Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Onko nuo saab, 900i ym takamerkit muuten kokonaan muovia? Kun itseltäni on juurikin kulunut se hopea kiilto siitä päältä täysin mattamustaksi. Pystyykö niitä kiillottamaan takaisin kiiltäviksi?
Ex 9000 Aero '96 Stg5, Ex 90 -87, EX 900c -89
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Osa on maalattua muovia ja osa alumiinia. Kevyesti raaputtamalla selvinnee viimeistään. Muovimerkille ei liene muuta vaihtoehtoa kuin tarkka teippaus ja maalaus hopeamaalilla. Sen sijaan alumiinisen saisi varmaankin entrattua esimerkiksi vaneriin liimatulla 600 hiomapaperilla kevyesti hiomalla. Kova alusta paperille siksi, että reunat pysyvät tummina ja terävinä. Alumiinikin kannattaa lakata kilikalilla, muuten saattaa hapettua mataksi yllättävän nopeasti. Tosi kova jätkä elaksoi lakkaamisen sijaan, siihenkin löytyy ohjeet netistä..
Ex:Saab 90i -86
-
- "Kaasari"
- Viestit: 16
- Liittynyt: Ke Helmi 14, 2018 18:40
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Laitellaas tänne kyssäriä niin ei tartte uutta alottaa. Eli hukassa satkun alipaineletkut. Oikeastaan kaikki mitä kyseisessä autossa on.
Kaikissa topiceissa mitkä löysin oli jo kuvalinkit vanhentunut tai kysyttiin vain jotain tiettyä letkua tai sitten ei muuten vain pysynyt perässä. Eli siinäpäs olisi aikalailla kaikki alipaineletku allekkain mitä hukassa ja löysin konehuoneesta. Vinkatkaa jos vielä jossain piilossa on minkä olen missannut, että varmasti tulee kaikki vaihdettua kerralla.
Ja auto tosiaan 900 16v vapari vm-89
1. Kaasuläppäkotelon päältä mihin?
2. Heti vieressä eli imusarjan etuosassa?
3. Sen vieressä eli imusarjan takaosassa?
4. Sitten menee jarrutehostimelta vähän isompi letku imusarjan kylkeen jossa on myös toinen lähtö, mihin siitä lähtee pieni letku?
5. Sitten on ihan imusarjan juuressa eli suuttimien välissä semmoinen liitin jossa on kaksi nokkaa, mihis niistä letkut?
6. Vänkärin puolen lokasuojan sisällä olevan alipainesäiliön ylempi nokkaa?
7. Ja alipainesäiliön alempi nokka?
Sitten semmoinen, että vieläkö jostain löytyisi uutta tuota "liitintä" mikä on venttiilikopan takaosassa mistä lähtee yksi paksu letku ja yksi pienempi josta minulla on se nokka tällä hetkellä poikki. Ei tietoa hienommasta nimestä. Taitaa olla marmoritiski hommia vai?
Kehtaisiko noihin joku vastailla, vaikka tuolla lailla allekkain tai miten parhaaksi näkkee niin pysymme me vähän hitaammatkin mukana
Kiitokset jo etukäteen.
Ja heti edit. Oliko sopevan letkun koko 4mm?
Kaikissa topiceissa mitkä löysin oli jo kuvalinkit vanhentunut tai kysyttiin vain jotain tiettyä letkua tai sitten ei muuten vain pysynyt perässä. Eli siinäpäs olisi aikalailla kaikki alipaineletku allekkain mitä hukassa ja löysin konehuoneesta. Vinkatkaa jos vielä jossain piilossa on minkä olen missannut, että varmasti tulee kaikki vaihdettua kerralla.
Ja auto tosiaan 900 16v vapari vm-89
1. Kaasuläppäkotelon päältä mihin?
2. Heti vieressä eli imusarjan etuosassa?
3. Sen vieressä eli imusarjan takaosassa?
4. Sitten menee jarrutehostimelta vähän isompi letku imusarjan kylkeen jossa on myös toinen lähtö, mihin siitä lähtee pieni letku?
