Sama keulimis "ongelma" omassa turbo satkussa. Akku vielä konttiin siirretty,oisko 18kg ollut. Ei ainakaan auta asiaa. Kuormajouset on,ne ryhdisti hiukan. Mielellään en keulaa kovin tonttiin laske kun loppuu maavara jo nyt kalareissuilla. Mielellään perää nostaisi. Ei tarttes paljon niin silmä tykkäisi. Mites jämäkämmät iskarit,esim billsteinin sport mallit,auttaako? Liian lurppa perä omaan makuun. Varsinkin kun voimaa ottanut niin kiihytyksissä keulii hirveesti. Jotkut korokepalat takajousiin kait myös vaihtoehto.
Saab 900S-91 Autom
exät: Opel kadet 2.0 GT Audi 100 2.0 Lada 2107 Lada 1500S Bmw 316
Tuossa on myös hieman "optista" harhaa. Takalokasuojan kaari on 2,5 cm etukaarta alempana kylkilinjasta. Tuossa talvikuvassa auton takapää taitaa olla vielä montussa. Tuon kesäkuvan jälkeen on vaihdettu reaktiotankoihin uretaanipuslat (vanhat olivat aivan loppu). Sekin on ehkä hieman ryhdistänyt takapäätä (ainakaan ei enää mutkissa renkaat raavi takaroiskeläpän yläosaan). Pitää mitata joku päivä tasaisella matka navan keskiöstä tuohon kylkilinjaan, niin näkee missä asennossa auto oikeasti on.
Takapään kulahtaneita W123 Mersun kierrejousia tuli aikoinaan kasarilla "elvytettyä" laittamalla yläpään ekaan kierteeseen puutarhaletkun pätkä. Kummasti kohosi takapää ja halvalla.
Cabbeen pitäisi uudet jouset + iskarit hankkia, koska siellä on alkuperäiset alla ja meno on aika heiluvaa. Samalla ajattelin lyödä alustaa samalla vähän matalammaksi.
Aikaisempaan 900 aeroon hankin Kilenin jouset ja bilsteinin iskarit, mutta ei paljon madaltunut, vaikka piti olla madallusjouset vielä kyseessä.
Nyt: Toyota Camry Hybrid -21
Entiset: SAAB 9-5 Aero Sedan -02, Saab 900 Cabriolet Aero T16S -93, Saab 900 Turbo Aero -88, Saab 900S -90, Saab 900c -89, Saab 9000i -85
Itse olen ollut helvetin tyytyväinen Bilsteinin iskareihin. Eikös Bilstein+Lesjö -yhdistelmä toimisi. En tosin ole nykyisin hintoja katsellut. Toki jäävi arvostelmaan kun itselle ei tuo vakiokorkeuskaan tunnu riittävän, jatkuvasti etenemisongelmia kun pohja raapii lunta/maata. Hyvin kyllä toimii nuo sinikeltaiset normaalinkin(ei täyttä varmuutta mitä alla) alustan kanssa. Mukava(hko)/jämäkkä...
Ei tulisi mieleenkään ostaa jotain "halvempia" iskareita, ihan sama jättää entiset paskat alle kun ostaa Motosta jotkut LIP:it jotka ei toimi uutenakaan...
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
B4:ia saa briteistä reiluun 200 euroon kierros (toimitettuna). Suomesta en oo kyselly, kunhan googlailin. Eihän ne varmasti B6:n veroisia ole etenkään madalluksen kaverina.
Kiva ois kuulla kokemuksia? Hyvä ja halpa=yleensä ei ole olemassa
Pari päivää lueskellut noista jousista ja iskareista,, niin enemmistö puoltaa Bilstein B6 + Lesjöforsin kombinaatiota.
Liekö tuo Bilsteinin B4 iskarit sitten vähän pehmeämpi tai soveltuu paremmin standardijousien kanssa?
Partsforsaab.comista lähtisi B6:set + lesjön jouset 550e + toimituskulut. Suht ok hinta, kun tolla setillä sitten tarkoitus ajella pitkään.
Onkos kukaan kokeillut laittaa taakse normaali korkeudella olevat kuormajouset ja eteen madallusjouset?
Satkuissahan kai perä tuppaa olemaan vähän alempana, niin vaikea saada hyvää stanssia.
Nyt: Toyota Camry Hybrid -21
Entiset: SAAB 9-5 Aero Sedan -02, Saab 900 Cabriolet Aero T16S -93, Saab 900 Turbo Aero -88, Saab 900S -90, Saab 900c -89, Saab 9000i -85
Kyllä se ainakin omasta mielestä näytti vähän hölmöltä ja liian etukenoiselta. Vaihdoin pian taaksekin lesjöön madallusjouset ja huomattavasti järvevämmältä näyttää.
Ehkä tuossa kuvassa näyttää ihan ookoolta ja ryhdikkäältä, mutta jotenkin hölmö se oli livenä ja tietyistä kulmista katsottuna.
C 124 320 kirjoitti:Tuossa on myös hieman "optista" harhaa. Takalokasuojan kaari on 2,5 cm etukaarta alempana kylkilinjasta. Tuossa talvikuvassa auton takapää taitaa olla vielä montussa. Tuon kesäkuvan jälkeen on vaihdettu reaktiotankoihin uretaanipuslat (vanhat olivat aivan loppu). Sekin on ehkä hieman ryhdistänyt takapäätä (ainakaan ei enää mutkissa renkaat raavi takaroiskeläpän yläosaan). Pitää mitata joku päivä tasaisella matka navan keskiöstä tuohon kylkilinjaan, niin näkee missä asennossa auto oikeasti on.
Etupää kylkilinjasta ja tunkin korvakkeista mitattuna 1 cm:n takapäätä alempana.