Terve,
Yritin etsiä ohjeita laturin vaihtoon ja oheinen video oli kenties informatiivisin. https://www.youtube.com/watch?v=an3o25biGtY? Kun sekin tuntuu kovin typistetyltä, niin kysynkin täältä vinkkejä operaatioon. Mahtaako kenelläkään olla linkkiä kuvallisiin ohjeisiin?
og 900 - laturin vaihto
og 900 - laturin vaihto
OG900i combi coupe vm. 1990
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: og 900 - laturin vaihto
kyl noil ohjeil pärjää.
vatkaavaan laturiin ei usein pelkät uudet kumipuslat auta , ku jalan reikä on väljä.
vatkaavaan laturiin ei usein pelkät uudet kumipuslat auta , ku jalan reikä on väljä.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: og 900 - laturin vaihto
siksi se laturin jalka heitetään säteriin ja painetaan n 18,5 mm reikä läpi kummastakin reiästä tyyliin hole in one
ja sen jälkeen siirrytään seuraavalle koneelle eli sorville ja pyöräytetään kätevällä ranneliikkeellä puslat niihin reikiin, mitoituksessa huomioidaan ne kumipuslat, asennetaan metallipuslat loktiten kanssa ja sit kumit sisään rään kera ja taas mennään laturi heilumatta 15 vuotta
ja sen jälkeen siirrytään seuraavalle koneelle eli sorville ja pyöräytetään kätevällä ranneliikkeellä puslat niihin reikiin, mitoituksessa huomioidaan ne kumipuslat, asennetaan metallipuslat loktiten kanssa ja sit kumit sisään rään kera ja taas mennään laturi heilumatta 15 vuotta
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: og 900 - laturin vaihto
Ongelmana enempi se, että laite pitää aikamoista ulinaa ja sirinää, olisko laakeri lopussa? Ilmeisesti nuo holkit kannattaa silti vaihtaa tuoreisiin?
Riittääköhän tuon turaamiseen ummikolta yksi päivä?
Riittääköhän tuon turaamiseen ummikolta yksi päivä?
OG900i combi coupe vm. 1990
Re: og 900 - laturin vaihto
Aikalailla yksi työpäivä tuohon meni. Katsoin parhaaksi jättää laturin jalustan paikoilleen "klo 9" -pultin varaan. Näin sain laturia käännettyä sen verran, että jalustan kiinnityspultin sai vedettyä ulos. Fiksumpi olisi varmaan jo alussa irrottanut myös vesipumpun hihnapyörän, niin olisi laturi mahtunut tulemaan paremmin ylös ja takaisin paikoilleen.
Toinen moka (vaikka oli niitä varmaan muitakin) tuli siinä, että unohdin laturin jälkeen irrottaa sen jalustan. Nyt oli uusien holkkien asentaminen jalustaan tarpeeksi syvälle hieman turhan hankalaa...
Toinen moka (vaikka oli niitä varmaan muitakin) tuli siinä, että unohdin laturin jälkeen irrottaa sen jalustan. Nyt oli uusien holkkien asentaminen jalustaan tarpeeksi syvälle hieman turhan hankalaa...
OG900i combi coupe vm. 1990
Re: og 900 - laturin vaihto
Jos tuon kanssa jatkossa on taistelua niin minulta löytyy valmista kiinnikettä, metallista, jonka pultin voi irroittaa kiinnikkeen ollessa paikallaan eikä myöskään laturi väänny vinoon, jolloin toinen remmi ei soita. Tuota tuli kahdessa autossa aikanaan kuunneltua, hermo meni ja suunnittelin uuden kiinnikkeen. NIitä saa sarjatuotantotavarana. Ja hieman helpompi kuin ruveta poraamaan laturin jalkaan uutta reikää ja sorvaamaan puslia.