Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- "Turbo"
- Viestit: 228
- Liittynyt: La Marras 05, 2016 16:45
- Paikkakunta: Oulu
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Sitä juuri. Vai saako sen jollain tapaa auki että voi vaihtaa tiivisteen sisältä?
"Jag har en Saab" på finska "Olen mieleltäni sairas, en saa julkisesta terveydenhuollosta apua ja nyt pihani on täynnä autoja"
8 kpl Saabeja (tällä hetkellä)
8 kpl Saabeja (tällä hetkellä)
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
olettaisin että tehty sillä tavalla ettei ainakaan uudelleen kasattuna ole pitävä. tai mistä niistä tietää pura ja testaa ja jaa tietosi
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- "Turbo"
- Viestit: 228
- Liittynyt: La Marras 05, 2016 16:45
- Paikkakunta: Oulu
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Onko haittaa jos ohittaa koko roskan? Tää on tosiaan MY92. Pitää käyä kattomassa mummolassa vanhemmista satkuista miten ne letkut niissä menikään kun ei oo tuota venttiiliä ollenkaan.
"Jag har en Saab" på finska "Olen mieleltäni sairas, en saa julkisesta terveydenhuollosta apua ja nyt pihani on täynnä autoja"
8 kpl Saabeja (tällä hetkellä)
8 kpl Saabeja (tällä hetkellä)
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Voi.nuorempinykänen kirjoitti: ↑Ti Kesä 11, 2019 00:44Voiko satkussa jäähdytinnesteen ohitus/kiertoventtiilin ohittaa? Oikeaa nimeä en tiedä, mutta yhdistää kaikki letkut, esim lämppärin hanalta. Mennyt väljäksi niin vuotaa jäähdytinnestettä
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Itse hankin hyväkuntoiset letkut vähän vanhemmasta mallista, joissa tuota venttiiliä ei vielä ollut. Menee helposti paikoilleen ja on orggis-ratkaisu, eli näyttää siltä, miltä pitää.
Se venttiilli on kyllä epäonnistunut ratkaisu. Sillä ei ole mainittavaa vaikutusta ja kaiken lisäksi vuotaessaan tiputtaa nestettä suoraan laturiin...
Se venttiilli on kyllä epäonnistunut ratkaisu. Sillä ei ole mainittavaa vaikutusta ja kaiken lisäksi vuotaessaan tiputtaa nestettä suoraan laturiin...
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
-
- "Turbo"
- Viestit: 228
- Liittynyt: La Marras 05, 2016 16:45
- Paikkakunta: Oulu
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Joo eilen poistin kokonaan. On kyllä ihme keksintö
"Jag har en Saab" på finska "Olen mieleltäni sairas, en saa julkisesta terveydenhuollosta apua ja nyt pihani on täynnä autoja"
8 kpl Saabeja (tällä hetkellä)
8 kpl Saabeja (tällä hetkellä)
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Missäkähän asennossa hukkaportin vipu mahtaa olla sillon ku se on kiini? Nimimerkilä toissakesänä purin pois jotta saa kompurapuolta pyöriteltyä
Edit: Paikalliselta harrastajalta tulikin apuja whattsapitse. Kohti moottoria näyttää osoittavan.
Edit: Paikalliselta harrastajalta tulikin apuja whattsapitse. Kohti moottoria näyttää osoittavan.
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Ensi vuonna tulee OG 900i 2.0:lle 30v. täyteen. Koska autolla on hyvin säästeliäästi ajeltu ja pitkälti tallissa säilytetty ja sittemmin vain kesäautona pidetty, olen ajatellut sen museorekisteröintiä. Muutama kysymys, kun asia ei ole tuttu:
1. Voiko rekisteröinnin tehdä heti kun ajoneuvon valmistuspäivästä on 30v. vai täytyykö odottaa kalenterivuoden vaihtumista?
