900 ja 9000 tbo 16v sama lohko?
900 ja 9000 tbo 16v sama lohko?
Onko sama 202b kone? lohko? kansi? männät?
Viimeksi muokannut suprajjp, La Helmi 19, 2005 21:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- "Turbo"
- Viestit: 202
- Liittynyt: Ma Helmi 16, 2004 20:49
- Paikkakunta: IISALMI
moottorit
Kyllä ainakin sylinterikansi käy, kun vain muistaa vaihtaa venttiilikopan. 900:ssa venttiilikoppa etupäästä matalampi. Omassa 900 turbossa on 9000 sylinterikansi. Lohkosta en ole varma, mutta huhujen perusteella olisi sama?
-SAAB 900 Convertible T16 vm.86, Saab 900 Aero T16 -90
-SAAB 900 CD T16 vm. 85
-SAAB 96 V4 vm. 71
-SAAB 9-3 Aero
-SAAB 900 CD T16 vm. 85
-SAAB 96 V4 vm. 71
-SAAB 9-3 Aero
Että istuu H-lohkon tilalle pitkittäisen vaihdelaatikon päälle? Tämä oli muuten kiva kuulla. Eli on mahdollista laittaa esim. OG900 16V Turbon jakopäällä (vai käykö tonnarin jakopää?) ja päätylevyllä tonnarin lohko ja kansi esim. 99:iin?suorsa kirjoitti:Lohko on sama, sarjat ja koneen päätylevyt erilaiset.
Ja sitten kysymys: mikä sarja?
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Jep. Pari vuotta oon OGsatkulla ajellu tonnarin lohkolla. Ovat täysin identtiset satkun uudemman h-lohkon kanssa. Siis sen missä startti on imusarjan alla. Vanhemmankin lohkon voi korvata tonnisen lohkolla, mutta silloin pitää hankkia uudempi startti ja mahdolliset turbon öljyputket.dimebak kirjoitti: Että istuu H-lohkon tilalle pitkittäisen vaihdelaatikon päälle? Tämä oli muuten kiva kuulla. Eli on mahdollista laittaa esim. OG900 16V Turbon jakopäällä (vai käykö tonnarin jakopää?) ja päätylevyllä tonnarin lohko ja kansi esim. 99:iin?
Jakopäät on samat, jakopään kopat ei.
Aki Peltola #1132