lisäilmaluisti ja turbo? 900 8v k-jet

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
madmail
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: Pe Marras 05, 2004 10:22
Paikkakunta: Helsinki

lisäilmaluisti ja turbo? 900 8v k-jet

Viesti Kirjoittaja madmail »

Minkä anturin tiedon perusteella k-jetin lisäilmaluisti toimii ja missä kyseinen anturi sijaitsee? Mahtaako 8 venttiiliseen turboon sopia suoraan paikalleen 16 venttiilisen ahdin, kyseessä -88 mallinen auto?
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

900 ahtimet käy päikseen, ainut vaan, että sulla varmaan vesjäähytteinen ahdin kun -88, kato että 16v ahdin on myös vesjäähytteinen, nin käy suoraan..
madmail
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: Pe Marras 05, 2004 10:22
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja madmail »

Kiitän tiedosta. Näyttäisi 16v mallin ahtimia olevan kaupan jonkun verran enemmäm kuin 8v:n. Sopiiko tonnarin ahdin?
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Re: lisäilmaluisti ja turbo? 900 8v k-jet

Viesti Kirjoittaja Ronska »

madmail kirjoitti:Minkä anturin tiedon perusteella k-jetin lisäilmaluisti toimii ja missä kyseinen anturi sijaitsee?
Lisäilmaluitissa on lämpövastus,
semmonen jousi joka kylmänä pitää venttiilin auki
ja lämpimänä kampeaa sen kiinni, bimetallijousi siis.
Luisti saa 12v jännitettä sen plugin kautta,
jännite syötetään sille lämpövastukselle.
Tietysti jousi myös reagoi koneesta johtuvaan lämpöön,
tosin ei niin paljon kuin tuohon sähköiseen lämmitykseen.

ts. minkäänlaista erillistä anturia siinä ei siis ole.
arvi
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 02:43
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja arvi »

madmail kirjoitti: Sopiiko tonnarin ahdin?
Kyllä se sopii. Ainakin mulla se sopii hienosti oleskelemaan konehuoneessa.
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

arvi kirjoitti:
madmail kirjoitti: Sopiiko tonnarin ahdin?
Kyllä se sopii. Ainakin mulla se sopii hienosti oleskelemaan konehuoneessa.
Tarviiko kompurapuolta kääntää mihinkään suuntaan ?

Onko plug&play ???
madmail
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: Pe Marras 05, 2004 10:22
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja madmail »

Kiitoksia jälleen neuvoista. Elikkä mikään sähkölaite ei siis avaa luistia moottorin ollessa kylmä, vaan pitäisi olla automaattisesti auki jonka jälkeen se sähkövastuksen avulla sulkeutuu.
Ja 16v satkun ja tonnarin ahtimien pitäisi mennä heittämällä 8v k-jet koneen ahtimen paikalle? Kaikkien letkujen yms siis pitäisi sopia valmiina?
arvi
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 02:43
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja arvi »

Tarviiko kompurapuolta kääntää mihinkään suuntaan ?

Onko plug&play ???
Enkait minä tiedä... :oops: Tuossa oli tonnarin turbo jo edellisen omistajan jäljiltä. Akun kans meinaa olla vähän ahdasta mutta kyllä se sinne sopii.
Vastaa Viestiin