tsaarela kirjoitti:Tuota valmistenumeroa vielä mietin. Eikös se ole tuon tyyppikilven lisäksi stanssattu johonkin kohtaan koria?
Sehän olis kyllä, jos sen jostain muualtakin voisi verifioida. Mutta ei ole pistänyt silmään vielä.
nalleolut kirjoitti:eikös tohon "uudempaan" saa ihan tilaamalla varaosaputkaan.
Eihän tänne Ausseihin oikein saa. Se on ihan toivotonta täällä, kun menee non GM Saabin osia kyseleen varaosaliikkeeseen. Eeuropartsillakaan(jos jenkeistä tilais) ei ole kuin Propartsin tiivistesarjaa ja siitä ei ole kovinkaan mairittelevia kokemuksia.
Tulee muistin sopukoista mieleen, että omassa ysiysissä se oli joko tavaratilan välipohjan alla olevassa palkissa tai sitten vaihtoehtoisesti takaistuimen alla.
On täällä viisasta sakkia. Takaistuimen alta todellakin löytyi VIN-numero:99752006017(elikkäs ei mätsää konehuoneessa olevaan numeroon) . Tuon perusteella auto onkin siis vuosimallia 75, kuten täällä jo aika moni tuntomerkkien perusteella on veikkaillutkin. Vaikea arvata miksi joku olisi halunnut vaihtaa molemmat konehuoneessa olevat tunnistekilvet...Jokatapauksessa Aeronomin villit arvaukset ei välttämättä mene kovinkaan metsään, eli joku on napannut EMS:stä mittariston ja tyyppikilvet ja vaihtaneet ne tähän.
Jarrujen ilmaus ei vielä oikein ottanut onnistuakseen vaikka pari kertaa kävin läpi joka nurkasta. Ilmauksen jälkeen kun painaa jarrupoljinta, niin noin puolessa välissä kuuluu polkimesta(tai ennemminkin jostain polkimen edestä naksaus, tai paremminkin klonksaus. Sitten kun aikansa painelee poljinta, niin se loppuu ja sen jälkeen poljin painuu aika helposti pohjaan saakka. Jarrunestesäiliössä näkyy liikettä, mutta nesteet ei vähene.
Siltä se vaikuttaa, että ainakin jarrupääsylinteri on rikki ja vaatii vähintää uudet tiivisteet.
Miten noita on porukka korjannut?
1. Jotain tiivistesarjaa olis Motonetissä, mutta luettelon mukaan ei 75 vuosimalliin.
2. Tai sitten olis vissiin ihan koko jarrupääsylineri, jonka saisi tilaamalla (Tuotenumero: 23-5015). 70 euroa. Mahtaneeko sillä tehdä mitään?
3. Vai meniskö siihen satkun jarrupääsylinteri mitenkään paikalleen?
4. Tai kannattaskohan mun etsiä Adelaidesta jarruspesialistia, joka osais tiivistää ja fiksata sylinterin kuntoon....
Löytyi uusi jarrupääsylinteri, Metelli merkkiä. Varaosaliikkeen mukaan se sopii 1979-1986 satkuun, mutta menipä se tuohon tuplikseenkin hyvin minimaalisin modauksin.
Ollpa ihan eri meininki ilmata jarrut toimivalla jarrupääsylinterillä.
Poljin tuntuu nyt hyvälle, mutta jarrutusteho on huono.
Tyhjäkäynnillä huomaa, kun kierrokset nousee jarrupoljinta painettaessa. Eli varmaankin jarrutehostin seuraavaksi vaihtoon/remonttiin.
Osaako kukaan neuvoa, miten noissa yhteensopivuus - käykö esim. 1979-1986 satkun jarrutehostin vanhempaa tuplikseen?
illias kirjoitti:On täällä viisasta sakkia. Takaistuimen alta todellakin löytyi VIN-numero:99752006017(elikkäs ei mätsää konehuoneessa olevaan numeroon) . Tuon perusteella auto onkin siis vuosimallia 75, kuten täällä jo aika moni tuntomerkkien perusteella on veikkaillutkin. Vaikea arvata miksi joku olisi halunnut vaihtaa molemmat konehuoneessa olevat tunnistekilvet...Jokatapauksessa Aeronomin villit arvaukset ei välttämättä mene kovinkaan metsään, eli joku on napannut EMS:stä mittariston ja tyyppikilvet ja vaihtaneet ne tähän.
Vuosikatsastuksessa sinne takapenkin alle kurkataan. Oli minullekin uutta aikanaan kun olin hankkinut 99 cc:n. Aikaisemmin hankkimassani 900:ssa runkonumero tosiaan oli takakontissa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01