Saabi räjähti... "Korjattu"
Saabi räjähti... "Korjattu"
Saabilla tiellä ajellessa Ja kaasua rajummin painaessa.... se tapahtui...
Yht äkkiä putkesta pöllähti vaalea savupilvi...
Äkkiä auto sammuksiin ja sillai...
Sisä lämmittimestä ei tullu enää kuin kylmää...
Jaa niin ja tuo tapahtui niin että yht äkkiä saabi nosti ahdot 0.6-> punaisen alueen puoleenväliin... Kannentiiviste...?
Eikö 16v ole venyvät kannenpultit...? Jos on niin niitten vika... Syyn tiedänkin
Olisiko mennyt muuta hajalle...? Kokemuksia?
Yht äkkiä putkesta pöllähti vaalea savupilvi...
Äkkiä auto sammuksiin ja sillai...
Sisä lämmittimestä ei tullu enää kuin kylmää...
Jaa niin ja tuo tapahtui niin että yht äkkiä saabi nosti ahdot 0.6-> punaisen alueen puoleenväliin... Kannentiiviste...?
Eikö 16v ole venyvät kannenpultit...? Jos on niin niitten vika... Syyn tiedänkin
Olisiko mennyt muuta hajalle...? Kokemuksia?
Viimeksi muokannut Ransu, Ke Helmi 23, 2005 19:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
OT:
mullaki räjähti tänään vesi putki, juuri säädin lämmitystä vähän pienemmälle, ihmettelin että ei sen nyt noin kylmälle pitänyt mennä --> vipu lämpimälle, ei tullut kuin kylmää sitten alkoi jo lämmöt vähän nousemaan.
auto tien poskeen ja katsomaan mikä on, sentään oli vaan vesipumpulta termostaatin viereen menevä letku haljennut, sen ekana tiesinkin katsoa kun toisesta meni se kesällä. selvisin vaan palan pois ottamalla.
aiheeseen:
ei ole venyvät pultit.
ilmeisesti hukkaportinkello jäätyi tai muuten jumittui ja päästi ahdot korkealle? mutta ei se silti ennen bensan katkaisua saisi hajota.
mikä vm? että vaatiiko jälkikiristyksen? jos siis pahvin olet vaihtanut? onko kansi oikaistu? mistä tiiviste ja sen merkki?
mullaki räjähti tänään vesi putki, juuri säädin lämmitystä vähän pienemmälle, ihmettelin että ei sen nyt noin kylmälle pitänyt mennä --> vipu lämpimälle, ei tullut kuin kylmää sitten alkoi jo lämmöt vähän nousemaan.
auto tien poskeen ja katsomaan mikä on, sentään oli vaan vesipumpulta termostaatin viereen menevä letku haljennut, sen ekana tiesinkin katsoa kun toisesta meni se kesällä. selvisin vaan palan pois ottamalla.
aiheeseen:
ei ole venyvät pultit.
ilmeisesti hukkaportinkello jäätyi tai muuten jumittui ja päästi ahdot korkealle? mutta ei se silti ennen bensan katkaisua saisi hajota.
mikä vm? että vaatiiko jälkikiristyksen? jos siis pahvin olet vaihtanut? onko kansi oikaistu? mistä tiiviste ja sen merkki?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 93
- Liittynyt: Pe Elo 08, 2003 14:42
- Paikkakunta: Sievi
et vaihtanut koko letkua? itselläni ratkesi kanssa yhdestä ysiysistä vesiletku kesällä, juuresta ratkesi. lyhensin ja laitoin takaisin kiinni. ei olisi kannattanut. ratkesi kohta uudestaan, pahemmin. kansivauriomikkoimp kirjoitti:OT:
mullaki räjähti tänään vesi putki........//.......sentään oli vaan vesipumpulta termostaatin viereen menevä letku haljennut, ......//.......selvisin vaan palan pois ottamalla.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
En tiedä kuuluuko tähän läjään tämä juttu, mutta laitanpa kumminkin.
