Lucacsen nopeustieto/EVAP venttiilin poiskytkentä/CE-valo

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Lucacsen nopeustieto/EVAP venttiilin poiskytkentä/CE-valo

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

Nyt siirtämässä Lucasia tuplikseen ja johtosarja purettu ässästä, sekä selvitetty.

3 kysymystä jäi

1.Nopeustieto, onko ainut vaihtoehto ranettaa satkun mittari?
2.Haittaako jos EVAP venttiilin johdot jättää kytkemättä? Huomaako diagnostiikka ja antaa vikakoodia?
Jos diagnostiikka huomaa, niin voiko ohittaa jotenkin(riittääkö sopiva vastus väliin)?
3.CE valon toiminta. Maadoittaako boksilta lähtevä johto CE-valon lampun, kun sen kuuluu syttyä?

EDIT. 3.Oikea vastaus on, että Ecu maadoittaa CE johdinta, kun haluaa polttaa valoa. Kun löyty käypä kytkis, niin tämä selvisi.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
JuHem
"Hölösuu"
Viestit: 1065
Liittynyt: La Tammi 22, 2005 17:36
Paikkakunta: Kuopio

Re: Lucacsen nopeustieto/EVAP venttiilin poiskytkentä/CE-val

Viesti Kirjoittaja JuHem »

Tämä on nyt vähän nollavastaus, mutta ei näemmä muilta ole tullut parempaakaan...
Mulla on toisessa satkussa evap:sta vain se venttiili johdon päässä nakuttelemassa omia aikojaan. Itse pöntön nakkasin kuikkaan. Tuolla tavalla ei ainakaan syty mitään vikakoodeja.
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
MadSpark
"Tuplakaasari"
Viestit: 76
Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 20:42
Paikkakunta: Espoo

Re: Lucacsen nopeustieto/EVAP venttiilin poiskytkentä/CE-val

Viesti Kirjoittaja MadSpark »

Jossain kauan sitten näin kuvan tonnarin nopeusanturista ja tonnarin mittarin koneistosta 99/900 mittarin takana. Jotain pulssejahan sieltä varmasti tulee mutta en tiedä yhtään toimiiko Lucaksen kanssa.
99 GLs CC -78, 900 3d -91 "Aero", 9-3 -01, 9-5 -01 Aero
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Re: Lucacsen nopeustieto/EVAP venttiilin poiskytkentä/CE-val

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

Joo EVAP kysymyskin taitaa olla ratkaistu, taidan tosiaan jättää vaan venttiilin johdon päähän ja nakata sen jonnekkin lokasuojan pohjalle. Hävetköön siellä.

Nyt olisi enää kysymys nopeustieto auki. Kai näitä on joku ranetellut?

Mihinkä kaikkeen tuo nopeustieto sitten vaikuttaa, pelkkä joutokäynnin säätö vai vaikuttaako radikaalimpaan? Esim. osaako auto mennä bensakartoille jne. vedättäessä, vai luuleeko ECU auton olevan paikallaan? Eli laskeeko moottorin kuormitusta sen mukaan?
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
duuduu
"Hirsch"
Viestit: 964
Liittynyt: Su Loka 07, 2012 20:54
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Lucacsen nopeustieto/EVAP venttiilin poiskytkentä/CE-val

Viesti Kirjoittaja duuduu »

Polttoaineen syötönkatkaisu moottorijarrutuksessa ainakin toimii vain >30km/h nopeuksissa
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
JuHem
"Hölösuu"
Viestit: 1065
Liittynyt: La Tammi 22, 2005 17:36
Paikkakunta: Kuopio

Re: Lucacsen nopeustieto/EVAP venttiilin poiskytkentä/CE-val

Viesti Kirjoittaja JuHem »

PS. Kannattaa se evap venttiili sijoittaa roikkumaan niin ettei ole pelleissä kiinni. Resonoi herkästi ikävästi venttiilin nakutellessa...
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
aero
-
Viestit: 8749
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Lucacsen nopeustieto/EVAP venttiilin poiskytkentä/CE-val

Viesti Kirjoittaja aero »

MadSpark kirjoitti:Jossain kauan sitten näin kuvan tonnarin nopeusanturista ja tonnarin mittarin koneistosta 99/900 mittarin takana. Jotain pulssejahan sieltä varmasti tulee mutta en tiedä yhtään toimiiko Lucaksen kanssa.
Ainakin käyttäjä Passi (nykyisin aika passiivinen) aikoinaan tunkkasi tonnarin nopeusmittarimoduulin 99:iin.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
MadSpark
"Tuplakaasari"
Viestit: 76
Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 20:42
Paikkakunta: Espoo

Re: Lucacsen nopeustieto/EVAP venttiilin poiskytkentä/CE-val

Viesti Kirjoittaja MadSpark »

99 GLs CC -78, 900 3d -91 "Aero", 9-3 -01, 9-5 -01 Aero
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Re: Lucacsen nopeustieto/EVAP venttiilin poiskytkentä/CE-val

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

No nyt on kaikki ongelmat ratkaistu, joten laitan ne tähän.

1.Satkun nopeumittari istuu pienellä dremelöinnillä ja uusilla kiinnitysreijillä varsin komeasti tupliksen mittarin paikalle. Mutta satkun vaijeri on liian lyhyt ja 99 kiinnitys ei käy. Tässä siis mietittävää

2.Pistää vain venttiilin johdon päähän naputtelemaan jonnekkin piiloon ja jättää letkut sun muut kytkemäti.

3.ECU:n CE johdin maadoittaa, kun haluaa valon sytyttää.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
Vastaa Viestiin