Saab 99 käsijarrunvaijerin vaihto APUJA
Saab 99 käsijarrunvaijerin vaihto APUJA
Miten vaihtaa toi käsijarrunvaijeri tuplaysiin?
Re: Saab 99 käsijarrunvaijerin vaihto APUJA
Miksi pitäää vaihtaa?
Ajoituspalikat B207 E/L löytyy.
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Re: Saab 99 käsijarrunvaijerin vaihto APUJA
99:n käsijarruvaijerit tosiaan ovat erityisen pitkäikäiset verrattuna uudempien (9000, 9-5) vaijereihin. Kulkevat moottoritulassa sen verran loivaa reittiä, että kuoret säilyvät ehjänä. Yleensä vika on jarrusatulassa.
Vaijerin läpivienti/kiinnitys pyöräkotelon kyljestä on periaatteessa vain paksu O-rengas, joka kiristetään kahden ruuvin ja peltirinkulan avulla paikalleen. Ruuvit auki ja vaijerin pää kahvasta ja satulasta irti. Ohjausvaiteen tienoolla taisi olla jokin löysähkö kiinnityslenkki. Siinä se. Vaijerit menevät ristiin, kahvassa kuskin puoleissa kiinnityksessä oleva vaijeri menee apukuskin puolelle.
Vaijerin läpivienti/kiinnitys pyöräkotelon kyljestä on periaatteessa vain paksu O-rengas, joka kiristetään kahden ruuvin ja peltirinkulan avulla paikalleen. Ruuvit auki ja vaijerin pää kahvasta ja satulasta irti. Ohjausvaiteen tienoolla taisi olla jokin löysähkö kiinnityslenkki. Siinä se. Vaijerit menevät ristiin, kahvassa kuskin puoleissa kiinnityksessä oleva vaijeri menee apukuskin puolelle.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00