99:n kytkinakseli

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
RJK
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 09:23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja RJK »

Jos kytkinakselin urituksen halkaisija on sama molemmissa päissä, on kyseessä varmasti hammaspyöräensiö.

Lisää tunnistusvihjeitä:
Hammaspyöräensiöisen vaihteiston kiinnityskorvake runkoon on paksusta rautalevystä taivuteltu osa.
Ketjuvetoisen kiinnike on samaa kevytmetallivalua vaihteiston päätylaipan kanssa.
99:n kiinnikkeen reikä on pystysuoraan ja 900:n vaakasuoraan.
Ketjuvetoisen 900:n vaihteisto sopii 99:iin, kun vaihtaa koko päätylaipan ja päinvastoin.

RJK
#1757
99 -84
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4044
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Väliaikatiedote: Kytkin on kasattu uusilla (vanhoilla) osilla ja tuntuisi toimivan, mutta vielä ei saatu autoa käyntiin. Nyt ollaan kuitenkin jo perinteisempien ongelmien parissa. Akku laturiin, bensaa tankkiin ja uudelleen yrittämään...

Ehkä rekisterissä olevien vanhojen Saabien määrä kasvaa hyvinkin pian yhdellä :D
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
Vastaa Viestiin