Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Tuossa meidän hyllyssä olevassa jarruletkussa on työpaineeksi ilmoitettu 250bar,räjähdyspaine on luokkaa x4.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Eiköhän se sitten ole oikein hyvä valinta. Tärkeintä on että kestää sitä nestettä ja että pullistumisefektiä ei tule..
Ex 9000 Aero '96 Stg5, Ex 90 -87, EX 900c -89
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Vaihdoin OG satkuun tonnarin etupenkit. Ihmetys oli suuri, kun penkkien lämmittimet lähtivät päälle vaikka autossa ei ole penkinlämmittimien katkaisijoita.
#5342
2*OG900 3D, Mach I, CLS 320,CLK 320, C43 AMG, SL 500, SEC 560, 220 Sb, 240 KGT
2*OG900 3D, Mach I, CLS 320,CLK 320, C43 AMG, SL 500, SEC 560, 220 Sb, 240 KGT
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Perusmallin Satkuissahan ei ollut säädettäviä istuinlämmittimiä. Sama termostaattihan niissä kaikissa kai on siellä istuinosassa, joten varmaankin sitten toimivat, kuten pelkällä termostaattiohjauksella varustetut istuimet.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Tonnarin penkissä on lämmitysvastus ja lämpöanturi. Jos vastukselle tulee jatkuva jänniyesyöttö, penkki lämpenee rajatta. Ei siis toimi niin kuin automaattisesti säätyvä (termostaattikatkaisin istuinosassa sarjaankytkettynä vastuksen kanssa).
Lisäämällä kytkentään väliin siitä tonnarista penkinlämmittimen säätimen lämmitykseen saa toimimaan järkevämmin. Jos laiskottaa vetää yksi johto säätimelle kojetauluun, säätimen voi jättää penkin allekin.
Lisäämällä kytkentään väliin siitä tonnarista penkinlämmittimen säätimen lämmitykseen saa toimimaan järkevämmin. Jos laiskottaa vetää yksi johto säätimelle kojetauluun, säätimen voi jättää penkin allekin.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Rajatta tuntuivat penkit lämpiävän. Täytyy katsella onko noissa mun purettavissa satkuissa penkin lämppäreiden säätimiä. Hieman kuitenkin ihmetyttää se, että penkkien lämppäreille tulee jännitesyöttö vaikka katkaisijat puuttuvat.jus kirjoitti:Tonnarin penkissä on lämmitysvastus ja lämpöanturi. Jos vastukselle tulee jatkuva jänniyesyöttö, penkki lämpenee rajatta. Ei siis toimi niin kuin automaattisesti säätyvä (termostaattikatkaisin istuinosassa sarjaankytkettynä vastuksen kanssa).
Lisäämällä kytkentään väliin siitä tonnarista penkinlämmittimen säätimen lämmitykseen saa toimimaan järkevämmin. Jos laiskottaa vetää yksi johto säätimelle kojetauluun, säätimen voi jättää penkin allekin.
#5342
2*OG900 3D, Mach I, CLS 320,CLK 320, C43 AMG, SL 500, SEC 560, 220 Sb, 240 KGT
2*OG900 3D, Mach I, CLS 320,CLK 320, C43 AMG, SL 500, SEC 560, 220 Sb, 240 KGT
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Kysytäänpä täällä mieltä askarruttava asia eli mikä tuommosessa 2.0 16v koneisessa 900 on normaali keskikulutus. Auto on tuo -92vm. Olen tankatessa laskenut että pyörii 10l/100km tai päälle ja se tuntuu aika reilulta. Ajo koostuu 50% kaupunkia ja toinen mokoma matkaa. Ajelen 80km/h tuolla maantiellä joten ei tule edes mitenkää huudatettua. Autoa olen pitänyt lämmityksessä ennen ajeluita. Renkaat alla 185/65-15 kokoiset nastat.
Täältä kun lueskelee niin osa ajaa 7-8l eli mulla on tieten vikaa jossain Auto itsessään toimii kyllä täysin niin kylmänä kuin lämpimänä eikä mitään nykimistä tapahdu.
Täältä kun lueskelee niin osa ajaa 7-8l eli mulla on tieten vikaa jossain Auto itsessään toimii kyllä täysin niin kylmänä kuin lämpimänä eikä mitään nykimistä tapahdu.
#7665
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Mulla saman vuoden 2.1 vapari ja oon mittaillut 9-9.5 litraa satasella eli lähelle samaa. Syytä kulutukseen en ole löytänyt mutta nyt vaihdan sytkäosat ja moottorin lämpötila-anturin jos sillä olisi merkitystä.Jaakko.H kirjoitti:Kysytäänpä täällä mieltä askarruttava asia eli mikä tuommosessa 2.0 16v koneisessa 900 on normaali keskikulutus. Auto on tuo -92vm. Olen tankatessa laskenut että pyörii 10l/100km tai päälle ja se tuntuu aika reilulta. Ajo koostuu 50% kaupunkia ja toinen mokoma matkaa. Ajelen 80km/h tuolla maantiellä joten ei tule edes mitenkää huudatettua. Autoa olen pitänyt lämmityksessä ennen ajeluita. Renkaat alla 185/65-15 kokoiset nastat.