Eilen läksin hakemaan nuorinta muksua hoidosta, hieman myöhässä tietenkin. "Kompilla" ajelin suht kiiruusti, mutten kuitenkaan reikäpäänä. Yksistä valoista lähtiessä kuitenki hieman rivakammin painoin kaasua, kakkonen pesässä, jolloin kompi ampaisi kuin mielenköyhä, pitoja ja lähtöjä löytyi, ahdot punaiselle puoliväliin asti. Normaalisti tuo nakuttava >400tkm ajettu ic:tön t8 ei ahda kuin ~0.3-0.5, nyt siis aivan tautisena ahtoi reippaan kilon, mankkuvena jäässä veikkaan.
Hieman hämmentyneenä nostan jalan kaasulta ja ohjaan mutkaan, vauhtia oli jo nähtävästi liikaa ja perä lähti menemään uria pitkin, eturenkaat pomppasi urasta pois, mentiin piiiiiitkää luisua ja sitten vastaantulevien kaistalle, onneksi ei tullut ketään vastaan, sain pelastettua tilanteen ja ~100m päässä olikin jo muksun hoitopaikka ja pääsin huokaisemaan. Hetken aikaa kyllä vapisutti kompirukan puolesta, vasta sain projektin läjään ja nyt jo karkasi lapasesta, onneksi ei särkynyt mitään, eikä käynyt kenellekään kuinkaan. :)
Ei mennyt kansipahvi (toivottavasti), eikä muutakaan outoutta ole ilmennyt, toki kompi on oikkuillut jo pitemmän aikaa, mutten jaksa välittää, t16+sähköruutta tulossa.
-Sami
ps. kyllä saappi on lämmin kunhan vaan muistaa nesteitä laittaa konehuoneeseen. :D
Eilen läksin hakemaan nuorinta muksua hoidosta, hieman myöhässä tietenkin. "Kompilla" ajelin suht kiiruusti, mutten kuitenkaan reikäpäänä. Yksistä valoista lähtiessä kuitenki hieman rivakammin painoin kaasua, kakkonen pesässä, jolloin kompi ampaisi kuin mielenköyhä, pitoja ja lähtöjä löytyi, ahdot punaiselle puoliväliin asti. Normaalisti tuo nakuttava >400tkm ajettu ic:tön t8 ei ahda kuin ~0.3-0.5, nyt siis aivan tautisena ahtoi reippaan kilon, mankkuvena jäässä veikkaan.
Hieman hämmentyneenä nostan jalan kaasulta ja ohjaan mutkaan, vauhtia oli jo nähtävästi liikaa ja perä lähti menemään uria pitkin, eturenkaat pomppasi urasta pois, mentiin piiiiiitkää luisua ja sitten vastaantulevien kaistalle, onneksi ei tullut ketään vastaan, sain pelastettua tilanteen ja ~100m päässä olikin jo muksun hoitopaikka ja pääsin huokaisemaan. Hetken aikaa kyllä vapisutti kompirukan puolesta, vasta sain projektin läjään ja nyt jo karkasi lapasesta, onneksi ei särkynyt mitään, eikä käynyt kenellekään kuinkaan. :)
Ei mennyt kansipahvi (toivottavasti), eikä muutakaan outoutta ole ilmennyt, toki kompi on oikkuillut jo pitemmän aikaa, mutten jaksa välittää, t16+sähköruutta tulossa.
-Sami
ps. kyllä saappi on lämmin kunhan vaan muistaa nesteitä laittaa konehuoneeseen. :D
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
moro... on se ny kumma jos ei 1,5ttä kestä.... meillä tosiaan kiihdyteltiin niilla kahdenkin paineilla...
uskomatonta... nooh luulenpa että meni kyllä yli sen 1,3:n ennenku paukahti.. on noita nyt kovemmillakin paineilla kiusattu, paitsi jos se kansi oli sillon remontissa ja oikastiin-->kovempi puristussuhde?
uskomatonta... nooh luulenpa että meni kyllä yli sen 1,3:n ennenku paukahti.. on noita nyt kovemmillakin paineilla kiusattu, paitsi jos se kansi oli sillon remontissa ja oikastiin-->kovempi puristussuhde?
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.