900i ja alipainesäädin
900i ja alipainesäädin
Eli kummoinens operaatio tuon vaihto on?
Tuohon pirssiin oli just vähän aikaa sit säädetty tuo ruisku/sytytys, joten meneekö se uusiksi tuon vaihdon jälkeen?
Tuohon pirssiin oli just vähän aikaa sit säädetty tuo ruisku/sytytys, joten meneekö se uusiksi tuon vaihdon jälkeen?
Täytyy vielä tarkistaa, että onko se monella ruuvilla kiinni / joutuuko purkamaan koko virranjakajan? (Vai ettäkö ulkoapäin ruuvi(t) auki, vanha pois ja uus tilalle?)
Tällaisen kuvan asiasta löysin:
http://www.hexfiles.com/saabcentral/dis ... r_b202.gif
Tällaisen kuvan asiasta löysin:
http://www.hexfiles.com/saabcentral/dis ... r_b202.gif
Nojuu, eli "yritin" vaihtoa. Kahdella ruuvillahan toi oli kiinni ja melko helpostihan se sieltä irtosi.. Mielestäni se "silmä" meni nyt sinne tappiin, en tiedä pitäisikö tämä jotenkin tuntea jossain(lukitusääni tai jotain), mutta tämän jälkeen tapahtui seuraavaa->
saabin käyntiääni alkoi kuulostaa kummalliselta ja eipä se juuri kiihdykkään mihinkään...
Että mikähän on..?
saabin käyntiääni alkoi kuulostaa kummalliselta ja eipä se juuri kiihdykkään mihinkään...
Että mikähän on..?
Ainakin itellä voi säätimen liikeradalla vaikuttaa moottorin vetoon alakierroksilla. Saattaa tuntua oudolta mutta kiinnitysruuvien pieni liikerata vaikuttaa noin 8 ast ennakkoon riippuen siitä kummassa reunassa reikiä se on ??!!! Kannattaahan se tarkistaa ennakot ennenkuin maksaa 1,5 litraa lisääntynyttä kulutusta pitkän aikaa, ja huonon vedon saa kaupanpäälle. Kahta samanlaista moottoria ei ole, toinen toimii parhaiten kun lamppu näyttää 17 ast ennakkoa ja toinen vaatii lähemmäs 19 ast ennenkuin se pintakaasulla on herkkä vielä yli sadankin vauhdissa, kumma juttu vai iskeekö paranoia minuun??
*Saabismi on sairautta....sanovat ne jotka eivät koskaan kykene omistamaan sitä *
-1797-
-1797-
Meikäläinen joutui lisäämään ennakkoa korvakuulolta, kun ajoituslampulla asetetulla ennakolla nyki ja empi pintakaasukiihdytyksissä. Lisäsin ennakkoa aina hiukan ja taas ajamaan. Tietenkin kuuntelin moottorin ääntä, ettei ennakko kasva liian suureksi ja moottori ala nakuttamaan. Nyt moottori vastaa kaasuun ilman nykäisyä ja kiihtyy tasaisesti.