Kyllä nesuaa. Kts mun kirjoitus tuossa yllä. Se että vesi kastelee tulpan kipinättömäksi, ei tarvii kummoista vuotoa.mestari kirjoitti:ei tule vältämätä nesua pytystä jos se ei edes vajene vaikkon halki
Satku käy kolmella
Re: Satku käy kolmella
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: Satku käy kolmella
aikoinaan en havainnut moista vasta teijo pesukoneessa alle tunnin pesu paljasti halkeaman ja paljaalla silmällä en nähnyt vaikka kuinka tiirailin mutta lämpöpesu koneessa laajenti sekä halkeamaa että katsantokantaa
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Satku käy kolmella
^ En ymmärtänyt, mutta hällä väliä
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: Satku käy kolmella
Nuapurin Teijjon pesukonneessa sano pesseen alle tunnin ohjelmalla kuumalla veellä niin näki halakkiiman kannessa, mitä ei ennen pessuu nähnyanv kirjoitti:^ En ymmärtänyt, mutta hällä väliä
Näin minä sen tulukihin
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Re: Satku käy kolmella
näkisin että ymmärryspuoli on kunnossa juurikin näin kirjoitin
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
- 900Turbo1980
- "Kaasari"
- Viestit: 16
- Liittynyt: Pe Touko 26, 2017 12:57
- Paikkakunta: Loppi
Re: Satku käy kolmella
Tilannepäivitystä:
Ei pärski tulpanrei´istä vettä, puristukset kunnossa kaikissa pytyissä.
Olen vaihtanut alkuperäisen määränsäätimen paikalleen, ja pelaa vanhaan tuttuun tapaan. Voisikohan paineensäädin olla sökö?
Ei pärski tulpanrei´istä vettä, puristukset kunnossa kaikissa pytyissä.
Olen vaihtanut alkuperäisen määränsäätimen paikalleen, ja pelaa vanhaan tuttuun tapaan. Voisikohan paineensäädin olla sökö?
Re: Satku käy kolmella
Taisit olla sinä jolle tästä tuli viimekesänä sanottua kun ajelit halkinaisilla letkuilla "kyllä tää ihan justiin käynnistyy". En ihmettelisi vaikka olisit koneen ajanut paskaksi kun pytyt käy laihalla. Kannattaa ottaa kanssaharrastajien neuvoista vaari.900Turbo1980 kirjoitti:Joo, tuli huomattua, nyt on ihan oikeasti tarkoitukseen sopivaa tavaraa siellä, eikä sitä mitä Specman liikkeessä sanottiin että kyllä tuo sopii, tyhmänä menin uskomaan.jus kirjoitti:Määräjakajalta suuttimille pitää mennä alkuperäiset paksuseinämäiset kovamuoviset suutinputket. Ei mitään letkuviritelmiä.
Kun työntää 5 vuoden vammaiseläkkeen johonkin romuun ja se laukee johonki hevonvittuun nii kyllä siinä miettii kaikenlaista
-Og 900 -90 3d m104 projekti
-Og 900 -93 3d 16v holset hx35
-Og 900 -86 2d turbo
-Og 900 -90 3d m104 projekti
-Og 900 -93 3d 16v holset hx35
-Og 900 -86 2d turbo
- 900Turbo1980
- "Kaasari"
- Viestit: 16
- Liittynyt: Pe Touko 26, 2017 12:57
- Paikkakunta: Loppi
Re: Satku käy kolmella
Juu todennäkösesti sama kaveri. Enpä ollut ennen sitä edes huomannut kyseistä halkeamaa, eikä kukaan muukaan auton kanssa työskennellyt, en sitten tiedä kauanko siinä oli ollut. Sen löytymisen jälkeen auto jäi tietysti seisontaan, en ajanut sillä kuin kotiin. Talven aikana uusin letkun, ajattelin että hydraoliikkaliikkeeksi itseään mainostavasta paikasta saisi oikeaa tavaraa kertomalla että mihin käyttöön menee. Vaan eipä saanut. Noh, onneksi löytyi tutun tallinperältä ihan sitä oikeaa kunnon kovamuoviletkua. Auto nyt Hämeen autosähkössä Heinon Timon hellässä huomassa, tietää K-jetistä yhtä jos toista. Koska siinä sen vian on lähes pakko olla, koska kaikki muu on oikeastaan jo suljettu pois. Että en minä sillä rikkinäisellä letkulla sen enempää ajanut jos sitä meinaat... Ja tuskin minä sillä konetta hajalle sain. Tai tiedä häntä, lähipäivinä se selviää... Mutta puristukset ainakin kunnossa, että tuskin venttiili ainakaan kärynnyt liian laihalla käymisestä, sekin kun kävi mielessä.rossnach kirjoitti:Taisit olla sinä jolle tästä tuli viimekesänä sanottua kun ajelit halkinaisilla letkuilla "kyllä tää ihan justiin käynnistyy". En ihmettelisi vaikka olisit koneen ajanut paskaksi kun pytyt käy laihalla. Kannattaa ottaa kanssaharrastajien neuvoista vaari.900Turbo1980 kirjoitti:Joo, tuli huomattua, nyt on ihan oikeasti tarkoitukseen sopivaa tavaraa siellä, eikä sitä mitä Specman liikkeessä sanottiin että kyllä tuo sopii, tyhmänä menin uskomaan.jus kirjoitti:Määräjakajalta suuttimille pitää mennä alkuperäiset paksuseinämäiset kovamuoviset suutinputket. Ei mitään letkuviritelmiä.
