'84 t16 käy todella huonosti
Re: '84 t16 käy todella huonosti
Näin ihanaa ongelmaa selvittäessä kannattaa lisäksi muistaa, että kaikki tulpat ei kestä sitä yhtäkään kastumista kunnialla. Eiköhän tämänkin foorumin vanhemmilta ajoilta löydy mainintoja juuri NGK:n tulppien olevan nirsoja kastumisesta ja oletettavasti siellä on sijoillaan BCP7ES:t.
Minä laiskana varmistaisin ensimmäisenä kipinän irtotulpalla ulkoilmassa joka piuhasta.
Minä laiskana varmistaisin ensimmäisenä kipinän irtotulpalla ulkoilmassa joka piuhasta.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: '84 t16 käy todella huonosti
Siellä oli kastuneet platinatulpat paikoillaan, mutta tällä hetkellä siellä on tosiaan BCP7ES:t, kun ei viitsi platinatulppien kanssa tuota vianhakua harrastaaaero kirjoitti:oletettavasti siellä on sijoillaan BCP7ES:t.
Saab 900 t16 Lux, Alfa 75 3.0 V6, Alfa 159 2.4 JTDm, Vectra B
Re: '84 t16 käy todella huonosti
Mihinkäs tuon kuvassa merkityn huohotinletkun kuuluisi mennä? Nyt se heiluu toisesta päästä irrallaan konetilassa.
Mitä netistä kuvia katsoin, niin imusarjassa on yleensä kaksi nippaa joista toiseen tuo on kytketty. Joissain näyttää menevän kaasuläpällekin.
Mitä netistä kuvia katsoin, niin imusarjassa on yleensä kaksi nippaa joista toiseen tuo on kytketty. Joissain näyttää menevän kaasuläpällekin.
Re: '84 t16 käy todella huonosti
Toi huohotusletku vois mennä tohon päällimmäiseen ja siitä lähtevä alipaineletku imusarjan kyljessä olevaan... Öljyn täyttöputken vieressä..AnteroK kirjoitti:Mihinkäs tuon kuvassa merkityn huohotinletkun kuuluisi mennä? Nyt se heiluu toisesta päästä irrallaan konetilassa.
Mitä netistä kuvia katsoin, niin imusarjassa on yleensä kaksi nippaa joista toiseen tuo on kytketty. Joissain näyttää menevän kaasuläpällekin.
9-3 1.8 farkku -09, 900 aero T16-SLM/2520" -84 kesäpirssi
Re: '84 t16 käy todella huonosti
Niin siis tuo on kiinni venttiilikopan nipassa. Irtonainen pää on tuossa kuvassa rintapellissä. Kuvissa mitä tutkin tuo letku menee siis venttiilikopalta joko imusarjaan tai kaasuläpälle. Tuossa autossa en löydä mitään paikkaa mihin se olisi voinut olla liitettynä. Tuohon letkuun kuuluisi väliin vielä takaiskuventtiili kuvien perusteella.Mike Hunt kirjoitti:Toi huohotusletku vois mennä tohon päällimmäiseen ja siitä lähtevä alipaineletku imusarjan kyljessä olevaan... Öljyn täyttöputken vieressä..
Re: '84 t16 käy todella huonosti
Toinen reikä löytyy kun seuraat jarrutehostimelta lähtevää paksuhkoa letkua imusarjalle.AnteroK kirjoitti:Niin siis tuo on kiinni venttiilikopan nipassa. Irtonainen pää on tuossa kuvassa rintapellissä. Kuvissa mitä tutkin tuo letku menee siis venttiilikopalta joko imusarjaan tai kaasuläpälle. Tuossa autossa en löydä mitään paikkaa mihin se olisi voinut olla liitettynä. Tuohon letkuun kuuluisi väliin vielä takaiskuventtiili kuvien perusteella.Mike Hunt kirjoitti:Toi huohotusletku vois mennä tohon päällimmäiseen ja siitä lähtevä alipaineletku imusarjan kyljessä olevaan... Öljyn täyttöputken vieressä..
9-3 1.8 farkku -09, 900 aero T16-SLM/2520" -84 kesäpirssi
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2047
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: '84 t16 käy todella huonosti
Takaisku kuuluu olla ja saa uutena saabin tiskiltä ostettua.
letku itsessään kuuluisi olla tuossa liitännässä missä nyt polttoainepaineen säätimen letku. omassa og:sä on imusarjan päällä kaksi letku lähtöä missä takimmaisessa on tuo paineensäätimen letku. voihan olla että alkupään autoissa ei tuota lähtöä ole koska ei ollut bypass venttiiliä.
onko autoon asennettu jälkikäteen bypass-venttiili vai mihin tuo toinen letku läppäkotelon päältä menee? ja onko siinä letkussa jokin haaroitus tuossa alkupäässä?
letku itsessään kuuluisi olla tuossa liitännässä missä nyt polttoainepaineen säätimen letku. omassa og:sä on imusarjan päällä kaksi letku lähtöä missä takimmaisessa on tuo paineensäätimen letku. voihan olla että alkupään autoissa ei tuota lähtöä ole koska ei ollut bypass venttiiliä.
onko autoon asennettu jälkikäteen bypass-venttiili vai mihin tuo toinen letku läppäkotelon päältä menee? ja onko siinä letkussa jokin haaroitus tuossa alkupäässä?
