Radion asennus Ysiysiin
Radion asennus Ysiysiin
Mistä kannattaisi ottaa 99:n radiolle virtalukkovirta? Asentelen uutta soitinta Tuplikseen ja muut ISO-kytkennät on jo asennettu, mutta mistä tuo virtalukkovirta olisi hyvä napata? Voiko sen ottaa esim valokytkimen tai puhaltimen kytkimen takaa, vai pitääkö mennä sulakerasialle tai peräti virtalukolle tekemään kytkentöjä?
Viimeksi muokannut Lahti411, Su Helmi 14, 2016 17:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
-
- "Hölösuu"
Re: Radion asennus Ysiysiin
Eihän se ole välttämätöntä ottaa acc:een kautta..voit kytkeä herätteen yhteen plussan kanssa. Muistaa vaan sammuttaa mankan. Mulla ei pysynyt radiokanavat muistissa kun oli heräte acc:een kautta.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
- nalleolut
- "TosiSaabisti"

#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
OK. Hyvä homma! Ajattelinkin, että olisi hyvä, jos radiota voisi kuunnella myös ilman virtojen kytkemistä. Eli voin siis laittaa jatkuvan virran suoraan akulta sekä virtalukkovirran että jatkuvan virran liittimiin?
-
- "Hölösuu"
Juu,eli heräte(keltainen) mikä yleensä otetaan esim virtalukolta(acc navalta) kytket sen yhteen mankan jännite piuhan(punainen) kanssa. Näin tulee jatkuva virta mankalle eikä tarvitse kääntää avainta acc asentoon. Mankasta riippuen kytke virransäästö päälle ettei jää mikään demo pyörimään taustalle kun sammutat radion.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Ja sehän on sitten niin päin, että se keltainen johto on jatkuva virta ja punainen johto on heräte.
Tuolleen kun kytkee, niin pysyy kanavat muistissa
Tuolleen kun kytkee, niin pysyy kanavat muistissa

#6983 Olli-Petteri Pentti
- Saab 96 -77
- Saab 96 -77
Radion asennus onnistui. Kiitokset neuvoista! Soittimen kuoressa oli kytkentäohje, joten oikeat johdot oli helppo löytää -vain tuo herätevirran löytäminen tuotti ongelmia. Alkuun ei kylläkään meinannut lähteä radio toimimaan, mutta vika oli hapettuneessa akulle menevän johdon sulakeliitoksessa. Vähän mietityttää, pitäisikö tuo radio kuitenkin laittaa toimimaan virtalukon kautta. Voisihan sitä ainakin testata, josko ne radioasemat säilyisivät muistissa. Eli kysyn nyt vielä kuitenkin, mistä tuo herätevirta kannattaisi ottaa?
-
- "Hölösuu"
http://www.autosound.fi/index.php/soitt ... dotus.html
Tosiaan näinhän se oli että punainen on se heräte,keltainen suoraan akulta..
Herätteen voit ottaa mistä vaan mihin tulee virta kun käännät avaimen virrat asentoon..
Itse olen esim laajakaistamittarille ryöstänyt ajovalokytkimeltä ja toiminut vuosia.Tupankinsytkärille ei taida tulla myöskään jatkuvaa,siinäkin yksi paikka.
Itselle on aina riittänyt tuo mankan kytkentä noin,paitsi jos on ollut vahvistimia niin sit olen laittanut vahvistimen herätteet virtalukon kautta niin voi kuunnella pelkällä mankalla niin sanoen "battery safe" modella..
Tosiaan näinhän se oli että punainen on se heräte,keltainen suoraan akulta..
Herätteen voit ottaa mistä vaan mihin tulee virta kun käännät avaimen virrat asentoon..
Itse olen esim laajakaistamittarille ryöstänyt ajovalokytkimeltä ja toiminut vuosia.Tupankinsytkärille ei taida tulla myöskään jatkuvaa,siinäkin yksi paikka.
Itselle on aina riittänyt tuo mankan kytkentä noin,paitsi jos on ollut vahvistimia niin sit olen laittanut vahvistimen herätteet virtalukon kautta niin voi kuunnella pelkällä mankalla niin sanoen "battery safe" modella..