B- ja H-koneiden eroista

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

B- ja H-koneiden eroista

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Nyt kun tuli tuo B-koneinen taloon, niin mieleeni juolahti että sopiiko H-koneen imusarja tuohon, kaupan päälle kun tuli moinen + 2kpl rempattuja strömberg-kaasareita, jos vaikka laittaisi oikein tuplasti syöttöä :)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7687
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Ei sovi, mutta kaasarit pitäis olla samoja.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

No perkules, sitten laitan nuo tuohon valkoiseen, kiitokset tiedosta.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

mikäs juju sitten on siinä, että b-koneen emssin (ruiskukone) imusarja menee kuiteskin h-koneeseen? Tämmösen tiedon olen saanu.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Ahaa, kiinnostus heräsi jälleen 8) (näen jo ajatuksissani kiitävän 99:n)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Viesti Kirjoittaja Ronska »

Oisko se ero pelkästään niissä vesi- ja pakokanavissa?
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8119
Siinä imusarjan laipan keskellä siis.

Tuosta näkee hyvin b-koneisen d-jetin ja h-koneisen k-jetin imusarjojen eron...
multivalve
"Tuplakaasari"
Viestit: 82
Liittynyt: Pe Loka 22, 2004 16:29
Paikkakunta: OULU

Viesti Kirjoittaja multivalve »

:mrgreen:
Viimeksi muokannut multivalve, To Joulu 07, 2006 14:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

Viesti Kirjoittaja J-ani »

Eikös ne h-moottorin teho jarrut ole tuolla (kannessa) venttiili istukassa olevissa kuristus "holkeissa". Imusarjat on ainakin silmääräisesti samanpituiset ja reiät yhtä isot, samanmuotoiset. Tosin myöhemmissä H-moottoreissa niitä kuristuksia ei taasen ole. H-moottorissa on "kireämpi" nokka ja korkeammat puristukset kuin b-moottorissa. Pitäisi olla siis ilman kuristuksia virkeämpi.
#1890
Vastaa Viestiin