99 projekti; ei starttaa

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
latuzkis
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: Ke Touko 01, 2013 13:17
Paikkakunta: Varkaus

99 projekti; ei starttaa

Viesti Kirjoittaja latuzkis »

Terve mieluisat harrastajatoverit
Olen tuossa rakennellut omaa tuplista kuntoon ja viime kesänä olin siirtämässä omaan pihaan mutta kytkin ei toiminut, työsylinteri oli sökö.
Sain tänä keväänä sitten lopulta vaihdettua sen ja toisin sanoen kytkin toimii.
Noh, tänään sitten yrittelin käynnistellä sitä ensikertaan 2 vuoteen ja ei starttaa, kasaaminen on sillä tavalla vaiheessa että yksi liitin pari on liittämättä, kun ei paikkaa löytynyt. Ei ole startin piuhat, vaan jostakin edestä keulan purun takia.
Akku ongelmiakaan ei ole (uusi akku).
Virrat tulevat autoon niinkuin pitääkin, yrittäessa startata kerran kuuluu vaimea naksahdus mutta ei enemäpää.
Toisin sanoen tarvitsen vähän vinkkiä mahdollisista vioista mitkä estävät starttauksen.

99 on H-koneella, yksi kurkkuinen, -84.
Saab 9-3 2.0t ´00

Saab...Se on jotain enemmän...
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Re: 99 projekti; ei starttaa

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Vois ollakin että startti ottanut itsensä seisomisestä,koita suoraan startin navoista ruuvarilla tms lähteekö
pyörimään,tai samalla koputtaa startin kylkeen kun toinen vääntää avaimesta,onkos virtalukon päässä johdot oikein.muuta nyt tähän hätään en keksi.
Ari 1622
mart96
"Viggen"
Viestit: 521
Liittynyt: To Elo 05, 2004 11:39

Re: 99 projekti; ei starttaa

Viesti Kirjoittaja mart96 »

mulla oli kerran omassa 99-ssa solenoidivika. Mutta on kyllä kelit sen verran lämmenyt, että ei pitäis niin vaikuttaa :) mutta menee ja tiedä. Mulla siis just kylmänä(-5 ja alaspäin) ei suostunut lähtemään käyntiin. Kun lämmitin kuumailmapuhaltimella starttia niin lähti ihan hyvin. Lopulta purkasin sen ja en huomannut mitään vikaa solenoidissa-ihan kuivahan se oli, niin vähän öljysin sitä(siis ei sähkökontaktipintoja vaan mekaanisia liikkuvia osia) ja nyt on pelannu tähän asti.
Mulla kun on vm 82, niin startti on pakosarjan alla ja sen purkaaminen on aika :evil:
-PETTERI-
"Viggen"
Viestit: 579
Liittynyt: Ke Helmi 12, 2014 14:26
Paikkakunta: Himanka, Kalajoki

Re: 99 projekti; ei starttaa

Viesti Kirjoittaja -PETTERI- »

Onhan se -84 mallissakin siellä pakosarjan alla.
#6983 Olli-Petteri Pentti
- Saab 96 -77
- Saab 900 5d 2,1 -93
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Re: 99 projekti; ei starttaa

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

-PETTERI- kirjoitti:Onhan se -84 mallissakin siellä pakosarjan alla.
Juu on -85 tuli imusarjan alle nopassa oli imusarjan alla.
Ari 1622
latuzkis
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: Ke Touko 01, 2013 13:17
Paikkakunta: Varkaus

Re: 99 projekti; ei starttaa

Viesti Kirjoittaja latuzkis »

Vika löydetty.
Juurikin se liitinpari mistä mainitsin.. Kuuluivat siihen muuntajaan, josta menee se jakajan keskipiuha.
Olin laittanut kumisuojuksen takaisin purun jälkeen enkä nyt tottakai enään muistanut mistä ne oli.
Korjausopasta selailin ja huomasin sitten moottorin irroittamisen vaiheista (hyvin kuvitettu) että siinä pitäisi olla 3 piuhaa. Loput osaattekin arvata.
Kiitoksia kuitenkin vinkeistä.
Saab 9-3 2.0t ´00

Saab...Se on jotain enemmän...
Vastaa Viestiin