5. Sitten on ihan imusarjan juuressa eli suuttimien välissä semmoinen liitin jossa on kaksi nokkaa, mihis niistä letkut?
6. Vänkärin puolen lokasuojan sisällä olevan alipainesäiliön ylempi nokkaa?
7. Ja alipainesäiliön alempi nokka?
Sitten semmoinen, että vieläkö jostain löytyisi uutta tuota "liitintä" mikä on venttiilikopan takaosassa mistä lähtee yksi paksu letku ja yksi pienempi josta minulla on se nokka tällä hetkellä poikki. Ei tietoa hienommasta nimestä. Taitaa olla marmoritiski hommia vai?
Kehtaisiko noihin joku vastailla, vaikka tuolla lailla allekkain tai miten parhaaksi näkkee niin pysymme me vähän hitaammatkin mukana
Kiitokset jo etukäteen.
Ja heti edit. Oliko sopevan letkun koko 4mm?
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
https://david.zemon.name/downloads/c900 ... iagram.jpg
Tuota kuvaa voi fiilistellä ennen parempia vastauksia, satkuun 4 mm letku. Ja venttiilikopan läpivientilöttöstä alkuperäisenä jos vaan löytyy, ei pitäisi olla hinnankirossa.
Tuota kuvaa voi fiilistellä ennen parempia vastauksia, satkuun 4 mm letku. Ja venttiilikopan läpivientilöttöstä alkuperäisenä jos vaan löytyy, ei pitäisi olla hinnankirossa.
In Memoriam: 900i ´86, 900S ´90 RE85, 900S ´91,9000i ´96 RE85 ja 9000CSE 2.0t ´95 RE85, 9000CSE Jubileum 2.3T ´97 RE85
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Imusarjan keskellä se kaksinippainen on EGR:n termostaattiventtiili
http://ys3.se/catalogue/node/1989/142/
http://ys3.se/catalogue/node/1989/142/
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Kaasari"
- Viestit: 16
- Liittynyt: Ke Helmi 14, 2018 18:40
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Mahtavan nopeita vastauksia Kiitokset kuvista, siinähän ne jo selvisikin.
Onkohan nuo takaiskuventtiilit kuinka kriittisiä näin vaparissa? Onko vain turbovehkeissä käytetty?
Meinaan niinku mikä on tuossa marvin kuvassa laitettu tuohon venttiilikoppaan menevälle letkulle.
Onkohan nuo takaiskuventtiilit kuinka kriittisiä näin vaparissa? Onko vain turbovehkeissä käytetty?
Meinaan niinku mikä on tuossa marvin kuvassa laitettu tuohon venttiilikoppaan menevälle letkulle.
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Et tarvi mitään takaiskuja.Pohjoisen Saabisti kirjoitti: ↑La Maalis 02, 2019 20:24Mahtavan nopeita vastauksia Kiitokset kuvista, siinähän ne jo selvisikin.
Onkohan nuo takaiskuventtiilit kuinka kriittisiä näin vaparissa? Onko vain turbovehkeissä käytetty?
Meinaan niinku mikä on tuossa marvin kuvassa laitettu tuohon venttiilikoppaan menevälle letkulle.
#6983 Olli-Petteri Pentti
- Saab 96 -77
- Saab 96 -77
-
- "Kaasari"
- Viestit: 16
- Liittynyt: Ke Helmi 14, 2018 18:40
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Näin minä vähän aattelinki Kiitokset kaikille.-PETTERI- kirjoitti: ↑La Maalis 02, 2019 20:40Et tarvi mitään takaiskuja.Pohjoisen Saabisti kirjoitti: ↑La Maalis 02, 2019 20:24Mahtavan nopeita vastauksia Kiitokset kuvista, siinähän ne jo selvisikin.
Onkohan nuo takaiskuventtiilit kuinka kriittisiä näin vaparissa? Onko vain turbovehkeissä käytetty?
Meinaan niinku mikä on tuossa marvin kuvassa laitettu tuohon venttiilikoppaan menevälle letkulle.