Re: Satku käy kolmella
Onhan alipaineletkut kunnossa?
Nykyään voi myös uusi tulppa olla viallinen. Auton käydessä tulpanjohto kerrallaan irti niin löydät syyllisen pytyn , eli jos käynti/ääni ei muutu...
Kaasariversiossani (t8 vm.88 sekä 86) oli molemmissa se saaste? Putkihässäkkä halki koneen päällä. Sen kun laittoi , palasi käynti normiksi
Nykyään voi myös uusi tulppa olla viallinen. Auton käydessä tulpanjohto kerrallaan irti niin löydät syyllisen pytyn , eli jos käynti/ääni ei muutu...
Kaasariversiossani (t8 vm.88 sekä 86) oli molemmissa se saaste? Putkihässäkkä halki koneen päällä. Sen kun laittoi , palasi käynti normiksi
96 vm. 1975
- 900Turbo1980
- "Kaasari"
- Viestit: 16
- Liittynyt: Pe Touko 26, 2017 12:57
- Paikkakunta: Loppi
Re: Satku käy kolmella
Nelospytyssä tuntuisi eniten ongelmaa olevan, juuri tuon irti napsimisen perusteella. Vaihdoin tulppienkin paikat mutta nelonen tuntui olevan se joka herjaa. Samoin vaihtelin suuttimia päikseen, sama homma. Eli seuraavaksi varmaan uusimaan alipaineletkuja. Pari kaveria nyt joilla toisella on sytytyskasetti jemmassa, kokeillaan sitä kun löytää, ja toisella olisi samanlainen turbon tekniikka irrallaan. Täytyy vain neuvotella että myykö koko tekniikan ja mihin hintaan, vai ostanko pelkän polttoaineen paineensäätimen, sen turbon paineen mukaan ohjautuvan. Eräs kanssaSaabisti kun sanoi että itsellä teki se joskus aikanaan vastaavaa kiusaa.merlin kirjoitti:Onhan alipaineletkut kunnossa?
Nykyään voi myös uusi tulppa olla viallinen. Auton käydessä tulpanjohto kerrallaan irti niin löydät syyllisen pytyn , eli jos käynti/ääni ei muutu...
Kaasariversiossani (t8 vm.88 sekä 86) oli molemmissa se saaste? Putkihässäkkä halki koneen päällä. Sen kun laittoi , palasi käynti normiksi
Re: Satku käy kolmella
No onko niitä puristuksia edelleenkään mitattu?
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
- 900Turbo1980
- "Kaasari"
- Viestit: 16
- Liittynyt: Pe Touko 26, 2017 12:57
- Paikkakunta: Loppi
Re: Satku käy kolmella
Kirjoittaja 900Turbo1980 » To Heinä 12, 2018 12:59duuduu kirjoitti:No onko niitä puristuksia edelleenkään mitattu?
Tilannepäivitystä:
Ei pärski tulpanrei´istä vettä, puristukset kunnossa kaikissa pytyissä.
Olen vaihtanut alkuperäisen määränsäätimen paikalleen, ja pelaa vanhaan tuttuun tapaan. Voisikohan paineensäädin olla sökö?
Re: Satku käy kolmella
niin siis ne puristuspaineet kannattaa ihan mitata. sit jos viittaa 4:n käyntiongelmiin niin jakajan kansi , tulpanjohto jne...
96 vm. 1975
- 900Turbo1980
- "Kaasari"
- Viestit: 16
- Liittynyt: Pe Touko 26, 2017 12:57
- Paikkakunta: Loppi
Re: Satku käy kolmella
Laitetaan nyt selkeellä suomenkielellä että ymmärretään - puristukset mitattu, kaikissa pytyissä hyvät. Seuraavat vaihtokohteet sytytysboxi ja turbolta signaalin saava paineensäädin.