Satku hyytyi

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Saabisti -77
"Hölösuu"
Viestit: 1079
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo

Satku hyytyi

Viesti Kirjoittaja Saabisti -77 »

Onko kanssa saabisteilla ideaa mikä voisi allekirjotuksen satkua vaivata. Tapahtumat eteni näin: enemmän happea satkulle tarjottaessa paineputki poksahti kaalappäkotelon päästä irti ja auto sammui saman tien, ruuvasin ahtoputken takasin paikalleen ja starttasin, mut auto ei vaan käynnisty.

Starttaa hyvin, mut käyntiin ei edes lupaa. Virrat päälle laitettaessa benspumppu surisee sen pari sekuntia, niinku kuuluuki. Kattelin kaikki paineletkujen liitokset ja ne oli ok. Käynnistymättömyys ilmeni siis tuon ahtoputken irtoamisen jälkeen, sitä ennen auto toiminu moitteetta.

Onko muilla ollu vastaavaa?

IP
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V50 -04 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Henri S
"Hölösuu"
Viestit: 1062
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 01:15
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Satku hyytyi

Viesti Kirjoittaja Henri S »

Puolan/hall-anturin/joku muu tärkeä piuha irtos samalla ko paineputki. Tai virranjakajan kansi menny linkkuun.
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
myllypa
"Turbo"
Viestit: 201
Liittynyt: Ma Tammi 14, 2008 18:32
Paikkakunta: rovaniemi

Re: Satku hyytyi

Viesti Kirjoittaja myllypa »

Moikka olethan katsonut että öljytikku on kunnolla paikoillaan eikä imusarjan läpivientikumit ole nousseet ylös eli letkut on paikoillaan..
Saabisti -77
"Hölösuu"
Viestit: 1079
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo

Re: Satku hyytyi

Viesti Kirjoittaja Saabisti -77 »

myllypa kirjoitti:Moikka olethan katsonut että öljytikku on kunnolla paikoillaan eikä imusarjan läpivientikumit ole nousseet ylös eli letkut on paikoillaan..
Tsekattu. Miten noi voi vaikuttaa käynnitymättömyyteen?
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V50 -04 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Satku hyytyi

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Näin vaikuttaa läpivientikumit:
Mulla aikoinaan kävi niin että lenti ässässä alipaineoksien kumit täyskiihdytyksessä motarille. Eli mulla petti kylläkin takaiskuvena huohotusalipaineletkusta, ahtopaineet 0,8bar painui väärään suuntaan venakoppaan ja kumit poksahti tielle.
Eli niin raju alipainevuoto tuli noista alipaineoksien tiivisteistä jos pullahtaa pois ettei yksinkertaisesti käynnistynyt ennenkuin veti pakkausteipillä letkutväliin ja reiät umpeen siinä tienposkessa.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saabisti -77
"Hölösuu"
Viestit: 1079
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo

Re: Satku hyytyi

Viesti Kirjoittaja Saabisti -77 »

Vika löytyi: sulake oli kyrvähtäny. Puolan päällä oleva johtoliitin oli ottanut ahtopaineputken irrotessa maihin. Tuossa ei oo orkkis puolaa, vaan öljyjäähdytteinen pystyyn asennettava puola, joka on asennettu ahtopaineputken viereen.

Parantelin puolan kiinnitystä, ettei enää vastaavaa sattuis. :D

IP
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V50 -04 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Vastaa Viestiin