Täältä kun lueskelee niin osa ajaa 7-8l eli mulla on tieten vikaa jossain Auto itsessään toimii kyllä täysin niin kylmänä kuin lämpimänä eikä mitään nykimistä tapahdu.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Meillä yksi 2.0 ja kaksi 2.1:stä vuosimalleiltaan -92 ja 93. Kulutukset olleet 8-8,5L:n paikkeilla vähän jalasta riippuen. Yli ysin kulutuksia en muista mitanneeni. Ajot tosin ovat enimmäkseen maantiellä.
#5342
2*OG900 3D, Mach I, CLS 320,CLK 320, C43 AMG, SL 500, SEC 560, 220 Sb, 240 KGT
2*OG900 3D, Mach I, CLS 320,CLK 320, C43 AMG, SL 500, SEC 560, 220 Sb, 240 KGT
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Väittäisin kyllä että varsinkin talvella OG900:n kulutus kaupungissa on helposti sen 12l. Matka-ajossa sitten voisi kevyellä kaasujalalla päästä alle 9:n. Joten jos 50/50 kaupunkia ja matka-ajoa, kymppi on hyvinkin oikea kulutus.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
-
- "Hirsch"
- Viestit: 963
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Joka tankkauksella lasken keskikulutusta ja tästä päättelen onko auto kunnossa, herkkähän tuo on sytkäosista ja piuhoista. Uudet tulpat (+johdot), pyörijä ja kansi, ruiskun lämpöanturit tarvittaessa ja lisäksi ilman- ja öljynsuodatin öljyineen niin pääset "nollatilanteeseen" ja siten tarkkailemaan kulutusta.Jaakko.H kirjoitti:Kysytäänpä täällä mieltä askarruttava asia eli mikä tuommosessa 2.0 16v koneisessa 900 on normaali keskikulutus. Auto on tuo -92vm. Olen tankatessa laskenut että pyörii 10l/100km tai päälle ja se tuntuu aika reilulta. Ajo koostuu 50% kaupunkia ja toinen mokoma matkaa. Ajelen 80km/h tuolla maantiellä joten ei tule edes mitenkää huudatettua. Autoa olen pitänyt lämmityksessä ennen ajeluita. Renkaat alla 185/65-15 kokoiset nastat.
Täältä kun lueskelee niin osa ajaa 7-8l eli mulla on tieten vikaa jossain Auto itsessään toimii kyllä täysin niin kylmänä kuin lämpimänä eikä mitään nykimistä tapahdu.
Itsellä nyt ei tällä hetkellä vaparia, mutta 900S ottaa itsellä normaalisti sen 8,5l/100km, ajo kokonaan 14km suuntaansa työmatkaa ja jonkun kerran viikossa venerannassa/porukoilla käyntiä 5km/suunta, 60/80 tietä kaikki. Matka-ajossa kesäaikaan 2 aikuista, 3 lasta ja auto täynnä tavaraa on päästy 7,3l/100km, joskaan 120km/h rajoituksia ei siinäkään matkan varrelle sattunut. Itsellä tuossa 6-ensiövälitys niin alkaa kostautumaan suuremmissa nopeuksissa. Trippimittarin mahdollista virhettä en ole huomioinut, nopeusmittari näyttää nyt 195/65/15 -rengastuksella +-0
Eikä tuolla nyt varsinaisesti tule mummoiltua, ohituksia tulee päivittäin työmatkoissakin kun kehtuuttaa nämä "tasanopeuskuljettajat"...
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Missä hinnoissa tommoset OG sedan satkun takalasinritilät pyörii nykyään?
Ex 9000 Aero '96 Stg5, Ex 90 -87, EX 900c -89
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Riippuu onko orkkis klipsit ja tanko jne roippeet mukana ja kenen tekele. Noita on jämäkämpiä ja vähän rimpulamman oloisia.
Silloin 4v sitte ku tuommoisen 3/5d version viimeksi myyny pyöri 80-150€ välillä roippeista ja kunnosta riippuen, sedanin pitäs pyöriä samoissa hinnoissa mut varmaan niitä on vähemmän liikenteessä.
Silloin 4v sitte ku tuommoisen 3/5d version viimeksi myyny pyöri 80-150€ välillä roippeista ja kunnosta riippuen, sedanin pitäs pyöriä samoissa hinnoissa mut varmaan niitä on vähemmän liikenteessä.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
2,1 oli öljyjen vaihdossa aut. kyseessä. Muut vaihtui mutta vetopyörästön roppua ei huoltomies uskaltanut vääntää auki. Saako uusia tai käytettyjä mistään jos murenee avatessa vai mikä pettää ensin. Voi tarjota yv: nä kyseistä osaa
Hese
-
- "Aero"
- Viestit: 401
- Liittynyt: Ti Helmi 23, 2010 14:48
- Paikkakunta: Laihia, SF
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
900 2.1i-16V, siinä oon (kai) mustakeltaiset suuttimet. Mikä on niiden bosch numero? mielestäni 214cc/min suuttimet. Minulla on niitä neljä ja tarvisin neljä uutta, mutta en viitsisi millään purkaa puolta moottoria että saan nuo suuttimet esiin. Aplikaatio ei ole Saab, joten suuttimen irroitus on hieman työlästä. Kiitos!
Kaikenlaisia Saabbeja prutkuista timantteihin jo vuodesta 2010
Jäsen #5517
Jäsen #5517