2. Auto on 100% alkuperäiskunnossa, mutta sisäkatto roikkuu ja verhoilua on tuettu nuppineuloin. Tällaiset varmaan täytyy hoitaa kuntoon? Toinen kosmeettinen vika on etupuskurissa kulkevat rimat, toiselta puolelta rima on irronnut.
Kiitokset vastauksista!
Esko
1. Voiko rekisteröinnin tehdä heti kun ajoneuvon valmistuspäivästä on 30v. vai täytyykö odottaa kalenterivuoden vaihtumista?
2. Auto on 100% alkuperäiskunnossa, mutta sisäkatto roikkuu ja verhoilua on tuettu nuppineuloin. Tällaiset varmaan täytyy hoitaa kuntoon? Toinen kosmeettinen vika on etupuskurissa kulkevat rimat, toiselta puolelta rima on irronnut.
Kiitokset vastauksista!
Esko
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Se on 30 vuotta valmistumisvuoden päättymisestä kun saa museoon. Eli 1990 käyttöönotetun auton sa museoon 2021.eskooo kirjoitti: ↑Su Kesä 16, 2019 18:15Ensi vuonna tulee OG 900i 2.0:lle 30v. täyteen. Koska autolla on hyvin säästeliäästi ajeltu ja pitkälti tallissa säilytetty ja sittemmin vain kesäautona pidetty, olen ajatellut sen museorekisteröintiä. Muutama kysymys, kun asia ei ole tuttu:
1. Voiko rekisteröinnin tehdä heti kun ajoneuvon valmistuspäivästä on 30v. vai täytyykö odottaa kalenterivuoden vaihtumista?
2. Auto on 100% alkuperäiskunnossa, mutta sisäkatto roikkuu ja verhoilua on tuettu nuppineuloin. Tällaiset varmaan täytyy hoitaa kuntoon? Toinen kosmeettinen vika on etupuskurissa kulkevat rimat, toiselta puolelta rima on irronnut.
Kiitokset vastauksista!
Esko
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Kiitokset infosta!
Saab.96 kirjoitti: ↑Su Kesä 16, 2019 18:24Se on 30 vuotta valmistumisvuoden päättymisestä kun saa museoon. Eli 1990 käyttöönotetun auton sa museoon 2021.eskooo kirjoitti: ↑Su Kesä 16, 2019 18:15Ensi vuonna tulee OG 900i 2.0:lle 30v. täyteen. Koska autolla on hyvin säästeliäästi ajeltu ja pitkälti tallissa säilytetty ja sittemmin vain kesäautona pidetty, olen ajatellut sen museorekisteröintiä. Muutama kysymys, kun asia ei ole tuttu:
1. Voiko rekisteröinnin tehdä heti kun ajoneuvon valmistuspäivästä on 30v. vai täytyykö odottaa kalenterivuoden vaihtumista?
2. Auto on 100% alkuperäiskunnossa, mutta sisäkatto roikkuu ja verhoilua on tuettu nuppineuloin. Tällaiset varmaan täytyy hoitaa kuntoon? Toinen kosmeettinen vika on etupuskurissa kulkevat rimat, toiselta puolelta rima on irronnut.
Kiitokset vastauksista!
Esko
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Moi!
Täällä tuore vm.86 OG900 8v kaasarikoneellisen Saabin onnellinen omistaja.
Muutama kysymys löytyy, joihin en FAQista tai hakua käyttämällä saanut tyhjentävää vastausta. Pahoittelut etukäteen, mikäli en vain osannut hakea tarpeeksi kattavasti. Minulta löytyy myös alkuperäinen manuaali, mutta haluaisin silti kuulla nykypäivän suositukset.
Eli, onko antaa hyväksi todettuja suosituksia seuraavista:
-Hyvä moottoriöljy, autolla ei ajeta talvisin. Valmistaja ja viskositeetti, ja jos muita speksejä on mitä pitäisi tietää. Saatavuus ja hinta saa olla kohtuullinen.
