Millaset on B201 nokkapukit? Kaverin nooppa kaipaa kevyttä kansihuomiota ja mulla olis ylimääräinen kansi (voisi siis tehdä irroita vanha - kiinnitä uusi -tyylillä ilman plaanaustaukoa välissä), mutta kun äsken kävin tallissa vilkaisemassa tuota irtovaraosaani, puuttuu siitä paitsi nokka, myös kaikkinensa nokkapukit. Myöhemmissä vehkeissähän nää on naitettu niin että nokan alapukki on suoraan osa kantta ja yläpuikki on naitettu just oikeaan alapukkiin, mutta tästä puuttuu myös pukkien alapuoliskot.
Toimiiko siis ok jos pukit nykii "vanhasta" kannesta "uuteen" vai pitäisikö näin tehdessä nokkalinja tarkistuttaa koneistamolla? Pukkiparit saa silloin paritettua oikein, mutta nokkalinjan suoruuden varmuus näin teoriatasolla pohtiessa alkaa epäilyttää.
B201 nokan kiinnitys
B201 nokan kiinnitys
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: B201 nokan kiinnitys
Jos nyt tekee tosiaan oikein perinteisen autotallirempan, niin silloin toki koko nokkapukkisysteemi kokonaisena joko entisestä kannesta tai siitä varaosakannesta. Öljyä vaan reilusti laakeripinnoille ja pukki momenttiin nokan kanssa. Siinähän sen huomaa, pyöriikö sujuvasti. Isoin ongelma noissa seisoneissa kansissa on mun kohdalla ollut se, että venttiilinohjurit on jotenkin syöpyneet ja ne ei kestä kulutusta. Eli vaikka rempatessa välukset olisivatkin hyvät, niin yhden ajokauden aikana ne on kuluneet jo ihan horoiksi ja seurauksena on huohotusta. Myös istukoissa on usein ollut syöpymää, joka ei tahdo läppäyksellä poistua. Vaadittavan reilun läppäyksen takia suosittelen hankkimaan läjän venttiilinsäätöprikkoja. Välykset nimittäin läppäyksessäkin muuttuvat yllättävän paljon, joten vanhoilla prikoilla ei saa venttiilejä enää mitenkään ohjearvoihin.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71