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Huohottimen liitosnippa 7517048 venttiilikoppaan:
http://ys3.se/catalogue/node/1989/10/#L46
Poistunut merkkiliikkeen varaosatiskin valikoimasta:
https://portal.orio.com/webapp/wcs/stor ... rm=7517048
Löytyy kuitenkin Speedpartsin listoilta:
https://shop.speedparts.se/sok/7517048
joten kannattaa kysyä olisiko hyllyssä Jyväskylässä http://www.pro-carservice.com
http://ys3.se/catalogue/node/1989/10/#L46
Poistunut merkkiliikkeen varaosatiskin valikoimasta:
https://portal.orio.com/webapp/wcs/stor ... rm=7517048
Löytyy kuitenkin Speedpartsin listoilta:
https://shop.speedparts.se/sok/7517048
joten kannattaa kysyä olisiko hyllyssä Jyväskylässä http://www.pro-carservice.com
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Kaasari"
- Viestit: 16
- Liittynyt: Ke Helmi 14, 2018 18:40
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Kokeillaan aluksi suurimmaksi osaksi tutun ja turvallisen Motonetin versiota -> https://www.motonet.fi/fi/tuote/307436/ ... b-900-9000
Jää nähtäväksi joko heti seuraavilla pakkasilla poikki Pakko varmaan sen jälkeen alkaa jo tutustumaan näihin originelli paikkoihin. Ei ole vielä tämän auton yhteydessä tullut asioitua yhtään kertaa semmoisissa.
Jää nähtäväksi joko heti seuraavilla pakkasilla poikki Pakko varmaan sen jälkeen alkaa jo tutustumaan näihin originelli paikkoihin. Ei ole vielä tämän auton yhteydessä tullut asioitua yhtään kertaa semmoisissa.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24288
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Vaihda myös kumi. Tuos "orggis" versios o pien nystyrä joka estää sen pois pääsyn...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- "Kaasari"
- Viestit: 16
- Liittynyt: Ke Helmi 14, 2018 18:40
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Joo sen myös tilasin sammaan pakettiin, unohtui mainita ->https://www.motonet.fi/fi/tuote/270100/ ... -tiiv-saab
Saas nähdä minkälainen tulee.
Saas nähdä minkälainen tulee.
- Aquamarine99
- "Ruisku"
- Viestit: 102
- Liittynyt: Ma Heinä 31, 2017 22:20
- Paikkakunta: Kokkola
- Viesti:
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Tulin tuossa ajatelleeksi kun nämä satkujen ilmamassamittarit ovat häviävä luonnonvara, että onko kukaan onnistunut ranettamaan jostain toisesta autosta helpommin saatavilla olevaa mittaria?
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Toi on kyl niin hyvä kysymys et vois tehä oman tropiikin.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
-
- "Kaasari"
- Viestit: 16
- Liittynyt: Ke Helmi 14, 2018 18:40
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Ja taas tarvitaan neuvoa Eli mikä voisi olla kun satkulle tarvii aina lämpimänä painaa kaasu pohjaan, että lähtee käyntiin? Kylmänä kyllä lähtee ja heti jos kokeilee uudestaan sammutuksen jälkeen jos käy esim. pikaisesti tankilla, silloin ei tätä ongelmaa.
Mutta noin tunti ajon jälkeen ja jopa vielä työpäivänkin jälkeen tehnyt, että tarvii kaasua ja sama taistelu. Sittenkun lähtee käyntiin niin noin minuuttiin ei käy kunnolla ja "röpöttää", kun koittaa kaasutella. Tyhjäkäynti on myös oikeastaan koko ajan turhan korkealla oli kylmä tai lämmin kone. Sitten, kun rupeaa taas käymään kunnolla ja lähtee liikkeelle niin on kuin mitään ei olisi tapahtunut.
Kysymyksessä taas 900 16v vapari vm-89.
Mutta noin tunti ajon jälkeen ja jopa vielä työpäivänkin jälkeen tehnyt, että tarvii kaasua ja sama taistelu. Sittenkun lähtee käyntiin niin noin minuuttiin ei käy kunnolla ja "röpöttää", kun koittaa kaasutella. Tyhjäkäynti on myös oikeastaan koko ajan turhan korkealla oli kylmä tai lämmin kone. Sitten, kun rupeaa taas käymään kunnolla ja lähtee liikkeelle niin on kuin mitään ei olisi tapahtunut.
Kysymyksessä taas 900 16v vapari vm-89.