Nokka-akseli sopivuus?
Tässä alkajaisiksi yksi kuva, jossa vähän näkyy:
http://www.hut.fi/u/jus/saab/99/IMG_0121.jpg
http://www.hut.fi/u/jus/saab/99/IMG_0121.jpg
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
peltisarjasta
Kyllä RR-exhaustin peltisarjalla, simonsin pikku vaimentajalla ja og turbon takapöntöllä saa aikaan aivan hyvän putken. Ainakin ruisku koneeseen tuntuu sopivan kuin nenä päähän. Meno on mukavan luihakkaa ja äänet on




#1890
Re: peltisarjasta
Omaan olisi tarkoitus laittaa kokonaan OG900 Turbon kokonaan. Tiä sitten olisko tuo hiljaisempi, but who cares?J-ani kirjoitti:Kyllä RR-exhaustin peltisarjalla, simonsin pikku vaimentajalla ja og turbon takapöntöllä saa aikaan aivan hyvän putken. Ainakin ruisku koneeseen tuntuu sopivan kuin nenä päähän. Meno on mukavan luihakkaa ja äänet on![]()
![]()
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
No tuota on tuota putkea tullu puntaroitua paljonkin. Vakio 99:ssä on pari noin pari tuumainen ja se on varmasti ahdistava. Hyvä vaihtoehto olisi tuollainen kuin nyt on tai tekee sitten sopivan kokoisen. Aika näyttää mitä tulee...
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
putkesta
Tuota tuosta 2 tuumaisen riittämättömyydestä rr-exhaustin mies sanoi että maksimissaan 2 tuumanen. Ei kuulemma kannata isompaa pistää kun laskee jo se mainittu virtausnopeus. Itselläni tuo putki on siis 2 tuumainen ainoa kohta mikä ei ole 2 tuumasta on lyhyt (15cm) liitoskohta og turbon poikittaispönttöön. Sen sisään tulo kun jotain alle 2,25.
#1890
Joo ei se 2" putki siinä vakioputkessa ahdista vaan ne änkkärit. Vapaastihengittävässä autossa 2" riittää n. 200hv tehoille. Pakokaasujen virtausnopeuden huononeminen aiheuttaa tosiaan tehohäviötä ja kumisevan pakoäänen.
Turbovehkeet on erikseen kun niissä pakopulssit laantuvat jo ahtimeen ja pakoputkessa on lähes tasainen virtaus.
Turbovehkeet on erikseen kun niissä pakopulssit laantuvat jo ahtimeen ja pakoputkessa on lähes tasainen virtaus.
Aki Peltola #1132