-Jäähdytinneste. Tyyppejä on paljon, suositellaan Mersun vanhaa sekä uutta, jossain perus vihreää. Mikä on hyvä ja hellä tiivisteille, letkuille sekä rautaosille? Löytyykö jostain välistä alumiinia, mikä pitäisi ottaa huomioon?
-4-lovisen vaihdelaatikon öljyt, onko tullut muutosta tälle Neste 75 hypoidille? Onko jotain mitä muuta suosittelette ehdottomasti?
Huuhtelu ja vaihdot on tarkoitus suorittaa kaikille nesteille. Onnistuuko vaihde- ja moottoriöljyjen kanssa huuhtelu ilman ongelmia esimerkiksi;
1. Tyhjennys 2. Halpis/vanhoja (käyttämättömiä mutta laatuja useita..) öljyjä sisään. 3. Ajoa x-kilometriä 4. Tyhjennys ja lopulliset öljyt sisään?
Näkemykseni mukaan joskus hyväksi havaitut aineet eivät välttämättä enää ole parhaita, joten siksi ajatuksia tällaisista asioista otan mielelläni vastaan.
Shoppailen mieluusti motonetissä, puuilossa yms.
OG900 FAQia voisi päivittää hieman, voin kerätä tähän tulleet vastaukset ja ilmoittaa modelle.
Terveisin,
Joe
Täällä tuore vm.86 OG900 8v kaasarikoneellisen Saabin onnellinen omistaja.
Muutama kysymys löytyy, joihin en FAQista tai hakua käyttämällä saanut tyhjentävää vastausta. Pahoittelut etukäteen, mikäli en vain osannut hakea tarpeeksi kattavasti. Minulta löytyy myös alkuperäinen manuaali, mutta haluaisin silti kuulla nykypäivän suositukset.
Eli, onko antaa hyväksi todettuja suosituksia seuraavista:
-Hyvä moottoriöljy, autolla ei ajeta talvisin. Valmistaja ja viskositeetti, ja jos muita speksejä on mitä pitäisi tietää. Saatavuus ja hinta saa olla kohtuullinen.
-Jäähdytinneste. Tyyppejä on paljon, suositellaan Mersun vanhaa sekä uutta, jossain perus vihreää. Mikä on hyvä ja hellä tiivisteille, letkuille sekä rautaosille? Löytyykö jostain välistä alumiinia, mikä pitäisi ottaa huomioon?
-4-lovisen vaihdelaatikon öljyt, onko tullut muutosta tälle Neste 75 hypoidille? Onko jotain mitä muuta suosittelette ehdottomasti?
Huuhtelu ja vaihdot on tarkoitus suorittaa kaikille nesteille. Onnistuuko vaihde- ja moottoriöljyjen kanssa huuhtelu ilman ongelmia esimerkiksi;
1. Tyhjennys 2. Halpis/vanhoja (käyttämättömiä mutta laatuja useita..) öljyjä sisään. 3. Ajoa x-kilometriä 4. Tyhjennys ja lopulliset öljyt sisään?
Näkemykseni mukaan joskus hyväksi havaitut aineet eivät välttämättä enää ole parhaita, joten siksi ajatuksia tällaisista asioista otan mielelläni vastaan.
Shoppailen mieluusti motonetissä, puuilossa yms.
OG900 FAQia voisi päivittää hieman, voin kerätä tähän tulleet vastaukset ja ilmoittaa modelle.
Terveisin,
Joe
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Satkun teippaus.
