään ole tosiaan tietoa tuosta laahaimesta. Vaatiko uudemman mallinen kiristin erilaisen laahaimen?
Re: Pieniä kysymyksiä - Saab 99 Finlandia -77
Jahas, Saab selvisi hyväksytyksi lävitse rekisteröinti- ja muutoskatsastuksesta. Vielä odotellaan vanhanmallisia kilpiä, jonka jälkeen voidaan tehdä viralliset omistajanvaihdospaperit. Otteeseen on nyt myös virallisesti merkittynä tehoiksi 107 kW ja maininta turbosta.
Eli projekti etenee. Yksi etappi aina on saada katsastus suoritettua. Puuhaa kuitenkin vielä riittää ennen kesää.
Eli projekti etenee. Yksi etappi aina on saada katsastus suoritettua. Puuhaa kuitenkin vielä riittää ennen kesää.
Re: Pieniä kysymyksiä - Saab 99 Finlandia -77
Onko siinä tuo 4-reikänen ruiskun määränsäädin paikallaan?saamu kirjoitti:
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Re: Pieniä kysymyksiä - Saab 99 Finlandia -77
Kuvassa näkyvä määränsäädin on paikoillaan. Mitä siitä, onko se vääränlainen?