![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Homma lähti siitä, että foorumilla joku kyseli, onnistuuko sähköpeilien virittäminen nykyisiin peilikoteloihin..
Ostin irralliset lämmitettävät peilit moottoreineen, purkutonnarin peilien säätimen sekä säätimeen tulevat liittimet johtosarjoineen.
Satkussahan noi sähköpeilien säätimet on kojelaudassa ratin "kahta puolta". Nyt virittelin ton tonnarin säätimen kuskin ovipahviin (ovenavaus kahvan alapuolelle)
Manuaalipeilien purku oli simppeliä. Ruuvarilla kun vääntää yläreunasta, niin peili irtoaa kiinnikkeestään (huom. sähköpeiliä ei saa vääntämällä irti vaan peilin takaa pitää vapauttaa lukkorengas). Seuraavaksi peilikolmio ovesta irti ja manuaalisäädön nuppi irti. Lopuksi peilikotelon irroitus kahdella ruuvilla.
Peilikotelon pohjasta piti irroittaa 4:llä ruuvilla nykyinen manuaalipeilin pidike ja tilalle ruuvattiin sähkösäätöisen peilin pohjaosa. Samat ruuvinreiät ja jopa ruuvit kävi..
Peilikotelosta piti vetää vielä ulos se manuaalisäädön "tikku".
Seuraavaksi johtoläpiviennit ovesta konehuoneen puolelle. Isoin ongelma oli irroittaa nippuside joka oli tehtaalla laitettu oven haitarikumiin. Tilaa ei ollut hirveästi...
Vetojousella vedin uudet johdot (7 kpl) konetilaan. Peilien jännitteensyöttö sulakkeen taakse ja maadoitus koriin. Toiselle peilille menevät johdot vedin tulipellissä olevaa nykyistä "johtokourua" pitkin toiselle ovelle.
Vielä pitää kytkeä peilien sähkölämmityksen johto takalasin lämmittimen releeseen. Rele on takapenkin alla olevassa keskuksessa, joten se ei ole enää iso homma.
Melko pitkä tarina. Kuviakin on ja tarkoitus on laittaa ne näkyville lähipäivinä.
Suuret kiitokset kaikille osia myyneille sekä ohjeita/ideoita antaneille!
Erityiset kiitokset mimmi:lle, pevi:lle ja valtterille!
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Seuraavaksi sitten alkaa sähköikkunoiden viritys...