Vieläköhän näitä satkun kylkiteippejä saa jostain, vai pitääkö etsiä teipeille tekijää. Kiinnostaisi tuollaiset linkin kuvan mukaiset omaan satkuun laitella:
https://www.picdove.com/media/Bpw-OLllGhD
Vieläköhän näitä satkun kylkiteippejä saa jostain, vai pitääkö etsiä teipeille tekijää. Kiinnostaisi tuollaiset linkin kuvan mukaiset omaan satkuun laitella:
https://www.picdove.com/media/Bpw-OLllGhD
#5342
2*OG900 3D, Mach I, CLS 320,CLK 320, C43 AMG, SL 500, SEC 560, 220 Sb, 240 KGT
2*OG900 3D, Mach I, CLS 320,CLK 320, C43 AMG, SL 500, SEC 560, 220 Sb, 240 KGT
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Moottoriin laittaisin mobilin "rally formulat" 5w-50. Vaihteistossa olen tuon ikäisissä käyttänyt samaa öljyä kuin moottorissa. Tästä on väittelyä jonkin verran, mutta itse laittaisin edelleenkin samat, eli nuo mobilin 5w-50:set.joe-poika kirjoitti: ↑Ma Kesä 17, 2019 11:18Moi!
Täällä tuore vm.86 OG900 8v kaasarikoneellisen Saabin onnellinen omistaja.
Muutama kysymys löytyy, joihin en FAQista tai hakua käyttämällä saanut tyhjentävää vastausta. Pahoittelut etukäteen, mikäli en vain osannut hakea tarpeeksi kattavasti. Minulta löytyy myös alkuperäinen manuaali, mutta haluaisin silti kuulla nykypäivän suositukset.
Eli, onko antaa hyväksi todettuja suosituksia seuraavista:
-Hyvä moottoriöljy, autolla ei ajeta talvisin. Valmistaja ja viskositeetti, ja jos muita speksejä on mitä pitäisi tietää. Saatavuus ja hinta saa olla kohtuullinen.
-Jäähdytinneste. Tyyppejä on paljon, suositellaan Mersun vanhaa sekä uutta, jossain perus vihreää. Mikä on hyvä ja hellä tiivisteille, letkuille sekä rautaosille? Löytyykö jostain välistä alumiinia, mikä pitäisi ottaa huomioon?
-4-lovisen vaihdelaatikon öljyt, onko tullut muutosta tälle Neste 75 hypoidille? Onko jotain mitä muuta suosittelette ehdottomasti?
Huuhtelu ja vaihdot on tarkoitus suorittaa kaikille nesteille. Onnistuuko vaihde- ja moottoriöljyjen kanssa huuhtelu ilman ongelmia esimerkiksi;
1. Tyhjennys 2. Halpis/vanhoja (käyttämättömiä mutta laatuja useita..) öljyjä sisään. 3. Ajoa x-kilometriä 4. Tyhjennys ja lopulliset öljyt sisään?
Näkemykseni mukaan joskus hyväksi havaitut aineet eivät välttämättä enää ole parhaita, joten siksi ajatuksia tällaisista asioista otan mielelläni vastaan.
Shoppailen mieluusti motonetissä, puuilossa yms.
OG900 FAQia voisi päivittää hieman, voin kerätä tähän tulleet vastaukset ja ilmoittaa modelle.
Terveisin,
Joe
Tietämättä mikä öljy moottorissa on aikaisemmin ollut, on tosiaan hyvä tehdä tuo huuhtelu, varsinkin jo sinne laittaa hyvin pesevät öljyt, mitä tuo ym. öljykin on.
Jäähdytysnesteeksi kelvannee ihan mikä vain nykyaikainen neste, kunhan huuhtelee vanhat ensin pois.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Omasta mielestäni tuo Nesteen tavara tuntui ihan liian lirulle. Muutaman vaihtoehdon ja kokeilun jälkeen olen todennut Redlinen öljyt hyväksi (MTL tai MT-90). Ei ole talvella alkuun jäykkä vaihteisto, mutta ei myöskään kesällä tunnu ihan kuivalta. Ihan mutu-tuntumaa toki, mutta ei ole mitään faktaakaan saatavilla.
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938