Venttilien raksutus kylmänä
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Venttilien raksutus kylmänä
Vaikuttaako ja mihin suuntaan kun vaihtaa synteettisistä öljyistä mineraaliöljyihin...( eli rallattaako kovempaa mineraaliöljyillä ??)
Autohan on 900 I 16 2.0 koneella.....
Forte käsitely autto vuoden verran ja taas venttiilit rallattaa....
Autohan on 900 I 16 2.0 koneella.....
Forte käsitely autto vuoden verran ja taas venttiilit rallattaa....
oon miettiny, jotta uskaltaako fortea kaataa suoraan kannesta sisään niin että kupit saa raakaa kamaa ja antaa liota. mutta kärsiikö venavarren kumit?. toisaalta ei taida se forte mennä sinne kuppien sisälle ilman käyttämistä ( eikä juuri käynnissäkään), koska siellä kupeissa on kuulaventttiilit.
mitähän mähnää se forte on. petroolia, raskasbensaa, tolueenia, ?
mitähän mähnää se forte on. petroolia, raskasbensaa, tolueenia, ?
Mitä jäykempää neste on, sitä suurempi on sen viskositeetti. Jos sen forte:n Viskositeetti on "veden luokkaa" niin valuuhan se moottorista pihalle vanhojen tiivesteiden kautta. Itselläni on Castrol 0-30W LongLife öljyt. Moottorista ei kuulu rallatusta.
- -
9-5 2.3t BioPower Vector
2003 > 380tkm ... Yksi omistaja!
9-5 2.3t BioPower Vector
2003 > 380tkm ... Yksi omistaja!
aajule00 kirjoitti:Mitä jäykempää neste on, sitä suurempi on sen viskositeetti. Jos sen forte:n Viskositeetti on "veden luokkaa" niin valuuhan se moottorista pihalle vanhojen tiivesteiden kautta. Itselläni on Castrol 0-30W LongLife öljyt. Moottorista ei kuulu rallatusta.
No ei se Forte sieltä käsittelyn aikana mihinkään ehdi vuotaa.
(Eihän sitä koneeseen ole tarkoitus jättää)
Minä teetin vajaa vuosi sitten forte-käsittelyn ja varmaan teetän taas öljynvaihdossa.
0W ei kyllä ole Saabin speksien mukainen. Suositeltavin on 5W40 tai sitten 10W40. 5W50 öljyä käytetään paljon, mutta sekään ei ole suositeltu.
0W-öljyistä ei oltu kuultukkaan kun saabin koneita suunniteltiin.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Fortesta
Tänään tuli autoon ensimmäistä kertaa öljynvaihdon yhteydessä Forte-käsittely, eli n. 20-30min joutokäynnillä (sisätiloissa, ah) ja uudet öljyt sisään. Auto oli siis kovasti lämmin verrattuna normaalitilaan (yleensä ulkona koko ajan), mutta rallatus häipyi. Samalla tuli bensatankkiin Fortea ruiskusuuttimia varten, tämä vain varmuuden vuoksi kun mitään käyntihäiriöitä ei ole. Sitä näemmä nykyään laittaa rahaa palamaan vain sen vuoksi, että ei enää tarvitse miettiä asiaa.
Itse ajattelin ajaa noilla öljyillä ainakin parisen tuhatta ja vaihtaa 0W-50 -öljyt kesän alussa, mutta jos jollain on huonoja kokemuksia Forten "vilkastuttamasta" öljystä, niin heti vain ilmoituksia? Tällä kertaa öljynvaihto oli melko totaalinen, korjaaja-setä (T. Värjölä) jopa pyöritti startilla öljypumppua, että sieltäkin tuli kaikki ulos. Lisäksi auto on nosturilla vaakatasossa, jolloin itse öljysäiliöön ei pitäisi jäädä hirveästi mitään.
Toivottavasti ei ala vuotamaan mistään, vehje kun on kuiva.
Samalla tuli käytyä konepesussa, on se hieno taas.. Tulisi vain kesä, niin pääsisi vahaamaan.
Itse ajattelin ajaa noilla öljyillä ainakin parisen tuhatta ja vaihtaa 0W-50 -öljyt kesän alussa, mutta jos jollain on huonoja kokemuksia Forten "vilkastuttamasta" öljystä, niin heti vain ilmoituksia? Tällä kertaa öljynvaihto oli melko totaalinen, korjaaja-setä (T. Värjölä) jopa pyöritti startilla öljypumppua, että sieltäkin tuli kaikki ulos. Lisäksi auto on nosturilla vaakatasossa, jolloin itse öljysäiliöön ei pitäisi jäädä hirveästi mitään.
Toivottavasti ei ala vuotamaan mistään, vehje kun on kuiva.
Samalla tuli käytyä konepesussa, on se hieno taas.. Tulisi vain kesä, niin pääsisi vahaamaan.
Re: Fortesta
Ei mulla ainakaan fortesta alkanu tiivisteet vuotamaan.petteri75 kirjoitti:
Samalla tuli käytyä konepesussa, on se hieno taas.. Tulisi vain kesä, niin pääsisi vahaamaan.
Mitäs jos menet vahaamaan vaikka Kannelmäen nesteen TI-pesuhalliin? Muutaman euron maksaa tunti... siellä on helppo pestä ja vahata jos ei muuta paikkaa talvisin ole.
Kyllähän aero vahauksen ansaitsee
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Mikkoimp!
Mobilia on ollut molemmat öljyt ja 0w-40 ei tartte lisiä.
420tkm ajettu vasta
Uskon että kaikilla ne 0w ei pysy sisällä.
Omani ei vuoda juurikaan koska tiivisteitä vaiheltu säkki kaupalla
Mobilia on ollut molemmat öljyt ja 0w-40 ei tartte lisiä.
420tkm ajettu vasta
Uskon että kaikilla ne 0w ei pysy sisällä.
Omani ei vuoda juurikaan koska tiivisteitä vaiheltu säkki kaupalla
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015