Og900i käynnistys ropleema
Og900i käynnistys ropleema
Og900i -88 mekaaninen ruisku käynnistyy kylmänä ja kuumana hyvin, mutta pari tuntia seisseenä saa startata n.7 sekunttia ja sitten lähtee käyntiin. Mistä kannattaa aloitaa
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
Re: Og900i käynnistys ropleema
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Re: Og900i käynnistys ropleema
Käyttöohjeen joskus lukeneena muistelen, että K-Jetronicissa neuvotaan painamaan hieman kaasua puolilämpimänä käynnistettäessä.
Re: Og900i käynnistys ropleema
Ei auta kaasun painaminen, aamulla katon vuotaako ruiskusuuttimet ja seuraavaksi painevaraaja.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
Re: Og900i käynnistys ropleema
Nyt suuttimet pitävät paineen eivätkä vuoda,lisä ilmaventtiili vaihdettu.
Jos ei aamulla laita lohkolämmittimeen niin lähtee heti käyntiin pakkasesta riippumatta, jos lämmittää pari tuntia niin vaatii pitkän startin ja sitten lähtee käyntiin.
Jos ei aamulla laita lohkolämmittimeen niin lähtee heti käyntiin pakkasesta riippumatta, jos lämmittää pari tuntia niin vaatii pitkän startin ja sitten lähtee käyntiin.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
-
- "Hirsch"
- Viestit: 704
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Og900i käynnistys ropleema
Väittäisin tuota ongelmaa tuon Saabin mekaanisen ruiskun ominaisuudeksi. Isälläkin aikanaa ollu ruiskusatku ja sano, että ei koskaan pitänyt sitä lämmössä oli pakkasta mitenkä paljon tahansa. Kylmällä koneella ei ollut mitään ongelmaa käyntiin lähdössä, mutta jos roikassa oli pitänyt sai olla hyvä akku, että sai sahattua käyntiin.
Itselläkin aikanaan ukkilassa peltoautona oli vm85 ruisku satku ja sekin lähti yleensä kylmänä hyvästi käyntiin. Jonkin kiekan pellolla rälläilyn jälkeen ja kahvilla käynnin jälkeen ei välttämättä aina meinannut saada helpolla käyntiin. Muistaakseni siinä auttoi kun antoi hieman kaasua startatessa. Ei siis sitä polinta aivan lattiaan painettuna.
Itselläkin aikanaan ukkilassa peltoautona oli vm85 ruisku satku ja sekin lähti yleensä kylmänä hyvästi käyntiin. Jonkin kiekan pellolla rälläilyn jälkeen ja kahvilla käynnin jälkeen ei välttämättä aina meinannut saada helpolla käyntiin. Muistaakseni siinä auttoi kun antoi hieman kaasua startatessa. Ei siis sitä polinta aivan lattiaan painettuna.
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
Re: Og900i käynnistys ropleema
Minulla oli monta vuotta k-jetillisiä Saabeja ja pidän tuota ilmiötä ominaisuutena. Olennaisinta on vaan startata pitkään, koska syy on ryyppysuuttimen lämpöaikakytkimessä. Se päättää ryypytyksestä ja sen kestosta. Kun starttia pidetään riittävän kauan päällä, ryypytys katkaistaan ja kone käynnistyy. Mie joskus tuon kanssa kikkailin ja otin ryyppysuuttimen pistokkeen irti. No hyvin lähti lämpimänä käyntiin, vaan saipa sahata sitten taas kylmäkäynnistysessä. On niin paljon isompi se polttoaineen tarve kylmää konetta käynnistettäessä, että ei mekaaninen ruisku anna tarpeeksi ainetta miinusasteilla enää.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01