Lucacsen nopeustieto/EVAP venttiilin poiskytkentä/CE-valo
Lucacsen nopeustieto/EVAP venttiilin poiskytkentä/CE-valo
Nyt siirtämässä Lucasia tuplikseen ja johtosarja purettu ässästä, sekä selvitetty.
3 kysymystä jäi
1.Nopeustieto, onko ainut vaihtoehto ranettaa satkun mittari?
2.Haittaako jos EVAP venttiilin johdot jättää kytkemättä? Huomaako diagnostiikka ja antaa vikakoodia?
Jos diagnostiikka huomaa, niin voiko ohittaa jotenkin(riittääkö sopiva vastus väliin)?
3.CE valon toiminta. Maadoittaako boksilta lähtevä johto CE-valon lampun, kun sen kuuluu syttyä?
EDIT. 3.Oikea vastaus on, että Ecu maadoittaa CE johdinta, kun haluaa polttaa valoa. Kun löyty käypä kytkis, niin tämä selvisi.
3 kysymystä jäi
1.Nopeustieto, onko ainut vaihtoehto ranettaa satkun mittari?
2.Haittaako jos EVAP venttiilin johdot jättää kytkemättä? Huomaako diagnostiikka ja antaa vikakoodia?
Jos diagnostiikka huomaa, niin voiko ohittaa jotenkin(riittääkö sopiva vastus väliin)?
3.CE valon toiminta. Maadoittaako boksilta lähtevä johto CE-valon lampun, kun sen kuuluu syttyä?
EDIT. 3.Oikea vastaus on, että Ecu maadoittaa CE johdinta, kun haluaa polttaa valoa. Kun löyty käypä kytkis, niin tämä selvisi.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: Lucacsen nopeustieto/EVAP venttiilin poiskytkentä/CE-val
Tämä on nyt vähän nollavastaus, mutta ei näemmä muilta ole tullut parempaakaan...
Mulla on toisessa satkussa evap:sta vain se venttiili johdon päässä nakuttelemassa omia aikojaan. Itse pöntön nakkasin kuikkaan. Tuolla tavalla ei ainakaan syty mitään vikakoodeja.
Mulla on toisessa satkussa evap:sta vain se venttiili johdon päässä nakuttelemassa omia aikojaan. Itse pöntön nakkasin kuikkaan. Tuolla tavalla ei ainakaan syty mitään vikakoodeja.
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
Re: Lucacsen nopeustieto/EVAP venttiilin poiskytkentä/CE-val
Jossain kauan sitten näin kuvan tonnarin nopeusanturista ja tonnarin mittarin koneistosta 99/900 mittarin takana. Jotain pulssejahan sieltä varmasti tulee mutta en tiedä yhtään toimiiko Lucaksen kanssa.
99 GLs CC -78, 900 3d -91 "Aero", 9-3 -01, 9-5 -01 Aero
Re: Lucacsen nopeustieto/EVAP venttiilin poiskytkentä/CE-val
Joo EVAP kysymyskin taitaa olla ratkaistu, taidan tosiaan jättää vaan venttiilin johdon päähän ja nakata sen jonnekkin lokasuojan pohjalle. Hävetköön siellä.
Nyt olisi enää kysymys nopeustieto auki. Kai näitä on joku ranetellut?
Mihinkä kaikkeen tuo nopeustieto sitten vaikuttaa, pelkkä joutokäynnin säätö vai vaikuttaako radikaalimpaan? Esim. osaako auto mennä bensakartoille jne. vedättäessä, vai luuleeko ECU auton olevan paikallaan? Eli laskeeko moottorin kuormitusta sen mukaan?
Nyt olisi enää kysymys nopeustieto auki. Kai näitä on joku ranetellut?
Mihinkä kaikkeen tuo nopeustieto sitten vaikuttaa, pelkkä joutokäynnin säätö vai vaikuttaako radikaalimpaan? Esim. osaako auto mennä bensakartoille jne. vedättäessä, vai luuleeko ECU auton olevan paikallaan? Eli laskeeko moottorin kuormitusta sen mukaan?
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: Lucacsen nopeustieto/EVAP venttiilin poiskytkentä/CE-val
Polttoaineen syötönkatkaisu moottorijarrutuksessa ainakin toimii vain >30km/h nopeuksissa
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
Re: Lucacsen nopeustieto/EVAP venttiilin poiskytkentä/CE-val
PS. Kannattaa se evap venttiili sijoittaa roikkumaan niin ettei ole pelleissä kiinni. Resonoi herkästi ikävästi venttiilin nakutellessa...
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
Re: Lucacsen nopeustieto/EVAP venttiilin poiskytkentä/CE-val
Ainakin käyttäjä Passi (nykyisin aika passiivinen) aikoinaan tunkkasi tonnarin nopeusmittarimoduulin 99:iin.MadSpark kirjoitti:Jossain kauan sitten näin kuvan tonnarin nopeusanturista ja tonnarin mittarin koneistosta 99/900 mittarin takana. Jotain pulssejahan sieltä varmasti tulee mutta en tiedä yhtään toimiiko Lucaksen kanssa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Lucacsen nopeustieto/EVAP venttiilin poiskytkentä/CE-val
Tässä Mertmin suoritus: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=29&t=16007
99 GLs CC -78, 900 3d -91 "Aero", 9-3 -01, 9-5 -01 Aero
Re: Lucacsen nopeustieto/EVAP venttiilin poiskytkentä/CE-val
No nyt on kaikki ongelmat ratkaistu, joten laitan ne tähän.
1.Satkun nopeumittari istuu pienellä dremelöinnillä ja uusilla kiinnitysreijillä varsin komeasti tupliksen mittarin paikalle. Mutta satkun vaijeri on liian lyhyt ja 99 kiinnitys ei käy. Tässä siis mietittävää
2.Pistää vain venttiilin johdon päähän naputtelemaan jonnekkin piiloon ja jättää letkut sun muut kytkemäti.
3.ECU:n CE johdin maadoittaa, kun haluaa valon sytyttää.
1.Satkun nopeumittari istuu pienellä dremelöinnillä ja uusilla kiinnitysreijillä varsin komeasti tupliksen mittarin paikalle. Mutta satkun vaijeri on liian lyhyt ja 99 kiinnitys ei käy. Tässä siis mietittävää
2.Pistää vain venttiilin johdon päähän naputtelemaan jonnekkin piiloon ja jättää letkut sun muut kytkemäti.
3.ECU:n CE johdin maadoittaa, kun haluaa valon sytyttää.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713