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: '84 t16 käy todella huonosti
Olihan siellä bypass. Lienee lisätty jälkeenpäin?
Eli siitä kaasuläpältä lähtee letku bypassille ja siitä letkusta haarautuu toinen letku joka menee solenoidille (?) joka on vasemman ajovaloumpion takana. Solenoidilta lähtee taas letku kabiiniin joka haarautuu rintapellistä kahtia ja sukeltaa kuljettajan ja apukuljettajan puolelta auton sisälle. Ahtopainemittarin letkuja?
Mutta kun letkut on kytketty nyt noin, niin mihinkä tuo venttiilikopassa irrallaan oleva letku olisi järkevin kytkeä? Puuttuva takaiskuventtiilikin on jo tilattu tuohon letkuun.
Eli siitä kaasuläpältä lähtee letku bypassille ja siitä letkusta haarautuu toinen letku joka menee solenoidille (?) joka on vasemman ajovaloumpion takana. Solenoidilta lähtee taas letku kabiiniin joka haarautuu rintapellistä kahtia ja sukeltaa kuljettajan ja apukuljettajan puolelta auton sisälle. Ahtopainemittarin letkuja?
Mutta kun letkut on kytketty nyt noin, niin mihinkä tuo venttiilikopassa irrallaan oleva letku olisi järkevin kytkeä? Puuttuva takaiskuventtiilikin on jo tilattu tuohon letkuun.
Re: '84 t16 käy todella huonosti
Mahtaisikohan missään olla ohjekuvia siitä mikä letku menee minnekin? Tuolla kun on miljoona letkua, muutama irtonainen, sekä eräitäkin rikkinäisiä. Kuvien kanssa olisi helpompi tutkia että kaikki on kytketty oikein.
Saab 900 t16 Lux, Alfa 75 3.0 V6, Alfa 159 2.4 JTDm, Vectra B
Re: '84 t16 käy todella huonosti
-89 mallista:Tuomas K kirjoitti:Mahtaisikohan missään olla ohjekuvia siitä mikä letku menee minnekin?
..
https://drive-my.com/images/mews2015/19 ... ries-5.jpg
kaavio:
http://david.zemon.name/downloads/c900_ ... iagram.jpg
https://4.bp.blogspot.com/_zp5hU5oekAI/ ... engine.JPG
Re: '84 t16 käy todella huonosti
Saappi saatiin toimimaan. Perimmäistä syytä huonoon käyntiin ei löytynyt, saattoi olla useammankin asian summa. Bensatankki tyhjennettiin, bensalinjat huuhdeltiin, bensansuodatin uusittiin, liki kaikki alipaineletkut uusittiin, huohotin korjattiin ja letkut uusittiin, suuttimet käytettiin pestävänä, tulpat, kansi ja pyörijä uusittiin, ilmamassamittari pestiin ja Simotan "suodatin" korvattiin oikealla ilmansuodattimella. Tulpanjohdotkin vielä vaihdetaan, kunhan uudet johdot saapuvat.
Jäähdytysnesteet tuli vaihdettua, mutta sinne systeemiin voisi varmaan jossain vaiheessa laittaa jonkun pesuaineen pyörimään ja huuhdella järjestelmä kunnolla. Öljyt taitaa vaihtua seuraavana.
Nyt kone käy taas normaalisti, ja ostaessa vaivannut pätkiminenkin on poissa. Ahtoja sen sijaan on aika heikosti, eli APC-systeemissä on jotain feelua.
Ehkä tästä saadaan vielä tehtyä toimiva
Jäähdytysnesteet tuli vaihdettua, mutta sinne systeemiin voisi varmaan jossain vaiheessa laittaa jonkun pesuaineen pyörimään ja huuhdella järjestelmä kunnolla. Öljyt taitaa vaihtua seuraavana.
Nyt kone käy taas normaalisti, ja ostaessa vaivannut pätkiminenkin on poissa. Ahtoja sen sijaan on aika heikosti, eli APC-systeemissä on jotain feelua.
Ehkä tästä saadaan vielä tehtyä toimiva
Saab 900 t16 Lux, Alfa 75 3.0 V6, Alfa 159 2.4 JTDm, Vectra B