90/99 Ajo-ominaisuudet

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

90/99 Ajo-ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja J-ani »

No niin kertoilkaapas ajatuksia 90/99 talviajo-ominaisuuksista.

Tuossa tuli itseä henkilökohtaisesti kokeiltua ajettavuutta suljetulla alueella ja ensimmäisenä nousee esiin tuo perän keveys ja keulan paino. Ajettaessa kovemmin tuntuu että perä on kuin tyhjän päällä kokoajan ja "koko auton" massa siirtyy keulalle. Tarpeeksi monta kertaa kun yritti niin pääsihän sitä lopulta kaivamaan pehmestä kinoksesta ysikymppiä ulos ja toisella autolla vetämällähän se lopulta oli otettava. Onneksi oli siis tasainen kenttä johon tie oli tehty ja pehmät penkat. Tässä onkin nyt saanut illan ja aamun kaivaa lusikalla lunta konetilasta :)

Millaisia alusta ratkaisuja olette tehneet ympärivuotiseen käyttöön. Mieleni tekisi laittaa toimivammat iskunvaimentimet mutta jousia en halua vaihtaa, luotan saabin insinöörin taitoihin.
#1890
MikkoA
"Viggen"
Viestit: 671
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 14:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MikkoA »

Henkilökohtaisesti olen ollut tyytyväisempi 90:n talviajo-ominaisuuksiin verrattaessa niitä og900:aan. Vaikka satkussani oli kallistuksenvakaajat ja uutta alustan osaa tuhottomasti niin ei se kyllä mutkaisella mökkitiellä mutkiin taittunut. Puski kyllä ihan kiitettävästi.
Nopassa tuntuu joskus perä olevan vähän herkässä mutta kierroksen iskareita asennettuani ajokäytös parani potenssiin kaksi!
Jotenkin mieleeni jäi satkusta löysä alusta. Kyseessä oli vapari 16v, joten alusta varmaan oli oikeasti aika mukavuuspainotteinen.
Toinen asia minkä olen talviajossa huomannut ilokseni on nopan maavara. Ainakin combisatkussa se perä ui kyllä todella syvällä, ja juuri mökillä tämä aiheutti ongelmia.
Voi olla että on ihan mielikuva, mutta noppa selviää paljon pahemmista paikoista kuin satku.
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Vastaa Viestiin